استانی

آغاز فرایند ثبت نام دانش آموزان در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری ماه نیوز استان چهارمحال وبختیاری ، افشین امیریان مدیر کل آموزش وپرورش استان در نشست ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان گفت : دریافت هر گونه وجه در مدارس دولتی و هیات امنایی در زمان ثبت نام به جز وجوه مربوط به ( بیمه حوادث دانش آموزی و کتب درسی ) ممنوع است و اولیا می توانند در صورت داشتن هر گونه شکایت به سامانه پاسخ گویی shekayat.medu.ir مراجعه نمایند لذا دریافت وجوه مربوط به سرویس حمل و نقل دانش آموزان ، کمک های مردمی و فعالیت های فوق برنامه با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و با رعایت قوانین و مقررات صرفا بعد از شروع سال تحصیلی از طریق دستگاه کارت خوان یا واریز به شماره کارت مجازی یا حساب جاری با پیش شماره ۴۱۵ به نام مدرسه، امکان پذیر خواهد بود.

به گفته وی : حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان تا تاریخ ۰۱/۰۷/۱۴۰۲ شش سال تمام بوده و ثبت نام افرادی که در بازه ۰۲/۰۷/۱۴۰۲ لغایت ۳۰/۰۷/۱۴۰۲ به سن شش سال تمام میرسند ممنوع می باشد .

وی خاطر نشان کرد : برگزاری آزمون ورودی ، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و هیات امنایی جز در مواردی که مصوبه خاص وجود دارد ( مانند مدارس استعدادهای درخشان و … ) و هنرستان ها ( برای تعیین رشته ) ممنوع می باشد و هیچ دانش آموزی به هر دلیلی از ثبت نام و تحصیل محروم نخواهد شد.

رئیس ستاد ثبت نام استان تصریح کرد : به منظور توزیع متوازن دانش آموزان محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت نام دانش آموزان در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ خواهد شد و ثبت نام از دانش آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر بلامانع است.

وی خاطر نشان کرد : مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه اول موظفند ثبت نام دانش آموزان پایه ششم و پایه نهم را به منظور حصول اطمینان از ثبت نام آنان در پایه هفتم و دهم در سال تحصیلی جدید رصد نمایند و اگر دانش آموزی ثبت نام ننموده است در اسرع وقت مراتب را به صورت رسمی به اداره محل خدمت به منظور پیگیری های بعدی اطلاع دهند.

امیریان افزود : مدیران مدارس مجاز به عقد هیچگونه قراردادی با تولید کنندگان لباس فرم دانش آموزی نیستند و فرایند نحوه تهیه لباس فرم دانش آموزان پس از تعیین تکلیف نهایی از دفتر اداره انجمن و اولیا و مربیان به مدارس ارسال خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان از حضور گروه های بازرسی ویژه در مدارس استان خبر داد و گفت : گروه های ویژه بازرسی اداره کل آموزش و پرورش و شهرستان ها و مناطق استان نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان را رصد خواهند نمود.

46