عمومیمعرفی کسب و کار

آیا سرسره بازی در فضای باز ایمن است ؟

 سرسره بازی در فضای باز ایمن

بازی در پارک ها و فضای باز برای کودکان، به دلیل بهره مندی از هوای تازه، پیدا کردن دوست، برقراری ارتباط های اجتماعی و فعالیت های بدنی بسیار مفید است. به همین دلیل استفاده از وسایل بازی پارک از جمله تاب و سرسره پارکی ایمن و استاندارد برای والدین اهمیت ویژه ای دارد.

پس این گونه می توان گفت که در راستای ایجاد محیطی شاد مفرح بخش و سرگرم کننده برای کودکان لازم است که یکسری اقدامات و فعالیت ها را انجام داد که در جهت کاهش آسیب به کودکان و عدم ایجاد خسارت مادی به فضای مورد استفاده باشد.

رعایت استاندارد کفپوش پارکی، یکی از مهمترین عوامل کاهش و شدت آسیب است. کفپوش زمین بازی باید به اندازه کافی نرم و به اندازه کافی نیز ضخیم باشد، تا هنگام سقوط کودک بر آن، از میزان آسیب بکاهد. استفاده از بتن، آسفالت و بلوک ناپیوسته، غیرقابل قبول است. چمن و خاک نیز نا امن هستند و می توانند باعث ایجاد خطر شوند. سطح زمین بازی باید فاقد از فواره آب ایستاده باشد تا باعث سقوط بچه ها نشود.

سنگ ها، پشته های درختی و ریشه های درخت نیز ممکن است برای کودکان ایجاد مانع کنند. مواد خطرناکی مانند شیشه شکسته یا فلز پیچ خورده نباید در زمین بازی بکار رود. سطوح ممکن است به راحتی با موادی مانند تراشه های چوب، شن، خاکستر، نخ و یا لاستیک خرد شده پر شوند. تراشه های چوب حاوی آرسنات مس کروماتیک (CCA) توصیه نمی شوند، زیرا این مواد ممکن است خطراتی را برای سلامتی ایجاد کنند.

شما هر زمین بازی که در سراسر جهان ببینید! یک چیز توجه شما را جلب می کند. چندین طرح جالب و جذاب از سرسره ها را مشاهده خواهید کرد. چیز دیگری که توجه شما جلب خواهد کرد، صفی از کودکان است که مشتاق بازی با سرسره ها هستند.

طبیعتا کودکان در سن رشد در حال کاوش در محیط پیرامون خود هستند، بنابراین تا حدودی از این کاوش و جستجو ترس دارند. زمین های بازی یکی از بهترین مکان هایی است که کودک بدون ترس و نگرانی و بدور از آسیب ها به صورت هیجانی می تواند به بازی و تفریح سرگرم شود.

از هر کودکی بپرسید چه نوع وسیله بازی را دوست دارد؟ عموما بیشترین انتخاب آنها سرسره ها خواهند بود. اما چرا کودکان اینقدر به سرسره ها علاقه مند هستند؟ چه ویژگی دارد این محصولات که برای محیط های داخلی و خارجی می تواند از آنها استفاده کرد؟ کدوم نوع سرسره برای کودک شما مناسب می باشد؟

مزایای بازی و سرگرمی سرسره ها چیست؟

کودکان هنگام بازی با سرسره ها از مزایای زیادی برخوردار می شوند، سرسره ها مورد علاقه کودکان سراسر دنیا است. این به دلیل چندین مزیت  اصلی است که بچه ها تجربه می کنند.

سرسره ها اعتماد بنفس و کنجکاوی کودکان را تقویت می کند، در حالی که این رفتار برای کودکان هیجان انگیز است. یک ساختار مناسب برای بازی و تفریح کودکان باعث میش ود که اعتماد بنفس خوبی را داشته باشند، همچنین حس کنجکاوی همراه با بازی و سرگرمی افزایش پیدا می کند

از جمله اسباب بازی های بسیار جذاب و هیجان انگیز است که می تواند کودکان را به تحرک وا دارد و از ایجاد بیماری هایی که از تنبلی و بی تحرکی ناشی می‌ شود در کودکان جلوگیری کند. پس می توان گفت یکی از مزایای استفاده از سرسره بادی این است که موجب تحرک در کودکان می شود.

سرسره‌ ها در ساده‌ترین و قدیمی‌ترین شکلشان معمولاً از یک پلکان نردبانی بدون حصار و محافظ خاص و یک سطح شیب‌دار تشکیل می‌شوند تا زمینه‌ی عملیات سرخوردن باشند! پلکان نردبانی معمولاً به‌صورت کاملاً عمود بر زمین و گاهی باکمی شیب برای سهولت بالا رفتن قرار می‌گیرد. بالاترین قسمت نردبان به یک طرف سطح شیب‌دار متصل می‌شود و این سطح شیب‌دار تا زمین امتداد می‌یابد.

محبوبیت سرسره از دیرباز نزد کودکان و حتی بزرگ‌سالان بسیار بوده است. بازی با آن به دلیل هیجان بالایی که سرخوردن ناگهانی از یک شیب تند ایجاد می‌کند، بسیار فرح‌بخش و شادی‌آور است.

از فواید سرسره بازی می‌توان به فیزیکی بودن این بازی اشاره کرد. بالا رفتن از نردبان یا پلکان آن ورزش خوبی برای کودکان است و سرعتی که کودکان به دلیل اشتیاق سرخوردن در بالا رفتن ایجاد می‌کنند، تمرین خوبی برای عضلات، بالا رفتن ضربان قلب، گردش خون و تنفس آن‌هاست.