نماد سایت ماه نیوز

پایان اعزام حجاج ایرانی – ماه نیوز

رئیس عملیات حج فرودگاه ها و پایگاه های دریایی کشور از اعزام حدود 2 هزار زائر ایرانی شب گذشته به خانه خدا و رسیدن میانگین تاخیر پروازها به 6 دقیقه خبر داد.

غلامرضا رستمیان در گفت وگو با ماه نیوز، اظهار کرد: تا آخرین ساعت شب گذشته (شنبه 12 تیرماه) روز عملیات پرواز حجاج به پایان رسیده و در این ایام پرواز از اردبیل، اصفهان، ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، زاهدان، زنجان و همدان. با این تعداد پرواز 4 هزار و 2 مسافر با 4 هزار و 5 کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

وی افزود: تعداد پروازهای حج به شهر امام خمینی (ره) نامشخص است.

مسئول عملیات حج فرودگاه های ایران و هواپیمایی ناوری با بیان اینکه 5 درصد از پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی (ره) و 2 درصد از 3 فرودگاه دیگر انجام شده است، در قالب 6 پرواز به عربستان سعودی اعزام شد. با این حساب امسال 5000 زائر ایرانی راهی خانه خدا شدند. همچنین پرواز برگشت ماه گذشته به کشور در سال جاری انجام شد.

رستمیان با بیان اینکه تمامی پروازهای حج امسال با مسئولیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و پرواز عربستان در این زمینه انجام نشد، افزود: روزها و هفته های گذشته با کاهش سرعت همراه است. البته تصور این است که پروازهای حج با کمترین زمان تاخیر داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زائران ایرانی گلایه یا گلایه داشتند و چه اقدامی در این زمینه باید انجام دهید، اصفهان ابتدا اجرای حکم و پرواز مشهد را به تاخیر انداخت اما زائران ایرانی رضایت نسبی داشتند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل