نماد سایت ماه نیوز

۱۱ باور اشتباه و غیرعلمی برای واکسن نزدن

با گسترش روند واکسیناسیون کرونا در کشور، سیاست‌های مبتنی بر سرعت بازگشایی، لغو دورکاری و غیره به تدریج در حال اتخاذ است. سیاست هایی که به گفته کارشناسان باید میزان واکسیناسیون جمعیت را حدود ۷۵ درصد و بیشتر افزایش دهد. در این شرایط، با وجود در دسترس بودن واکسن، برخی از افراد هنوز به دلایل اشتباه از واکسینه شدن خودداری می‌کنند، چرخه بیماری زمانی قابل کنترل است که واکسیناسیون به سطح مناسب برسد.

به گزارش ماه نیوز و به گفته وزارت بهداشت، برخی می گویند من واکسینه نشده ام زیرا:

“من منتظر واکسن با کیفیت بهتر هستم.”

* همه واکسن های دارای مجوز نرخ کاهش مرگ و میر بسیار متفاوتی ندارند و همه این واکسن ها اثرات مثبتی دارند زیرا همه واکسن های دنیا مرگ و میر را کاهش می دهند، بنابراین هر واکسن موجود از آن استفاده می کند تا بتوانیم اپیدمی را زودتر کنترل کنیم و از جهش ویروس جلوگیری کنیم. است. هر واکسنی در دسترس بود و هر چه زودتر از آن استفاده شود برای همه در جهان بهتر است.

من مطمئن نیستم که واکسن ها بی خطر باشند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی ، این واکسن بسیار کم خطر است و سالانه 2 تا 3 میلیون نفر را در سراسر جهان نجات می دهد. با این حال ، هیچ واکسنی کاملاً بی خطر نیست ، اما خطرات تزریق آن بیشتر از مزایای آن است. به عنوان مثال، درد در ناحیه دست یکی از عوارض واکسیناسیون است، اما این درد معمولاً شدید نیست. عوارض جانبی جدی تری ممکن است رخ دهد، اما سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که آنها “بسیار نادر” هستند. به گفته این سازمان، “احتمال صدمه به این بیماری بیشتر از واکسینه شدن در برابر بیماری است.” بیشتر واکسن‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم دهه‌هاست که مورد استفاده قرار گرفته‌اند و جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌اند.

واکسن ها باعث جهش سلولی در بدن می شوند.

واکسن ها اصلا وارد ژن های بدن انسان نمی شوند و واکسن ها معمولا پروتئین های ایمنی زا تولید می کنند. همچنین، بیشتر واکسن‌های موجود، ویروس‌های مرده‌ای هستند که هیچ ارتباطی با ژن‌های انسان یا تغییرات سلولی ندارند.

واکسن باعث ناباروری می شود.

* به شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی توجه نکنید و تا به امروز مطالبی که در مورد تاثیر واکسن کرونا بر باروری منتشر شده است، هیچ مبنای علمی ندارد و همه این شایعات از سوی افراد یا غیرشبکه است. به علمی منتشر می شود.

واکسن هایی که در داخل یا به ایران وارد می شوند کیفیت بسیار پایینی دارند.

* ثابت شده است که واکسن کرونا تأثیر مستقیمی در کاهش مرگ و میر دارد و تنها تفاوت واکسن ها در کاهش میزان ابتلا به کرونا ، از جمله درصدهای اندک است. تمامی واکسن های تولید شده یا مورد استفاده در کشور دارای استانداردهای قابل قبول و کافی می باشند. تمامی واکسن های مورد استفاده در ایران دارای تاییدیه معتبرترین موسسات بهداشتی و علمی دنیا بوده و در تمامی کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته است.

من جوان و سالم هستم و به واکسن کرونا نیازی ندارم.»

اگرچه اکثر افراد بدون هیچ مشکلی به این بیماری مبتلا می شوند، اما خطر ابتلا به این بیماری و خطر انتقال آن به سایر اعضای خانواده و همکاران بسیار بیشتر از خطر بالا و عوارض جانبی احتمالی واکسن است و هیچ کس در برابر واکسن شدید مصون نیست. از بیماری بیماری

من یک یا چند بار تاج گذاری کرده ام و بدنم آنتی بادی های طبیعی ساخته است.»

* ماهیت همه ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا این است که اگر واکسن برای اطمینان از فرار سیستم ایمنی بدن از سیستم ایمنی طراحی شده باشد، باید توجه داشته باشیم که حفظ ایمنی پس از تزریق واکسن پایدارتر و ایمن‌تر از ایمنی طبیعی است. اگر یک یا چند بار به ویروس کرونا مبتلا شده اید و اکنون از واکسن ضد این بیماری استفاده می کنید، قطعا ایمنی بهتر، ایمن تر و قابل قبول تری در برابر کرونا خواهید داشت. بدون شک، سیستم ایمنی برای افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا که این واکسن را نیز دریافت کرده اند، بسیار بالاتر است.

بسیاری از افرادی که واکسینه شده اند، مجدداً به عروق ویروس کرونا مبتلا شده اند، بنابراین واکسن ها بی اثر هستند.»

* اثربخشی واکسن در کاهش مرگ و میر و جلوگیری از وخامت بیماری تأثیر بسزایی دارد، اما در عین حال درصد قابل قبولی از عفونت جلوگیری می کند. این به طور قابل توجهی از مرگ در هنگام ابتلا جلوگیری می کند.

من از عوارض جانبی واکسن مانند تشنج و لخته شدن خون می ترسم.

* عوارض جانبی واکسن بسیار کمتر از ویروس کرونا است، به این معنی که اگر به ویروس مبتلا شوید، عوارض جانبی بسیار بیشتری نسبت به واکسن دارد. عوارض بیماری عروق ویروس کرونا قلب می تواند سال ها ادامه داشته باشد.

“کرونا بستگی به وراثت دارد و شاید من به این بیماری مبتلا نشوم.”

* به طور طبیعی ، ویروس دائماً در حال تغییر و جهش های مختلف است ، بنابراین هیچ کس در برابر کرونا مصون نیست و برخی افراد ممکن است یک مدل بدون علامت از کرونا داشته باشند. طبق آمار ، 20 تا 30 درصد از افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب ممکن است هیچ علامتی از این ویروس نداشته باشند ، بنابراین مطمئن شوید که در اسرع وقت علیه عروق ویروس کرونا واکسینه می شوید ، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که دفعه بعد بدون علامت باشید. احساس عفونت. و ممکن است با شرایط سخت کرونری روبرو شوید.

واکسن ها ابزار جاسوسی هستند که توسط شرکت های داروسازی برای فروش دارو استفاده می شود.

* اگر این یک کلاهبرداری برای یک شرکت دارویی است ، این س questionال مطرح می شود که چرا کشورهای دارای بالاترین میزان مرگ و میر کرون با واکسیناسیون به زندگی عادی باز می گردند و میزان مرگ و میر صفر یا پایین ترین است. خودش دست دراز کرد؟ بدون شک واکسن ها نقش موثری در تامین سلامت جامعه و کاهش مبتلایان به بیماری های عروق ویروس کرونا قلب دارند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل