عمومی

چربی شکم و ۱۴ راز برای کاهش آن

در اینجا چند نکته برای ایجاد شکم صاف آورده شده است.

به گزارش ماه نیوز ، عصر ایران وی به نقل از ITD نوشت: “در ماه های اخیر ، ترکیبی از قرنطینه خانگی و میان وعده های پر کالری می تواند باعث افزایش وزن و دور کمر شما شود و اکنون تصمیم به لاغر شدن دارید.”

ایلانا مولشتاین متخصص تغذیه نکاتی دارد که می توانید به آنها فکر کنید. این متخصص تغذیه به اندازه 100 پوند (45 کیلوگرم) وزن کم کرده و به بیش از 200000 نفر کمک کرده است تا از وزن بدن خود لذت ببرند و از جسمی سالم و قدرتمند برخوردار شوند.

در اینجا چند نکته برای دستیابی به شکم صاف ذکر شده توسط ایلانا مولشتاین آورده شده است.

بعد از فاصله ، آب بنوشید

بعد از فاصله ، دو لیوان آب بنوشید. بعد از هفت یا هشت ساعت خواب شبانه ، بدن شما به آب احتیاج دارد. نوشیدن دو لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب نیز آسان است. به سرریز شدن کمک می کند. بنابراین ، به جای اینکه اشتها بر آنچه می خورید تأثیر بگذارد ، ممکن است در طول روز گزینه های غذایی بهتری داشته باشید. همچنین می توانید قبل از هر وعده غذایی یک یا دو لیوان آب بنوشید. مطالعات نشان داده است که کاهش وزن و چربی و همچنین اشتها در افرادی که قبل از صبحانه ، ناهار و شام آب می نوشند.

مثل یک منتقد غذا رفتار کنید

برخی از منتقدان مواد غذایی علی رغم داشتن شغل ، از جمله خوردن انواع غذاها ، بدن نازکی دارند. آنها غذا را می چشند. منتقدان غذا معمولاً کل وعده های غذایی را نمی خورند و اگر از آنچه می چشند لذت نبرند ، به خوردن آن ادامه نخواهند داد. بنابراین مانند یک منتقد غذا رفتار کنید! اگر از غذاهای شور و چرب در دهان خود لذت نمی برید ، به خوردن ادامه ندهید. کالری اضافی که دریافت می کنید ارزش آن را نخواهد داشت.

تغییر یک کلمه می تواند ذهنیت شما را تغییر دهد

کلمات در افکار ما تأثیر دارند. بنابراین ، انتخاب روش مثبت تر برای بیان چیزی مشابه می تواند تأثیر قابل توجهی در نتیجه داشته باشد. به عنوان مثال ، به جای اینکه با خود بگویید ، “من باید غذای سالم بخورم” ، از “من می توانم هدفم غذای سالم باشم” استفاده کنید. هر جمله را با صدای بلند بگویید. انتخاب کلمات مناسب و تغییر نگرش می تواند به شما در کاهش وزن و زندگی بهتر کمک کند.

سبزیجات بیشتری انتخاب کنید

با درک قدرت سبزیجات در افزایش سیری و مهار گرسنگی ، رمز اصلی کاهش وزن و احساس بهتر هر روز را پیدا خواهید کرد. بشقاب خود را با سبزیجات بیشتری پر کنید تا وزن بیشتری کم کنید. سبزیجات سرشار از فیبر هستند. بنابراین ، خوردن آنها به تقویت احساس رضایت و رضایت کمک می کند.

پروتئین خود را پیگیری کنید

پروتئین به آرامش اشتها کمک می کند و بنابراین یک ماده مغذی مهم برای کاهش وزن است. میزان پروتئین دریافتی خود را پیگیری کنید. به عنوان مثال ، ممکن است شما دو یا سه تخم مرغ خورده باشید تا وعده غذایی شما احساس سیری و سیری کند. یا مثلاً دو ران مرغ در دفترچه یادداشت خود بنویسید تا بعداً درک بهتری از میزان پروتئین مصرفی و احساس خود داشته باشید.

مصرف فیبر را در نظر بگیرید

انواع خاصی از فیبر می تواند عامل اصلی در کاهش چربی شکم باشد که به عنوان فیبر محلول شناخته می شود. در تحقیقی که در ژورنال چاقی منتشر شد ، محققان به مدت پنج سال وضعیت 1000 نفر را پیگیری کردند و دریافتند که به ازای هر 10 گرم فیبر محلول ، چربی شکم آنها را 7.7 درصد کاهش می دهد. وقتی بشقاب خود را با سبزیجات پر می کنید ، روی جوانه بروکسل تمرکز کنید ، که منبع فیبر محلول است. نصف فنجان از این مواد مغذی می تواند 2 گرم فیبر محلول فراهم کند. منابع خوب دیگر فیبر محلول شامل مارچوبه ، زردآلو ، بذر کتان و پرتقال است.

با خودتان صادق باشید

خودتان را همانطور که هستید بپذیرید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید هر چقدر هم که بزرگ باشید ، شما یک فرد زیبا هستید. ابتدا باید خود و بدن خود را دوست داشته باشید. مثبت و دوست داشتنی بودن می تواند به شما در رسیدن به سلامتی و وزن ایده آل کمک کند.

یک میان وعده سالم و مقوی بخورید

هر چیزی که همراه با برش های خیار تازه و ترد باشد می تواند طعم خاصی به خود بگیرد. خوردن یک میان وعده سالم و مقوی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کاهش وزن و افزایش سیری انجام دهید. ماهی سالمون دودی ، هولمز و ریحان ، پنیر فتا و گوجه فرنگی ، خردل دیژون و تخم مرغ های آب پز از گزینه هایی هستند که می توانید در نظر بگیرید.

از هویج نترسید

هویج دارای بافتی ترد و طعم شیرین است. این غذاها حاوی قند بیشتری نسبت به سایر سبزیجات هستند ، اما یک گزینه بسیار مغذی هستند و هر فنجان از آنها فقط 50 کالری دارد.

پرهیز از هویج منجر به افزایش وزن بیشتر از مصرف زیاد آنها می شود. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان داد که توصیه به افراد برای داشتن رژیم کم کالری ، مانند سبزیجات ، یک استراتژی کاهش وزن موفقیت آمیزتر از محدود کردن مصرف غذا و تمرکز بر مصرف کمتر است.

به یک میان وعده فکر کنید

میان وعده های کوچک می توانند ولع مصرف شما را به طور مناسب و مسئولانه برآورده کنند. به عنوان مثال ، مصرف یک چهارم شکلات با کیفیت بالا می تواند احساس رضایت بیشتری نسبت به کل شکلات بد در فرد ایجاد کند. برای مزایای بیشتر می توانید از این تکه کوچک شکلات ، به عنوان مثال با چای بابونه استفاده کنید.

حواس خود را پرت کنید

برای جلوگیری از خستگی ناخودآگاه در شرایطی مانند ملاقات با دوستان خود ، موارد زیر را در نظر بگیرید: یک لیوان آب در یک دست و یک بشقاب سبزیجات در دست دیگر. ساده ولی موثر. یا می توانید پشت میز دسر بایستید. ابتدا سبزیجات و پروتئین را انتخاب کنید و سپس بررسی کنید که آیا هنوز هم می خواهید از گزینه های کالری بالا استفاده کنید. حتی می توانید با دوست خود گپ بزنید تا حواس خود را پرت کنید.

نشاسته سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد

شما می توانید با مصرف لوبیا و سبزیجات غنی تر از نوعی نشاسته به نام “نشاسته مقاوم به دانه” ، متابولیسم بدن را تسریع کنید. تجزیه این نوع نشاسته برای بدن دشوارتر است. بنابراین ، به تحقق کامل برای مدت طولانی کمک می کند ، خوردن آن می تواند واکنش قند خون را کاهش دهد و بدن را به سوزاندن کالری بیشتر برای تجزیه این نوع نشاسته ترغیب کند.

محتوای فیبر بیشتر می تواند به کاهش ذخیره چربی در بدن و افزایش چربی سوزی کمک کند ، که برای سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن بسیار مفید است.

لذت بردن را یاد بگیرید ، تقلب نکنید

آیا بعد از مخفیانه خوردن چند قاشق غذاخوری بستنی ، آیا از پایه و پشیمانی ناخوشایند رنج می برید؟ این گناه آزار دهنده است. اینطور نیست اگر از آنچه می خورید لذت نمی برید ، فقط تقلب می کنید. اگر بستنی یا غذای خوشمزه دیگری می خورید ، باید از آن لذت ببرید. اگر بعد از خوردن این غذا احساس ناراحتی کردید ، دیگر این کار را نکنید. با گذشت زمان ، رابطه با آنچه از آن لذت می برید دیدگاه گسترده تر و بهتری پیدا می کند.

بیایید دوش گرفتن

احتمالاً با ولع مصرف استرس آشنا هستید. شما یک روز سخت را در محل کار خود سپری می کنید و ناگهان با یک رژیم غذایی سالم در آشپزخانه مواجه می شوید. این حالتی است که حتی گرسنه نیستید. در این حالت می توانید پیاده روی کنید. هوای تازه و مناظر زیبا می توانند وضعیت فعلی و تمرکز شما را بهبود بخشند. اگر هوا برای پیاده روی مناسب نیست ، می توانید دوش آب گرم بگیرید. “استحمام یک اثر آرام بخش دارد که شما را از غذاهای سالم مانند چیپس و بستنی منحرف می کند.”

انتهای پیام