بین المللی

آمریکا با اسرائیل بر سر برجام به توافق رسید

به گفته فرس ، میر بن شبات ، مشاور امنیت داخلی اسرائیل ، در یک تماس ویدیویی با جک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده دو هفته پیش به اسرائیل گفت که او معتقد است مسئله هسته ای ایران باید جدا از فعالیت های منطقه ای آن مورد بررسی قرار گیرد.

اسرائیل نگران است که پیوند این دو موضوع منجر به نادیده گرفتن مذاکره کنندگان اروپایی و آمریکایی در مورد محدودیت های برنامه هسته ای ایران شود.

ایالات متحده رسانه ها گزارش داده اند كه دولت رئیس جمهور بایدن به دنبال توافق جامع با ایران و گنجاندن برنامه سرزمینی و موشكی ایران در مذاكرات با تهران است ، اما موضع اعلام شده دولت آمریكا این است كه می خواهد به برجام برگردد و از آن استفاده كند. یک پلت فرم. داستان های آینده را در مورد سایر موضوعات قرار دهید.

بنشابت در یك مصاحبه تلفنی 11 فوریه با جك سالیوان ، به او گفت كه مسائل هسته ای ایران را نباید با تحریم های هسته ای برابر دانست.

بن شابات گفت موضع اسرائیل این است که برنامه هسته ای ایران تهدیدی وجودی است و باید در وهله اول مورد توجه قرار گیرد ، در حالی که رفتار منطقه ای ایران اهمیت کمتری ندارد و باید از طریق کانال دیگری رسیدگی شود.

23311 است