آیا صرافی توبیت معتبر است؟

صرافی توبیت یکی از جدید‌ترین پلتفرم‌های خارجی معاملات ارز دیجیتال است که توجه کاربران ایرانی را جلب کرده است. قبل از ثبت نام در صرافی Toobit، لازم است به‌ این پرسش مهم پاسخ دهیم که آیا این پلتفرم معاملاتی معتبر است. خوشبختانه، چند مرجع کاربردی در زمینه ارزیابی و رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، وضعیت یک پلتفرم را بررسی کنید. در ادامه، با تکیه بر داده‌های این سایت‌ها، اعتبار صرافی توبیت را نقد و بررسی می‌کنیم.

 

جایگاه صرافی Toobit در رتبه‌بندی سایت کوین مارکت کپ

مهم‌ترین مرجع رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال، سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) است. کارشناسان کوین مارکت کپ صرافی‌های ارز دیجیتال را براساس عوامل مهمی مانند ترافیک ورودی، حجم معاملات و میزان نقدینگی ارزیابی می‌کنند و سپس به‌ هر صرافی امتیازی بین 0 تا 10 می‌دهند.

صرافی Toobit در ارزیابی کوین مارکت کپ، امتیاز 5.8 را به‌ دست آورده است. بر این اساس، بین صدها صرافی که در رتبه‌بندی این سایت قرار گرفته‌اند، در جایگاه سی‌وچهارم معاملات اسپات و بیست‌وهشتم معاملات فیوچرز قرار دارد. البته رتبه‌بندی کوین مارکت کپ دائماً به‌روزرسانی می‌شود و احتمال تغییر جایگاه توبیت وجود دارد.

 

جایگاه صرافی Toobit در رتبه‌بندی سایت کوین گکو

یکی دیگر از مراجع معتبر در زمینه رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال، کوین گکو (Coingecko) است. این سایت نیز با بررسی عواملی مانند ترافیک ورودی ماهانه، حجم معاملات و امنیت و …، به‌ هر صرافی امتیازی بین 0 تا 10 می‌دهد. در جدیدترین رتبه‌بندی سایت کوین گکو، صرافی Toobit بین صدها پلتفرم معاملاتی، در جایگاه پنجاه‌وپنجم قرار گرفته است.

 

جایگاه صرافی Toobit در رتبه‌بندی سایت بیت دگری

سایت بیت دگری (Bitdegree) نیز در زمینه رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال، برای کوین مارکت کپ و کوین گکو نوآوری‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است. Bitdegree شاخص مهمی به‌ نام Website Rating را معرفی کرده که میزان ترافیک ورودی صرافی‌ها را ارزیابی می‌کند. این شاخص بین 0 تا 100 قرار دارد. شاخص Website Rating صرافی توبیت برابر با 48 است. همچنین این صرافی در جایگاه پنجاهم رتبه‌بندی بیت دگری از صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارد.

 

آیا صرافی توبیت کلاهبرداری است؟

مجموعه اطلاعاتی که از وضعیت جایگاه صرافی توبیت بین دیگر پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال مشاهده کردید، نشان می‌دهد که Toobit یک صرافی معتبر است. با وجود اینکه حدود دو سال از آغاز به‌ کار این صرافی سپری شده، رشد حجم معاملات آن قابل توجه است، به‌طوری‌که در تیرماه 1403، روزانه 1/4 میلیارد دلار معامله اسپات و 14/7 میلیارد دلار معامله فیوچرز در صرافی توبیت به‌ ثبت می‌رسد.

داده‌های سایت سیمیلار وب نشان می‌دهد که ماهانه 4/7 میلیون نفر وارد سایت و اپلیکیشن توبیت می‌شوند. از طرف دیگر، تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بروز مشکل در ارائه خدمات صرافی Toobit منتشر نشده است. ابراز رضایت حداکثری کاربران این صرافی هم موضوع مهمی است که مهر تأییدی بر اعتبار توبیت می‌زند. به‌ همین دلیل، می‌توانید در صرافی توبیت ثبت نام و معاملات خود را در آن دنبال کنید.