استانی

آخرین وضعیت پروژه‌های شاخص قم؛از پیاده راه انقلاب تا رینگ دوم ترافیکی

به گزارش پایگاه خبری قم نیوز: عبدالله جلالی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های عمرانی در قم ، اظهار داشت: پیاده رو در خیابان Engleb یک پروژه بسیار مهم است که به سرعت پیشرفت می کند و بخشی از آن ساخت پیاده رو در خیابان عارم است که باعث ایجاد مشکلات حمل و نقل می شود. تا حدی برطرف می شود و به زودی چندین وسیله نقلیه الکتریکی برای انتقال زائران به محل زیارت استفاده می شود.

رئیس شورای اسلامی گفت: “پروژه مهم دیگر تقاطع بلوار امام علی (ع) و بلوار حضرت معصومه (س) در ورودی جعفریه است که به زودی به اتمام می رسد و اواخر امسال به بهره برداری می رسد.” جاده امام علی (ع) و شهید روحانی در خیابان شهیدان برگی نیز امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: “اکتساب یک کار پرهزینه است: دستیابی به 5 مرحله از عملیات عمار یاسر از میدان روح الله تا میدان سیپه در حال انجام است و بیشتر این تملک ها به گونه ای انجام شده است که ما می توانیم یک پروژه خیابانی دو لایه را به موازات صفائیه اجرا کنیم.” .

جلالی ادامه داد: تونل جوهری یکی از پروژه های در دست اجرا با طول یک کیلومتر است که سال آینده به بهره برداری می رسد و از نهم پل دیار در منطقه میدان امام حسین (ع) به سمت خیابان ساوران و با امام اسمارک آغاز می شود. خیابان جوموری تقدیم خیابان از میدان نماز تا بلوار امام علی (ع) از سمت غرب ادامه دارد.

وی گفت: این پروژه یکی از حلقه های مهم منطقه دوم شهری است؛ همچنین امسال پروژه های مهم دیگری را شروع خواهیم کرد که یکی از آنها پروژه تقاطع امام رضا (ع) و Firodosi پس از شاه جمال است.

رئیس شورای اسلامی گفت: “تقاطع سادو و فردوسی پروژه مهم دیگری است که یاسمن را به سه سطح می برد.” که یک پروژه مهم از شهر قم است.

48