اقتصادی

آخرین خبر از لایحه دائمی همسان سازی/ دریافتی بازنشستگان چقدر می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری ماه نیوز ، این لایحه با هدف بهبود وضعیت بازنشستگان تهیه شده است. در اولین روزهای ماه ژوئن ، در جلسه ای با نمایندگان ایالت و صندوق بازنشستگی نظامی و تأمین اجتماعی ، به ریاست رئیس سازمان برنامه و بودجه ، پیش نویس لایحه برابری حقوق بازنشستگی بررسی و با توجه به مفاد آن تصویب شد .

بیشتر بخوانید:

بخشنامه ای در سال 1400 برای افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی صادر شد

اعلام روش دریافت وام برای 15 میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی

مطابق مفاد این لایحه و در صورت تصویب نهایی ، حقوق کلیه بازنشستگان ، افسران و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​از تاریخ تصویب این قانون توسط هیئت وزیران به گونه ای محاسبه می شود که در حداقل 90٪ از کل حقوق و دستمزد متوسط ​​و یک گروه یا کلاس استثنایی ، درجه ، هیچ کسری در یک سال از حقوق بازنشستگی کارمندان شاغل در آادار یا عناوین مشابه کسر نمی شود. برابری دائمی حقوق بازنشستگی این لایحه را مهم می کند.

بازنشستگی

در سال 1399 ، اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگی کلید خورد. طبق این فرمول ، 90 درصد حقوق بازنشستگان نظامی و کشوری در اکتبر 1999 پایان یافت ، به این معنی که هر بازنشسته باید حداقل 90 درصد حقوق همکلاسی ها و همکاران خود را دریافت کند. بر اساس این گزارش ، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در صفند برای اجرای این طرح پرداخت شد و در روزهای اول آوریل ، رئیس سازمان برنامه بودجه کشور ، به پرداخت 1.2 میلیون منوی بازنشسته اشاره کرد. در تاریخ 20 مارس گفت: ما قول داده ایم که در ابتدای مرحله بعدی برابری به بازنشستگان پرداخت کنیم و روند برابر سازی حقوق در سال 1400 ادامه خواهد یافت.

در ماه آوریل ، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که بودجه 1400 بازنشسته تأمین اجتماعی شامل 000،000،000،000 است.

حقوق بازنشستگی چقدر افزایش یافت؟

حقوق بازنشستگی امسال نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است. بر اساس اعلامیه وزیر کار در ماه آوریل ، حداقل دستمزد بازنشستگان در سال گذشته از 1،910،427 تن در 3900٪ با 39٪ افزایش به 2،655،495 تومان رسید.

افشای خوش شانس در مورد مبلغ صورتحساب

نوبوکت قبلاً به طور مفصل لایحه دائمی بودن برابری حقوق بازنشستگی را توضیح داده و گفته بود: “پیش بینی می شود این متناسب با تعداد کارمندان بازنشسته افزایش یابد.” بنابراین ، موضوع دریافت 90٪ از کل حقوق مشمول کسر کارکنان باید در هر شرایطی اعمال شود. وی گفت: این لایحه برای سازش دائمی حقوق بازنشستگی پیش بینی شده است آنچه باید انجام شود این است که با افزایش تعداد کارمندان ، بلافاصله مقررات بازنشستگی از جمله سربازان باسابقه در سراسر کشور و ایالت و تأمین اجتماعی تغییر یابد. پیش بینی ما این است که این تطبیق سالی یک بار در ماه های اکتبر-اکتبر انجام می شود و اعتبارات آن در لایحه بودجه سال آینده لحاظ می شود. وی با اشاره به اینکه اصلاح احکام بازنشسته همزمان صندوق امکان پذیر نیست و به محض افزایش حقوق کارمندان گفت: این کار باید سالی یک بار انجام شود.

223223