نماد سایت ماه نیوز

۱۲۸ عملیات تروریستی داعش در ماه رمضان با ۴۰۲ کشته و زخمی

به گزارش خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، گروه تروریستی داعش مدعی شد در یک ماه گذشته و در ماه مبارک رمضان دو عملیات تروریستی در نقاط مختلف جهان انجام داده که در نتیجه آن سه نفر کشته و زخمی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری «انب بلدی»، داعش در نشریه «النبة» که به صورت مجازی منتشر شده است، اعلام کرده است که این عملیات در هشت کشور در مناطق مختلف آسیا و آفریقا انجام شده است. یکی از کشته شدگان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) بود.

داعش ادعا می کند که این عملیات را انجام داده است که در آن «تجهیزات نظامی متعلق به شبه نظامیان مظنون کرد و نیروهای عراقی شبه نظامیان الحشد الشعبی» نیز حضور داشت. چهار قطعه خودرو نیز کشف و ضبط شد. همچنین دو افسر ارتش سوریه و عراق کشته شدند.

از نظر گستردگی جغرافیایی نیز بر اساس ادعای نشریه داعش، 3 عملیات تروریستی در عراق با 2 کشته و زخمی، 2 عملیات در غرب آفریقا با 2 کشته و زخمی، 1 عملیات تروریستی در سوریه با 2 کشته و زخمی، 2 مورد. عملیات در منطقه شامل 3 کشته و زخمی در استان خراسان، 6 کشته و زخمی در 6 عملیات در صحرای سینا، 4 کشته و زخمی در چهار عملیات در مرکز آفریقا، 2 کشته در سومالی، 7 کشته و زخمی در پاکستان است. اتفاق افتاده است.

پیشتر داعش مسئولیت جنگ در اوکراین را بر عهده گرفت و روسیه بیشتر بر جنگ در این کشور و ابعاد عملیات هوایی روسیه در سوریه تمرکز کرد. خود بخوانید. القرشی در عملیات نیروهای آمریکایی در بهمن کشته شد.

داعش اخیراً مجموعه ای از عملیات ها را با عنوان «انتقام شیوخ» آغاز کرده و در اواسط ماه جاری بر تعداد و شدت فعالیت های تروریستی افزوده شده است.

همزمان با افزایش عملیات تروریستی داعش به منابع امنیتی عراق به ویژه بازگشت داعش هشدار داده می شود. در همین راستا، اوراسیا هفته گذشته در گزارشی نوشت که در پنج سال اخیر، نزدیک به پایان خلافت، داعش مدعی حضور در عراق است، اما تروریست‌هایی که در قالب هسته‌های کوچک در بیابان‌ها، کوه‌ها و صعب العبور فعالیت می‌کنند. .

به گفته منابع عراقی، تروریست های داعش در دو سال گذشته فعالیت های خود را افزایش داده اند و تخمین زده می شود که بیش از 4000 داعشی در عراق حضور دارند و 4000 باقیمانده در حلقه داخلی جامعه اهل سنت فعال هستند. در میدان هستند.

به گفته منابع امنیتی، یکی از تاکتیک های داعش حفظ تنش دائمی است تا بتواند از سطح فشار بر نیروهای خود بکاهد و در عین حال تمرکز خود را بر بازسازی و ایجاد مجدد گروه هایی که دائما در حال حرکت هستند، کند. همچنین می توانید از هسته های خاموش یا گروه های کوچک برای انجام حملات استفاده کنید.

انتهای پیام




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل