استانی

اتحادیه‌های منطقه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود/ تشکیل این اتحادیه در شرق کشور و در جوار حرم مطهر رضوی (ع) کلید خورد

به گزارش گروه دانشگاه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر محمدمهدی طهرانچی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، در نشست هم اندیشی مسئولان دفتر برآورد دین اسلام دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد تماس گرفت. اتحادیه مناطق شرقی کشور را خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان تشکیل داد و بخشی از پنج استان کرمان شد و این هفته شروع به کار اتحادیه مناطق شرقی را اعلام کرد.

D Teh. طهرانچی افزود: فلسفه رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی تمرکززدایی ، ظرفیت عمومی دانشگاهی ، فرهنگی ، پژوهشی و یکنواختی کلی محلی و منطقه ای و همپوشانی منطقه ای است.

وی در ادامه گفت: مناطق شرقی کشور سازمان و ساختار جدیدی را به دانشگاه اتحادیه تحمیل نمی کند ، اما با سازماندهی سرزمین ها و واگذاری قدرت به مناطق ، امور را تسریع می کند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این طرح ، استانها مانند جزایر پراکنده نیستند که فقط به تهران متصل هستند و خوشحالیم که این مورد ارزشمند در جوار معبد مقدس رضوی (ع) نصب می شود. “اتحادیه ها تشکیل خواهند شد.”

D Teh. طهرانچی خاطرنشان کرد: هر یک از این حوزه ها می توانند دارای یک کمیته حسابرسی مستقل باشند و وجود آستان قدس رضوی یک توانایی بی بدیل برای این حوزه است.

در این جلسه ، علی سروری مجاد ، مشاور رئیس و رئیس مرکز ریاست جمهوری ، روابط عمومی و هماهنگی استانهای دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان معاون این پنج استان ، که مسئول اتحادیه با رئيس جمهور.

لازم به ذکر است که جلسات ماهانه در این استانها بصورت مجازی و رو در رو برگزار شد و روسای استانها و روسای دبیرخانه هیئت امنا از اعضای اصلی این جلسه هستند.

انتهای پیام / 4167