سلامت و دانش

آمار بی سابقه بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

بر اساس این گزارش، در محل شفاف ماه رمضان که خانواده و بچه هستند، روی تخت بیمارستان، در بیمارستان، بچه ها مفید هستند، در تهران بستری هستند. دختر بچه 5.5 ساله ای که مثلا در جشن آمیکرون آماده به دنیا آمدن بود در این بیمارستان و مرکز درمانی دست کمی از بچه ها ندارد. به گفته سرکار خانم قاسمی سرایدار بیمارستان، سه روز است که 3 درصد از تابلوهای مرکز پزشکی کودکان پر شده است.

رئیس مرکز طبی کودکان می گوید: از هر 2 تخت تنها دو تخت خالی است.

طبق آمار وزارت بهداشت از همان ابتدا تعداد کودکان بستری در بستر کمتر از سایر گروه های اهل سنت بود. این در حالی است که در موج ششم با افزایش تعداد کودکان و نوجوانان در آبان ماه، تعداد کودکان و نوجوانان افزایش یافته و زیر 5 سال اکنون به 5 درصد رسیده است. گروه های سنی که واکسینه نشده اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، کمترین آمار بستری‌ها احتمالاً تا پایان هفته کاهش می‌یابد و هفته اول هفته مربوط به گروه اهل سنت است که 2 تا 3 سال با یک درصد و تعداد از کودکان و نوجوانان زیر 3 سال 1 درصد، گروه خورشید 3 تا 4 سال است. سال 1 درصد، 5 تا 6 سال حد 1 درصد و بالای 5 سال 1 درصد است.

تعداد بی‌سابقه تخت‌های کودکان و نوجوانان زودهنگام/ مبتلایان در آمیکرون در این گروه اهل سنت علائم چیست؟

رئیس بیمارستان مفید کدکن همچنین با اشاره به حدود “بیمار در این مرکز درمانی در شمال تهران به خبرنگاران جوان دانشگاه تحت درمان است.” آماری که نشان می دهد سرعت انتقال بالاتر از آمیکرون است.

نوری‌پور می‌گوید: از بین مراجعان، سر با علامت احتمالی کرونا، کودک و نوجوان در آژانس و فرد روی تخت‌ها بستری بوده‌اند و آمار مراجعه‌کننده و تخت در سه تا چهار روز اخیر. برابر هستند».

از سوم تا چهارم بهمن ماه، تعداد بیماران بستری در بیمارستان های تهران برابر بوده و در هفته اول بهمن ماه، 1.2 درصد از تخت های کرونا زیر 2 سال، 2 تا 3 سال، 1.2 درصد، 5 تا 6 سال بوده است. و 0.3% 1.2% تا 1 سال و در مجموع بیش از 2% تخت ها زیر 3 سال هستند. کرونای تهران، دستیار پزشکی توکلی این ارقام را در اختیار خبرنگاران جوان دانشگاه قرار داده است.

توکلی می گوید: در هفته اول بهمن ماه در تهران 7 نفر خواب داشتیم و تعداد افراد بستری در سال سنی 1.3 درصد، 2 تا 3 سال، 1.3 درصد، 1 تا 2 سال، 1.3 درصد، 1 تا بوده است. 2 سال 1.3 درصد، 5 تا 1 سال 1.2 درصد و بالای 5 سال 1 درصد است.

به گفته استادیار پزشکی در تهران، مرگ و میر سالانه در سال 3 درصد، 1 تا 2 سال، صفر درصد، 2 تا 3 سال، 1 درصد، 2 تا 3 سال، 1 درصد، 2 تا 3 سال، 1 است. درصد، 3 درصد 1 سال 1 درصد، 5 تا 6 سال 1 درصد و بالای 3 سال 1 درصد در هفته است.

جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران در دانشگاه اراک گفت: این تعداد در بخش مراقبت های ویژه در دست بررسی است.

پهلوان رئیس کمیته مدیریت و اطلاع رسانی ستاد کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران جوان می گوید: یک سال 1.2 درصد، 1 تا 2 سال یک درصد، 5 تا 6 سال است. 1 درصد و بالاتر از 5 سال 1.2 درصد است.

ایزاچی متخصص بیماری های عفونی کودکان مبتلا به تب، سردرد، گلودرد، تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی در کودکان مبتلا به عفونت های منطقه ای است.

«توصیه ما تزریق دوز سوم در بزرگسالان و تزریق واکسن در کودکان و نوجوانان است.

آمیکرون به صحبت‌های ما گوش می‌دهد، مراقب سلامتی ما بوده، واکسن تجویز می‌کند و با ماسک از خود مراقبت می‌کند، به‌ویژه برای کودکانی که در معرض خطر ابتلا به اکثر بیماری‌های از پیش موجود بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند.