نماد سایت ماه نیوز

کدام صادرکننده فرش می‌تواند خودرو وارد کند؟

یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید: اجرای طرح اعلام شده برای واردات خودرو در حوزه صادرات روسازی با ارقام اعلام شده بسیار سخت یا غیرممکن خواهد بود.

سید رضا حاجی آقامیری در گفت وگو با ماه نیوز، اظهار کرد: واردات قبلی در بازار صادراتی نسبت به امروز و امروز بسیار بیشتر است و اولین تجربه آن به سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد. در آن زمان نیز اعلام شد که امکان واردات کالاهای ایرانی در حوزه صادرات وجود دارد و همین امر باعث شد شرکت هایی مانند ایران موتورز وارد این عرصه شوند.

وی با بیان اینکه اجرای این سیاست آسیب جدی به صنعت کف سازی ایران در داخل و خارج از کشور وارد کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه واردات کالا مورد توجه شرکت ها بود، آمادگی افزایش صادرات را داشتند. کفپوش به ما با روند فروش کفپوش ایرانی با قیمتی کمتر از قیمت مناسب در بازارهای خارجی مواجه بوده ایم و این موضوع آسیب جدی به بازار کفپوش ایران وارد کرده است.

عضو هیات اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: افزایش تقاضای کفپوش در آن مدت باعث افزایش قیمت در داخل کشور نیز شد که بر بازار و حتی قدرت خرید مردم نیز تاثیر گذاشت. अज इन रो विश्वाय पुष्टिक्षा है।

اقامیری در به آن کاول کی کا برامی کے کے ہے ہے ہے همچنین توضیح داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده، اگر صادرکننده 70 میلیون دلار صادرات داشته باشد، می تواند به جای آن خودرو وارد کند. این در حالی است که آمار کل صادرات کفپوش ایران در حد امروز است، بنابراین اینکه بگوییم شخص یا شرکتی صادرکننده این حجم کفپوش باشد، با واقعیت همخوانی ندارد. بنابراین با این قانون این احتمال وجود دارد که بار دیگر شرکت هایی از خارج با هدف کسب سود از واردات خودرو وارد میدان شوند و بدون صادرات واقعی و طبیعی نسبت به ایجاد آمار لازم برای واردات خودرو اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دو حوزه واردات و صادرات مجزا و تخصصی است. یک راه حل می تواند این باشد که صادرکننده کفی می تواند مجوز واردات خود را به صلاحدید واردکننده بگذارد و از طریق نهادهایی مانند بانک مرکزی این توافق را داشته باشد که صادرکننده کار خودش را انجام دهد و واردکننده نیز از ارز به دست آمده استفاده کند. را به پیش ببرد ما در سال های قبل هم تجربه مشابهی داشتیم و باید دید شرایط برای چنین موضوعی دوباره فراهم می شود یا خیر.

به گزارش ماه نیوز، روز گذشته (29 اسفندماه) رئیس مرکز ملی کف اعلام کرد که صادرات کفپوش در مقابل واردات خودرو مجاز است و افرادی که 70 میلیون دلار کفپوش صادر می کنند می توانند خودرو وارد کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل