نماد سایت ماه نیوز

آیا محصولات شامپو و ماسک مو می‌توانند به درمان ریزش مو کمک کنند؟

ماسک مو چیست؟

پکیج ریزش مو دکتر بیز: بدون شک نام ماسک صورت را شنیده اید یا حتی آن را امتحان کرده اید. همانطور که برای تغذیه و آبرسانی پوست نیاز است، ماسک مو نیز به روشی مشابه برای تقویت وضعیت و سلامت موها و درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

آنچه آنها را با نرم کننده های فوری متفاوت می کند این است که مواد معمولا غلظت بیشتری دارند و ماسک برای مدت بیشتری روی موهای شما باقی می ماند و تمام خواص موجود در خود را به انواع مو تزریق می کند. انواع ماسک  اعم از:

درمان ریزش مو

آیا استفاده از ماسک باعث ریزش مو می شود؟

پکیج بیماری پوستی: مسئله طاسی مشکلی است که باید همیشه برای آن به دنبال یک درمان مناسب بود، برخی از افراد مدعی هستند که ماسک ها سبب ریزش می شود! خوشبختانه امروزه گزینه های زیادی در دسترس است، اگرچه یافتن بهترین ماسک مناسب کمی دشوار است اما به راحتی می توان بهترین ماسک را جهت درمان ریزش مو پیدا کرد. با این تفاسیر نمی توان گفت ماسک باعث ریزش مو می شود.

هدف واقعی ماسک مغذی چیست؟

قیمت پکیج vip درمان زود انزالی: این دسته از ماسک ها و محصولات آرایشی با کیفیت بسیار بالا به مشتریان ارائه می شود که نه تنها به درمان ریزش مو کمک می کنند بلکه از طرفی موهای شما را تغذیه می کنند و مواد مغذی حیاتی مورد نیاز آنها را تامین می کنند و سبب رشد و پرپشتی آنها می شوند. این مواد فعال به پوست سر نفوذ می کنند و به فولیکول های مو می رسند. ساختار مو نیز تحت تاثیر مثبت این ماسک است و بنابراین می تواند به تقویت آنها کمک کند.

ماسک های مو برای درمان ریزش مو، درمان موخوره، وزی و هر چیزی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین این نظریه که ماسک سبب ریزش مو می شود را به طور کامل رد خواهیم کرد. بهترین ماسک ها از فرمولاسیون خاصی تشکیل شده اند که بر روی موها تنها تاثیرات مثبت دارند که پس از مصرف آن طی مدت زمان مشخصی می توان شاهد نتایج عالی حاصل از آن باشیم.

کدام ماسک برای تحریک رشد مو بهترین هستند؟

اگر می خواهید در زمانی کوتاه شاهد رشد مو و درمان ریزش موی خود باشید بهتر است حین انتخاب ماسک  به مواد موجود در آن دقت کنید. مخمر آبجو، آب توس و روغن های ارزشمند همه در رشد مو تاثیر مثبت دارند. اگر به دنبال محصولی هستید که مو را تحریک کند، فقط باید محصولی را انتخاب کنید که عاری از هرگونه مواد شیمیایی باشد.

در اصل شما باید به دنبال روغن حاصل از آجیل ها

ی کاج سنگی یا سرو و همچنین پروتئین های گیاهی، اسیدهای آمینه و استروژن مصنوعی باشید زیرا از بهترین ترکیبات شناخته شده در رشد مو و درمان ریزش مو هستند. درک این نکته مهم است که فولیکول های مرده نمی توانند دوباره تولید شوند. آنها باید با پیوند موارد جدید در نقاط طاس جایگزین شوند که ممکن است برخی از ماسک ها با ترکیبات ویژه تا حدودی این شرایط را فراهم کنند. (درصد کمی را به این موضوع اختصاص داده اند زیرا ریزش مو و طاسی می تواند علل مختلفی داشته باشد.) که ماسک می تواند به درمان ریزش مو کمک شایانی کند.

تحریک و درمان ریزش مو

چگونه می توانم از ماسک مو برای درمان ریزش مو استفاده کنم؟

جالب است بدانید ماسک ها دو دسته کلی تقسیم می شوند که بیشتر آنها مغذی هستند و قبل از شامپو زدن استفاده می شوند و حداقل پس از 20 تا 30 دقیقه باید موها را شست. به خاطر داشته باشید که فقط چند محصول برای استفاده بعد از شامپو مناسب هستند که باید به آنها دقت کنید.

روی بسته بندی تمام اطلاعات مربوط به برنامه، زمان قرار گرفتن در معرض و ترکیبات محصول را پیدا خواهید کرد. مهم است که مو تمیز و کمی مرطوب باشد. در واقع، موهایی که مرطوب هستند، مواد موجود در ماسک مو را بهتر از موهای خشک به خود جذب می کنند. برای موهای آسیب دیده یا درمان ریزش مو توصیه می شود که مدت زمان قرار گرفتن ماسک بر روی موها را افزایش دهید و حداقل هفته ای چند مرتبه از آنها استفاده کنید.

مزایای ماسک مو در یک نگاه

استفاده از ماسک  فواید زیادی دارد و بسته به مواد تشکیل دهنده و نوع موی شما مزایای آن متفاوت است. به طور کلی، مزایای استفاده از ماسک مو شامل موارد زیر است:

  1. موهای براق و نرم تر
  2. مرطوبت شدن موها
  3. شکنندگی و آسیب مو کاهش می یابد.
  4. ترمیم موهای رنگ شده و وز
  5. کمک به سلامت پوست سر
  6. موهای قویتر

از دیگر ویژگی های ماسک ها می توان به کاهش اصطکاک توسط ماسک اشاره کرد، شکستگی و آسیب مو را کاهش می دهد. همچنین سبب می شود تا موها را براق تر کند.

مزایای ماسک در یک نگاه

ماسک موهای آماده

اگر وقت لازم برای تهیه ماسک خانگی ندارید یا نمی خواهید با اندازه گیری و مخلوط کردن مواد اولیه زمان را از دست بدهید، ماسک های آماده زیادی وجود دارد که می توانید آنها را با توجه به نیاز موهای خود انتخاب کنید.

اگر ماسک آماده خریداری کرده اید، باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن، کره و عصاره های گیاهی، بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده باشد زیرا این مواد می تواند موهای برخی از افراد را با توجه به مشکل موی آنها تشدید کند.

انتخاب و استفاده صحیح از ماسک ها

کم پشت شدن موها می توانند علل مختلفی داشته باشد که خوشبختانه ماسک های مختلفی برای مشکلات وجود دارد. اگر بخواهیم با شما صادقانه صحبت کنیم متاسفانه کم پشتی و ریزش مو در هر سنی برای هر خانم و آقایی ممکن است رخ دهد. خوشبختانه بسیاری از روش های طبیعی وجود دارد که می تواند در درمان ریزش مو موثر باشد که یکی از آنها استفاده از ماسک مو می باشد.

تشخیص دقیق دلایل ریزش مو دشوار است، بنابراین علاوه بر آزمایش، باید نکات دیگر را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین ماسک را برای موهای خود انتخاب کنید. در نهایت اهمیت ماسک ها به ترکیبات درون آنهاست که هر کدام سرشار از خواص و مواد مغذی می باشد و در صورت انتخاب صحیح شما می توانید شاهد زنده شدن و رشد مجدد موهای خود باشید.

انتخاب و استفاده صحیح

نحوه استفاده صحیح از ماسک

چه موهای رنگ شده، خشک، آسیب دیده و یا شکننده داشته باشید حتما به دنبال راه چاره ای هستید تا موهای خود را نجات دهید و بیشتر از این شاهد از بین رفتن آنها نباشید. استفاده از ماسک مناسب برای ترمیم و تغذیه از ریشه تا انتها بسیار مهم است. ماسک مو لزوما موردی نیست که هر از چند گاهی از آن استفاده می کنید. چرا شما آن را بخشی از روال مراقبت از موهای خود نمی کنید؟

ما هر چه از ماسک بخواهیم بگوییم باید به نوع آن دقت کنیم؛ برای نحوه استفاده از ماسک باید بدانید که جزو کدام دسته هستند زیرا در نهایت استفاده صحیح یا غلط آنها تاثیرات مثبت خود را بر روی مو دارند و تنها در یک صورت امکان نتیجه عکس دارد و آن استفاده از ماسک آبکشی شده است که در صورت زدن به ریشه مو سریعا باید شسته شود. به هیچ عنوان این ماسک را به ریشه مو نزنید چرا که سبب ریزش  می شود. در اصل این ماسک ها برای ساقه مو تعریف شده اند.

ماسک بدون آبکشی

ماسک بدون آبکشی همانطور که از نامش مشخص است باید روی موهای شسته شده استفاده شود. ماسک را به صورت یکنواخت بر روی پوست سر، یعنی از ریشه مو شروع کنید به پخش کردن و آن را به ساقه ها و دیگر قسمت ها بزنید. برای این که نتیجه بهتر و سریعتری از ماسک داشته باشید بهتر است قبل از خشک شدن کامل موها که کمی مرطوب هستند از ماسک استفاده کنید.

خوشبختانه برای این نوع از ماسک ها محدودیتی تعریف نشده است به این ترتیب شما ماسک را مستقیما به پوست سر و موها بزنید و خوب آن را با انگشتان ماساژ دهید و سپس به دیگر قسمت برسانید برای عملکرد بهتر می توانید از یک شانه استفاده کنید. پس از استفاده نیازی به شستن وجود ندارد و شما می توانید حتی آن را تا حمام بعدی بر روی موهای خود بگذارید

خروج از نسخه موبایل