نماد سایت ماه نیوز

کاهش درآمد اپراتورهای همراه و چند نکته

گزارش های مالی اپراتورهای تلفن همراه پس از اعمال محدودیت های اینترنتی در کشور طی یک ماه گذشته نشان می دهد که علاوه بر کسب و کار، اپراتورهای تلفن همراه نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته اند.

به گفته ما، اکثر کاربران ترجیح می‌دهند این پلت‌فرم برای برقراری «داده‌های» ارتباطی با هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر و امکانات بیشتر و در نتیجه در دنیای امروز، عمده درآمدزایی و سود اپراتورهای تلفن همراه از طریق ارائه خدمات به دست آید. خدمات ارزش افزوده و خدمات مبتنی بر پهنای باند. .

اعمال محدودیت های اینترنت در کشور در یک ماه گذشته علاوه بر کسب و کار و کار، اپراتورهای تلفن همراه را نیز تحت تاثیر قرار داده و آنها نیز تحت تاثیر این محدودیت ها قرار گرفته اند، زیرا آنها از طریق مراکز بین المللی پهنای باند خریداری کرده اند و متحمل ضرر و زیان شده اند. قطعی اینترنت به این دلیل انجام شده است که در یک بازه زمانی خاص هزینه خرید پهنای باند را پرداخته‌اند اما به دلیل قطعی اینترنت نتوانسته‌اند آن را ارائه کنند و درآمدی از آن کسب نکرده‌اند. این مکان و مشتریانشان کمتر تمایل به تمدید یا خرید اشتراک و بستن اینترنت دارند.

முர்கி ருக்க்கு மானுக்குக்கியுக்கிய்கியுக்கியுக்கிய் மானுக்குக்கியுக்கிய்கியுக்கியுக்கிய் به طوری که درآمد یکی از اپراتورها از محل بهره برداری از خطوط تلفن همراه نسبت به شهریور ماه بیش از 743 میلیارد تومان کاهش یافت.

تماس با خبرنگار ماه نیوز با شریک اول برای اطلاع از سلامت و تندرستی این موضوع به این نتیجه رسید که کلیه اطلاعات مالی شریک اول به دلیل اینکه شرکت بورسی است در کدال و تعداد 734 میلیارد مربوط به مقایسه درآمد اپراتور از محل توزیع می شود که عملکرد خطوط تلفن در مهرماه (در زمان قطع اینترنت) صحیح است و در شهریورماه نیز صحیح است. اپراتور دوم تلفن نیز به خبرنگار اعلام کرد که این موضوع در دست بررسی است و پس از مشخص شدن نتیجه آن اعلام می شود.

در همین راستا محمد کیشوری – کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات – در گفتگو با ما گفت: اپراتورها از بزرگترین بازندگان وضعیت فعلی اینترنت در کیشور هستند، چه بعد از وقوع یا به دلیل موقعیت مکانی. از اقدامات فیلترینگ این شرایط برای اپراتورها مانند یک فلش سه نقطه است و به نظر من حداقل از سه جنبه تعیین می شود. اول اینکه نزدیک به 60 تا 70 درصد درآمد اپراتورها از اینترنت است و طبق آمار و برآوردهای انجام شده با محدودیت های اینترنت در کشور، حدود 30 تا 35 درصد از مصرف و فروش اپراتورها در حوزه اینترنت کاهش یافته است و در نتیجه مشخص می شود که این موضوع حداقل 20 درصد بر کل درآمد، مصرف و اینترنت آنها تأثیر داشته و در نتیجه درآمد آنها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طبیعی است که وقتی فروش اپراتور کاهش می یابد، سود نیز کاهش می یابد و خود این موضوع از یک جهت به معنای زیان است. اما جنبه دوم ضرر اقتصادی افزایش فروش و مصرف پهنای باند داخلی است، زیرا تعرفه پهنای باند داخلی نصف قیمت است و ترافیک برای اپراتورها سودی ندارد و حتی اپراتورهای داخلی نیز به فروش پهنای باند داخلی یارانه می دهند. बराया बाय शूद शूद शूद ، सुद उना देशन निमी पिदान

کیشوری بیان کرد: موضوع مهمی که کمتر به آن توجه می شود این است که هزینه اینترنت پهن باند حدود 10 درصد هزینه اپراتور است و عملا هزینه ترافیک داخلی و خارجی برای اپراتورها تفاوت چندانی ندارد و اپراتور ترافیک داخلی ایجاد می کند. 50 درصد ارزان تر.گپتر بفروشند بر این نکته تاکید می کنم که افزایش مصرف پهنای باند داخلی به خودی خود اقدام خوبی است و هیچکس نمی گوید بد است، اما اقدامات اقتصادی و کارهای فعلی که انجام می شود اشتباه است و منجر به غیراقتصادی تامین داخلی می شود. خدمات چون بهینه و مقرون به صرفه نیست.

یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آسیب اپراتورها از شرایط فعلی به این دو مورد محدود نمی شود، تصریح کرد: خطر سوم افزایش هزینه تبادل ترافیک با سرویس دهندگان است. بر اساس کمیسیون 318 مقررات ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورها موظفند هزینه خدمات اولیه اپلیکیشن داخلی، میزان ترافیکی که با آنها در مرکز IXP مبادله می کنند را پرداخت کنند و از آنجایی که میزان مصرف آنها افزایش یافته است. روزها پول هم می شود که برای ترافیک همتا به همتا می پردازند، زیاد می شود و در نتیجه اگر یک اپراتور ماهیانه 10 میلیارد تومان می داد، الان باید بیشتر مثلاً 20 تا 30 میلیارد بدهد.

وی در پایان گفت: این سه عامل در نهایت چرخه اقتصادی اپراتورها را از فعالیت اقتصادی مولد و منطق سودآوری خارج می کند و در نتیجه این اپراتورها باید یا سرمایه خود را پس بگیرند یا به شکل دیگری جبران کنند که در سال آینده به شبکه باز می گردد. و تمامی بازیگران این عرصه حتی تحت تاثیر مشترکین خود قرار دارند.

بر این اساس می توان گفت که با محدودیت اینترنت پهن باند، اپراتورها بدون پرداخت غرامت از بخشی از درآمد خود محروم می شوند و این امر برای اپراتورها به عنوان بزرگ ترین بازیگران این حوزه در جهان مشکل ساز خواهد شد. آینده نزدیک. زیرا با از دست دادن و خروج اپراتورها از عرصه اقتصادی، سایر بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

به گفته کارشناسان، پیش‌بینی کاهش درآمد اپراتورها تا پایان سال جاری، افت شدید ارزش سهام بخش مخابرات در بورس و مشکلات جدی نقدینگی این شرکت‌ها، برخی از آنها را می‌تواند در غیرمجاز بودن این شرکت‌ها منعکس کند. -پرداخت مطالبات پیمانکاران و یا تاخیر طولانی مدت در پرداخت حقوق کارکنان دور از ذهن. با ادامه این روند اکنون این تردید به وجود آمده است که اپراتورهای تلفن همراه به دنبال راهی برای جبران کاهش درآمد هستند و آیا ممکن است این ضرر ناشی از تغییر در قبوض مشترکان باشد یا کاهش کیفیت خدمات و یا تغییر در بسته های اینترنت باشد

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل