نماد سایت ماه نیوز

۳ چالشی که بازار دارو را آزار می‌دهد

سه ماه از اجرای طرح دارو تحت عنوان ماموریت دولت برای اصلاح سیاست ارزی و ساماندهی بازار دارو می گذرد و تاکنون اهداف اصلی این طرح افزایش پوشش بیمه ای داروها و حفظ ثبات خروجی بوده است. پرداخت از جیب انجام شده است. বা ইন পালা অমান্য়্যান্যানিপিপেযাযাযায রারার রার্যান্ত রার্যান্ত چالش هایی مانند کمبود نقدینگی، مالیات 9 درصدی بر ارزش افزوده و البته رفتار بد برخی شرکت های بیمه در پرداخت مطالبات داروخانه ها و …

بر اساس گزارش ما، پس از مدیریت ویروس کرونا، ماموریت سلامت، برنامه ریزی و اقدام برای رفع مشکلات بازار دارو، رفع کمبود دارو و جلوگیری از تخلفات ارزی در بخش دارویی کشور در نظر گرفته شد. ماموریتی که شکل دارو به خود گرفت و اجرا شد تا مردم دیگر دغدغه تهیه دارو و پرداخت هزینه آن را نداشته باشند.

طرح دارواری از 23 تیر ماه 1401 با کے کے وزیر کے کے کرد; این طرح تصمیم گرفت داروهای یارانه ای را از طریق بیمه به مردم منتقل کند، پوشش داروها را افزایش دهد، انواع بیشتری از داروها را زیر چتر بیمه قرار دهد و در عین حال قیمت دارو را به سمت واقعی شدن سوق دهد، با این شرط که «پرداخت از جيب باشد. بمراد» دائن نيابدة. با گذشت سه ماه از این طرح، به نظر می رسد اهداف اصلی داروسازی که افزایش پوشش دارویی، پوشش بیشتر اقلام دارویی و دور نگه داشتن پرداختی از جیب مردم در حوزه دارو است، بوده است. در این مقطع زمانی به دست آمده است.

در عین حال این هم دروی را هم دولک دروی را هم کیکد; رفع رفع عرزی و تك‌نرخی شدن ارز دارو و تعریف قرآن دروی و تعریف آرزی و تکـنرخی شدن رز دارو و تقرید شدن کاین دروی و تعریف داروهای ضد قاچاق سبسیددار از کیشور. در حال حاضر به گفته مسئولان و کارشناسان حوزه سلامت، مشکلات تامین ارز برطرف شده و ارز برای تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو بهبود یافته است.

अध्या रुज्ञारी रुज्ञार डारो

باید توجه کرد که با ایکیں کرہ دارویری، ارز دارو تک کریکی شد; குக்குக்கு குக்கு க்க்குத்து பெர்ப்பு க்குக்கு க்குக்கு ؛ چرا که قبل از اجرای این طرح، تنها بخش محدودی از مواد موثر دارویی 4200 تومان دریافت می شد و تمام هزینه های صنعت دارو اعم از حقوق، دستمزد، تسهیلات تولید، لوازم جانبی و… نصف متاثر از ارز بود. بنابراین صنعت داروسازی تحت فشار شدید مالی قرار داشت و در نتیجه تولید توجیهی برای تولید دارو نداشت. به طوری که بسیاری از داروسازان در رابطه با خرید مواد اولیه و تولید دارو اقدامی نکردند و در نتیجه این موضوع روز به روز بر کمبود دارو افزوده شد. از سوی دیگر محدودیت هایی در تخصیص ارز دولتی و همچنین محدودیت هایی در تنوع ارزهای تخصیصی ایجاد کرد. همچنین تخصیص دیرهنگام ارز ترجیحی به تولیدکنندگان دارو و واردکنندگان مواد اولیه باعث شد تا سفارش با تاخیر انجام شود و در نهایت دارو با تاخیر در کشور عرضه شود و در نتیجه این موضوع به کمبود دارو نیز کمک کرد. علاوه بر زمینه های رانت و فساد و … ارز دولتی هم بالا بود; زیرا اختلاف قیمت ارز دولتی با ارز آزاد بسیار زیاد بود و جذابیت بالایی را برای فروشندگان مواد مخدر در جهت سود بردن از مواد مخدر مردم ایجاد می کرد. به طوری که بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت اعلام کردند که چاره ای جز راه صحیح، اقتصاد شفاف و قیمت وجود ندارد.

نسخه داروی ضد قاچاق

همچنین، بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سوبسیددار ایرانی نیز از کلیک‌های اساسی در بازار کیشور بود. طی سال های اخیر با تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو، قیمت دارو در کیشورمان نسبت به کشورهای همسایه بسیار پایین بود و همین موضوع بر جذابیت قاچاق معکوس داروهای ایرانی به کشورهای همسایه افزود. به گونه ای که یارانه پرداختی دولت برای دارو و در راستای حمایت مالی از بیماران، با قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه، از دسترس ایرانی ها و داروهای ارزان قیمت خارج شد. موجود در ایران به عنوان هدایای خارجی اهدا شد. با اجرای طرح دارویی، قیمت دارو کاهش یافته و در نتیجه جذابیتی برای قاچاق این داروها از مرزها وجود ندارد. از تبری با دائین بایشتر بیشمای ای دروادوی نیز پیدا می کند که از پیه پیں نیز بری دارو باشد.

در این زمینه بخوانید:

3 چالشی که همچنان بازار دارو را آزار می دهد

اما اکنون با وجود رفع توقیف ارز دولتی و تسهیل تامین ارز برای تولید و واردات دارو در قالب دارو، صنعت داروسازی کشور با دو چالش جدید مواجه است که در صورت تداوم می تواند کمبودهایی را در صنعت دارو ایجاد کند. بازار دارویی کشور و حتی داروساز را در معرض خطر قرار می دهد. اولین چالش افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده به دارو و مواد اولیه است. به طوری که مالیات بر ارزش افزوده در حوزه دارو از 1 درصد به 9 درصد ارز نیمایی و مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه دارویی نیز از 9 درصد ارز دولتی به 4200 تومان به 9 درصد افزایش یافته است. نیم ارز موضوعی که داروسازان کیشور را در تنگنا قرار داده اند. در همین راستا کندی پیش دکتر محمد عبده زاده- رئیس سندیکای داروهای انسانی ایران در پانزدهمین نمایشگاه ایران فارما اعلام کرد که داروهایی که جزو کالاهای استراتژیک محسوب می شوند در صنعت استراتژیک دیده نمی شوند. বাক্তা আর্জান নিমাযে দার্জা দারায়্যারা ، আন্তে জাজে জাজে নাজ্য়্যান্য়া বান বার্য়া برای تمامی ارزهایی که از ترجیحی به نصف تبدیل شدند، ارزش افزوده ابتدای سال یک درصد بود، اما در حوزه دارو، ارزش افزوده 9 درصد باقی ماند و با وجود مکاتبات فراوان، هنوز به جایی نرسیده ایم.

در این میان، یکی دیگر از چالش های صنعت داروسازی در شرایط کنونی، بحث جریان نقدینگی برای صنعت داروسازی است. بنابراین گفته می شود بیشتر کمبود دارو به دلیل کمبود نقدینگی در شرکت و پرداخت آن در گمرک است. از سوی دیگر، پس از اجرای طرح دارویی، مقرر شد با توجه به افزایش مابه التفاوت ارزهای دولتی و خارجی، تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان دارو تعلق گیرد، اما به گفته تولیدکنندگان دارو، چنین اقدامی انجام شود. هنوز اتفاقی نیفتاده است و صنعت داروسازی از نظر نقدینگی در شرایط سختی قرار دارد.

از ترافی هم شوکی همیشگی هوزا دروگی کیشور، یعنی بحث پرداخت مطالبات دارویی که می‌توانم به پاشنه اشیل پاک داروی هم کنم کردی کردی کردی در حوز داروی کیشور. به گفته مسئولان انجمن تولیدکنندگان داروی ایران و همچنین سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی در ایران که موضوع آن می تواند صنعت دارو، رفتار سازمان، تامین اجتماعی و چند بیمه دیگر را تهدید کند. چرا که علیرغم اینکه سومین ماه است که طرح دارویی اجرا می شود، سازمان بیمه ای مانند بیمه اجتماعی همچنان یارانه این تغییر را پرداخت نمی کند و داروخانه ها و مراکز درمانی نگران این موضوع هستند؛ چون فشار مالی زیادی روی آنها وجود دارد. البته گفته می شود سازمان بیمه سلامت و همچنین بیمه نیروهای مسلح در قالب طرح دارویی برای پرداخت مطالبات درمانی و پرداخت تعهدات خود اقدام می کنند. اما دولت باید با نظارت دقیق به اقتصاد داروخانه‌ها کمک کند، مشکلات بیمه‌های اقتصادی را برطرف کند و بدهی‌های آنها را نیز پرداخت کند و در نهایت گردش داروخانه را بدون مشکل تضمین کند.

در این شرایط شورای اسلامی و دولت باید اقدامات خود را برای مطرح کردن این مشکلات در صنعت دارو انجام دهند. البته حسینعلی شهریاری، رئیس کمیته بهداشت و درمان مجلس در هفتمین دوره نمایشگاه ایران فرما اعلام کرد که پرداخت بیمه داروخانه ها با تاخیر یک ساله قبل از اجرای دارو همراه بوده است. طرح. در حال حاضر پرداخت بیمه سلامت به روز شده و مشکلاتی در پرداخت بیمه اجتماعی و بیمه وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم.

وی همچنین اعلام کرد: افزایش ارزش مواد مخدر از 9 درصد به یک درصد در صحن مجلس بررسی و تصویب می شود.

در این زمینه بخوانید:

وضعیت فعلی اجرای «مواد مخدر» و چالش ها

چه زود این تصمیمات اجرایی می شود تا صنعت دارو بتواند به راحتی خود را کش دهد و داروهای لازم را در اختیار مردم قرار دهد؟ در همین راستا دکتر حیدر محمدی – دبیر اداره سیاست های اصلاحی ارضی دارو در گفتگو با ما وی درباره وضعیت اجرای طرح دارویی گفت: مدت سه ماه است که طرح دارویی در حال اجراست و برای ارزیابی آن زمان، زمان کمی سپری شده است، اما در حال حاضر تمام داروهای تولید داخل، مواد اولیه هستند. و 80 درصد داروهای وارداتی شامل این طرح می شود. یکی از مزیت های این طرح این است که بسیاری از تولیدکنندگان توانسته اند مواد اولیه مورد نیاز خود را با سهولت بیشتری وارد کنند و مشکلاتی که در زمینه تامین وجود داشت دیگر وجود ندارد. در عين حال از اقلام تقامت تبق استفاده ما 15 تا 20 قطعش باكي منده تا ورد برك درويري.

وی افزود: همچنین قبل از اجرای طرح دارویی یکی از مشکلاتی که وجود داشت بحث قاچاق معکوس دارو و خروج داروها از زنجیره دارویی بود اما با اجرای این طرح، قاچاق معکوس تقریباً به صفر می رسد. در عین حال باید حداقل 5 تا 6 ماه فرصت دهیم تا طرح دارویی تکمیل شود و سپس منطقی بودن مصرف مواد مخدر را ارزیابی کنیم که قطعاً اتفاق خواهد افتاد. همچنین می توان میزان کاهش قاچاق معکوس، نرخ بازگشت و … را بهتر ارزیابی کرد.

‏‎

সুম্মান্যান ক্স্স্জ্ল এত্ল্টা বেরন

محمدی کرایی کرایی برکی درکی درکی کیشور، گفت: ایکسری دربادی که در حوزی داروی درد درد دارد. مالیات بر ارزش افزوده داروها که قبلا یک درصد بود به یکباره با نصف نرخ از یک درصد به ۹ درصد افزایش یافت. همچنین مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه نیز 9 درصد ارز دولتی است که اکنون به 9 درصد ارز دولتی تغییر یافته است. از سوی دیگر با توجه به افزایش مابه التفاوت دولت با نیمی از دولت، مقرر شد به تولیدکنندگان دارو وام و تسهیلات داده شود تا بتوانند با سهولت بیشتری ارائه کنند، اما هنوز این کار انجام نشده است. بنابراین مشکلاتی از این دست در بازار دارویی وجود دارد که اگر اصلاح شود فکر می کنم با توجه به اینکه دسترسی به ارز راحت تر است، دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این موارد در کمیسیون اقتصادی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و همچنین در جمع سران دولت مطرح شده که اگر زودتر قوانین این حوزه را ارائه کنند، مشکل حل می شود. .

প্র্তা মান্যাত্যা; پاشنه اشیل درواری

محمدی درباره چالش عدم پرداخت مطالبات بیمه ها گفت: سازمان بیمه اعلام می کند که پول ندارد و بدهی خود را به داروخانه ها پرداخت نکرده است. البته اعتبار مربوط به طرح دارو را کشف کرده اما بدهی های قبلی خود را به داروخانه ها پرداخت کرده است. تامين كننده اين است كه دروكانها را تامين ميكنند. این موضوع می تواند مشکلاتی را در زنجیره دارو ایجاد کند. بنابراین دولت باید بتواند بدهی مراکز درمانی و داروخانه ها را به طرق مختلف از جمله استقراض یا دریافت درخواست پرداخت کند.

گفت: این موضوع دقیقاً درست است. توصیه می شود سازمان مبلغ برنامه و بودجه را به صندوق جامعه واریز کند تا صندوق جامعه نیز بتواند بدهی خود را به مراکز درمانی و داروخانه ها تسویه کند. در عین حال سازمان بازرسی از کودکان و دیوان محاسبات نیز بر اعتبارات هزینه شده در بیمه نظارت داشته باشند. ما وظیفه داریم گزارش بدهیم. در حال حاضر هیچ یک از شرکت های بیمه سهم دارو را تسویه نکرده اند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل