اقتصادی

آغاز فرایند آموزشی برای اجرای موفق قانون پایانه‌های فروشگاهی

مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی و اتحادیه های صنفی ایران گفت: قانون پایانه های فروشگاهی و سیستم مودیان قانون جدیدی است و باید از ژوئن 1400 اجرا شود ، اما برای اجرای این قانون کارگران اتحادیه های صنفی و مسئولان مالیاتی باید آموزش ببینند. برای موفقیت

به گزارش ماه نیوز ، محمدرضا جعفری در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف گاف ایران گفت: “طبق قانون سازمان امور مالیاتی ، با همکاری اتاق اصناف گاف ایران ، باید در فروشگاه. سیستم های خدمات ترمینال و مالیات دهندگان در استان های مختلف. “هفته مالیات در 7 ژوئیه در یزد برگزار شد. البته این آموزش قبلاً در دو استان دیگر نیز انجام شده بود.

وی افزود: اجرای این قانون نیاز به شناسه منحصر به فرد دارد و ثبت نام در این سیستم کمی دشوار است. بنابراین ، بخش مهمی از آموزش انجام شده برای کارگران صنایع تولید و توزیع ، آگاهی از نحوه ثبت نام در این سیستم است. علاوه بر این ، این کارگاه یک تا دو روزه آنها را به مشاغل و مشتریان برای انگیزه و پاداش برای یادگیری نحوه استفاده از آنها معرفی می کند. قسمت دوم این کارگاه پاسخ به سوالات مطرح شده توسط اساتید و کارشناسان است.

مشاور عالی مالیاتی اتاق اصناف و اصناف ایران افزود: مقامات مالیاتی نیز بخشی از آموزش افزایش سطح اطلاعات همکاران در سازمان امور مالیاتی در مورد نحوه اجرای این قانون هستند.

جافری گفت: “ما برای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سیستم خدمات مالیات دهندگان به آموزش جامع تری نیاز داریم و این مجموعه آموزش به سایر استان ها نیز گسترش خواهد یافت.” علاوه بر این ، ما در نظر داریم مربیان و استادانی را تربیت کنیم که بعداً از طریق اتحادیه ها کارگران صنفی را آموزش دهند. تعدادی از اساتید معرفی شده اند اما به دلیل موج هسته های متوالی ، آموزش هنوز به پایان نرسیده است.

وی اظهار داشت: “اجرای این قانون باعث ایجاد شفافیت اقتصادی و متعاقب آن رونق اقتصادی و جمع آوری صحیح مالیات می شود.

با اجرای قانون ترمینال فروشگاهی و سیستم خدمات مالیات دهندگان ، محاسبه اظهارنامه های مالیاتی و مالیاتی به روش و بدون دخالت انسان توسط سیستم انجام می شود که با این کار مشکلات موجود برطرف می شود و مالیات به طور یکنواخت وصول می شود.

انتهای پیام