نماد سایت ماه نیوز

ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا، پیشنهاد ایران‌خودروست/ چیزی هنوز قطعی نیست

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه موضوع معرفی این دو محصول پیشنهادی گروه صنعتگران ایران است، به دولک درکس‌های مترکه شده برامی دو ترکوت ایران‌خودرو (پژو 206 و پژو پارس) در بورس است. برای گام بعدی و همچنان وزارت صمت با آن موافق است، در رابطه با موضوع تمدید مهلت اطلاع و کشف کد رهگیری در حوزه قطعات و لوازم یدکی اعلام نشده است. .

برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی از ارائه دو محصول گروه صنعتی ایران (پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس) به گونه ای خبر داده اند که گویی نهایی شده است. در آن سلاسه امید قالیباف در گفتوگو با آسنا، کرد و گفت: گروح صنعتی ایران‌خودرو پیشنهاد کرد در گام بعدی دو محصول پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس وارد بورس شوند. این مبحث باید مورد بررسی و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد. بنابراین این موضوع در حال حاضر تنها توسط گروه صنعتگران ایران پیشنهاد می شود.

مهلت اخز شناسه برای کھیتی یدکی پیاینه کیں; اما قطعات یدکی بدون مجوز باید تا 15 آنلاین از چرخه توزیع خارج شود

گفتنی است روز گذشته (یکشنبه) به منظور بررسی اجرای صحیح و حسن اجرای پروژه، وزارت صمت در حوزه قطعات خودرو، برادران محمدمهدی – دستیار صنعتگران وزارت صمت – از شرکت اساکو (شرکت فروش قطعات و خدمات پس از فروش محصولات ایران‌خودرو)، از کدهای شناسایی قطعاتی که بر روی آن‌ها درج شده است، بازدید و در جریان تایید اصالت کالاها را بررسی کرد.

در ادامه این بازدید ضمن اشاره به اینکه از اواسط اسفندماه 55 گروه قطعه باید با کد رهگیری به بازار عرضه شود و تولیدکنندگان موظفند محصولات خود را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند. وی گفت: برای قطعاتی که بازار هستند بدون رمز وجود دارند. فرصت برای پیگیری کد داده شده است. در این خصوص گفتنی است تا پانزدهم اسفندماه فرصت شناسایی کالا و اخذ کد رهگیری به پایان رسیده و بر اساس تاریخ مذکور، عرضه قطعات بدون شناسه و کد رهگیری ممنوع اعلام شده است. ; بدین کریں سمام تعریف مجدید کید کد رهیگیری از سوی مونز سمترت مدر پیک کار کریت

سخنگوی وزارت صنعت، فلزات و تجارت در این خصوص با بیان اینکه در این زمینه تمدید نشده است، گفت: در رابطه با قطعات یدکی خودروها تا 15 اسفندماه فرصت دریافت کالا وجود دارد. ولی در مورد قطعات یدکی که در زنجیره توزیع و طبقات وجود دارد اما هدف آنها مشخص نیست، برای این قطعات تا 15 شهریورماه به صنف ها فرصت داده می شود تا درخواست را شناسایی و شناسنامه را دریافت کنند. در حالی که آنها فقط مجاز به عرضه آن قطعه یدکی به مصرف کننده نهایی هستند.

وی افزود: بعد از 15 مهرماه، سایر شناسه ها برای قطعات بدون شخص مشخص صادر نمی شود و کد رهگیری این قطعات فقط تا 15 آذر ماه اعتبار دارد؛ بنابراین برای تولید و واردات قانونی قطعات تا 15 اسفند فرصت وجود داشت و باید تا این زمان و صدور گواهینامه اقدام می کردیم. اما برای قطعات یدکی با هدف نامشخص که در کف بازار و فروشگاه رها می شود، برای جلوگیری از آسیب دیدن این قطعات، باید تا 15 شهریور ماه شناسنامه صادر شود و پس از این تاریخ هیچ شناسه دیگری صادر نخواهد شد و از 15 آذرماه این کالاها نباید به صورت چرخه ای توزیع شوند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل