نماد سایت ماه نیوز

واشنگتن: ایران به تعهداتش بازنگردد، رفع تحریم در کار نیست

در هفته‌های اخیر و همزمان با وقفه یک هفته‌ای مذاکرات برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، مقامات آمریکایی از هر فرصتی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند تا تعهدات خود را در قبال ایران افشا کنند. ایالات متحده اقداماتی را برای لغو تحریم ها انجام داده است.

در بیانیه ای، وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد که به تعلیق تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران “اکراه” دارد.

وی در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: تا زمانی که تهران تعهد خود را تمدید نکند، تحریم‌های ایران را لغو نکرده‌ایم و نمی‌خواهیم.

پرایس به مقایسه عملکرد بایدن با عملکرد ترامپ در قبال ایران ادامه می دهد: وی گفت: دقیقاً همان کاری که دولت در گذشته انجام داده است، ما انجام داده ایم.

جمعه گذشته (جمعه) یکی از مقامات بایدن در ایران گفت که تحریم‌های ایران که با مذاکره تسهیل می‌شود، در هفته‌های پایانی مذاکرات ضروری است و نباید تحریم‌ها را نشانه‌ای از رسیدن واشنگتن به تفاهم دانست. توافق شده است که بازگشت به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (CJAP) شناخته می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته (4 فوریه) گفت که وین در دور ویژه مذاکرات گفت: ما خود را در موقعیتی خصمانه می یابیم. این بدان معنی است که پنجره بازگشت به نوار بسیار بهتر است. دقیقاً به این دلیل که ایران به نقطه‌ای رسیده است که در پیشبرد منع هسته‌ای خود پیشرفت کرده است و از جمله به برجام رسیده است، این نقطه‌ای فراتر از سایر منافع امنیت ملی و منافع متحدان و شرکای ما در سراسر جهان است. معنایی ندارد و ما باید مسیر دیگری را طی کنیم.”

310 310

خروج از نسخه موبایل