نماد سایت ماه نیوز

پاکستان شرایط صدور ویزا برای اتباع افغانستان را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، دولت پاکستان اعلام کرد که تغییرات جدیدی در روند صدور روادید برای اتباع افغانستان ایجاد کرده است.

شهباز شریف، اولین وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه، ۴ جوزا) در توییتی اعلام کرد که کابینه روند صدور ویزا برای شهروندان افغانستان را تایید کرده است.

وی افزود: بر اساس سیاست جدید سفارتخانه ها در حال بررسی درخواست اتباع افغانستان بر اساس ملیت و همچنین صدور روادید یک ساله برای مهاجرین افغانستانی هستیم.

نخست وزیر پاکستان طرح جدید را با هدف تسهیل صدور روادید توصیف کرد و گفت:

شریف نوشته است که به وزارت امور خارجه پاکستان دستور داده است تا کار روی سیاست بدون ویزا را آغاز کند.

روند صدور ویزای پاکستان برای اتباع افغانستان همواره بحرانی بوده و شهروندان این کشور مدعی بوده اند که پاکستان با ویزای خود تجارت می کند.

پیش از این در سرشماری شهروندان افغانستان ادعا شده بود که درخواست قانونی برای ویزای پاکستان وجود ندارد و بحث دلالی داغ است.

یکی از متقاضیان ویزا از پاکستان می گوید سفارت پاکستان به صورت آنلاین ثبت نام نمی کند در حالی که ویزای این کشور در بازار سیاه به 3 دلار رسیده است.

پاکستان پناهجویان جدید افغان را نمی پذیرد

از سوی دیگر، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل نیز گفت که شهروندان افغان که از زمان سقوط حکومت در گذشته به این کشور پناهنده شده اند، به عنوان پناهنده پذیرفته نمی شوند.

سفیر اسلام آباد افزود: روزانه 700 تا 1000 ورودی برای اتباع افغانستانی که قصد سفر به اسلام آباد را دارند صادر می شود، اما صدور ویزا به معنای تغییر وضعیت پناهندگی نبوده و اجازه افزایش پناهجویان را نمی دهد.

این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اعلام کرده است که در پی تحولات اخیر در افغانستان، پاکستان با موج جدیدی از مهاجرت اتباع افغانستان مواجه است.

قیصر خان افریدی، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به خبرگزاری آناتولی گفت: پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، بیش از 250 هزار نفر از شهروندان این کشور وارد پاکستان شدند.

پاکستان میزبان بیش از 1.3 میلیون پناهنده و پناهجوی قانونی است که در سال های اخیر فاقد مدارک قانونی بوده و به این کشور سفر کرده اند.

انتهای پیام/ ر




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل