نماد سایت ماه نیوز

یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در کشور تولید می‌شود

ماه نیوز/خوزستان رئیس سازمان منابع طبیعی و منابع آب کشور در سفر به استان خوزستان گفت: برای افزایش نیاز به چوب در کشور و افزایش و گسترش پوشش گیاهی، تولید یک میلیارد اصله درخت تا سال 1405 در نظر گرفته شد.

عباسعلی 24 شهریور ماه در سفر به استان خوزستان اعلام کرد: با دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی امسال تغییرات ساختاری در تولید نهال در کشور مورد توجه قرار گرفت و تولید 1 میلیاردی شد. نهال اولیه تا پایان سال 1405 برنامه ریزی شد.

به گزارش ماه نیوز، وی افزود: در راستای این طرح برای تولید یک میلیارد نهال اصل باید سالانه به طور متوسط ​​250 میلیون اصله نهال تولید شود تا بتوانیم در سال 1405 به تولید یک میلیارد نهال اصل برسیم.

نوبخت بیان کرد: کیشور مانند سایر کشورهای همسایه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان اقدام به تولید نهال کرده اند. همچنین برای نیاز کشور و افزایش و گسترش پوشش گیاهی نیاز به تولید نهال داریم.

وی تصریح کرد: امروز طی بازدیدهایی که از نقاط مختلف خوزستان داشتیم و بر اساس صحبت های مدیر منابع طبیعی و منابع آب استان، سطح زیرکشت چوب خوزستان در آینده حداقل 50 هزار هکتار افزایش می یابد. سال

نوبخت بیان کرد: تاکنون حدود 220 هزار هکتار زمین برای زراعت چوب در کشور کشت شده و این گیاهان با محوریت تامین نیاز صنایع چوبی مرتبط با چوب در کشور برنامه ریزی و تولید می شود.

وی افزود: سالانه به حدود 14 میلیون مترمکعب چوب در کشور نیاز داریم و امسال پنج و نیم تا 6 میلیون مترمکعب چوب مورد نیاز صنایع کشور از طریق این کشاورزی تامین شد و انشالله در مناطق استان با توجه به وضعیت رودخانه کارون از منظر آب دبی مناطقی را که ممکن است سال ها بلااستفاده باشند با مطالعات مدیریتی و کارشناسی به سمت کشاورزی، چوب و سایر نیازهای مرتبط با کشاورزی و کشاورزی سوق خواهیم داد. کشور به آنها نیاز دارد.

نوبخت گفت: ایران از 13 اقلیم دنیا 11 اقلیم دارد و به گفته کارشناسان ظرفیت های بالایی دارد. باید از این ظرفیت ها برای رفع نیازهای جوانان در بخش کشاورزی اعم از نیاز به چوب و تامین امنیت غذایی جوانان استفاده کنیم و در زمینه تولید چوب هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی پیشرفت کنیم. به سال های گذشته

مدیرعامل سازمان منابع طبیعی و تامین آب کیشور گفت: از این حوزه بسیار راضی هستم و مدیر این حوزه توانایی تولید مواد اولیه صنایع چوب کیشور را دارد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل