اقتصادی

احیای ۱۵۸۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در کشور

ماه نیوز/ کردستان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از سومین واحد تولید و صنعت سنگ در کشور خبر داد.

علی رسولیان شامگاه پنجشنبه (15 خرداد) در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی استان کردستان گفت: ما مستقیماً به مطالبات مردم پاسخ می دهیم، ما صنعت آبرومندی هستیم.
علی رسولیان روز پنجشنبه در آستانه با رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت اقلیم کردستان با حضور در خدمت سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیدار چهره به چهره و غیر مستقیم، مسائل و مشکلات بررسی و پیگیری توافق.

اقتصادی، تعدادی از فعالان اقتصادی استان کردستان در این مجمع عمومی که در قالب جدول خدمات حوزه صنعت، معدن و تجارت با موضوعات، کاربردها و مشکلات متنوع برگزار شد، دیدار کردند. بازرگانی و مابقی به سایر دستگاه های اجرایی ارجاع شدند.

هیات مدیره و مدیرعامل شهرک صنعتی صنایع کوچک ایران نیز با حضور در این برنامه با حضور در شرکت شهرک صنعتی کردستان از واحدهای مختلف بازدید و بازدید غیرحضوری و الکترونیکی و در جریان وضعیت نهایی پروژه از شهرها و نواحی صنعتی کردستان.

بازدید میدانی از شهرک صنعتی سنندج 1/2 میلیارد تومان برای زیرساخت شهرک صنعتی اختصاص یافت

حواریون در ادامه بازدید از شهرک صنعتی سنندج (سارنجیانا) کردستان و در آینده نزدیک از این شهرک صنعتی دیدن کردند.

وی با تاکید بر سختی‌های اندازه‌گیری دسترسی جاده‌ای و تامین آب کامل شهر سنندج، طی دو ماه آینده و دعوت از تمامی مالکان برای اجرای طرح در این شهر برای تسریع در اجرا و راه‌اندازی واحد تولیدی خود اعلام کرد: در سال جاری هشتم هزار میلیارد تومان برای ایجاد تقویت زیرساخت های شهری و نواحی صنعتی هزینه بر است.

یکی از ظرفیت های استان وجود منطقه ویژه اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در یک سال گذشته حرکت کارگاهی کوچک را آغاز کرده‌ایم و برای ایجاد هزار کارگاه برنامه‌ریزی کردیم.

حواریون بیان کردند که بیش از هزار و دو کارگاه کوچک در کشور ساخته شده و در حال انجام است.

شهر بزرگ صنعتی کردستان

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش روی استان تامین زمین برای صنایع است، انتخاب شده است. اما با وجود این مشکلات، کمبود شدید زمین صنعتی در کردستان وجود دارد.

شرکت شهرک صنعتی کردستان در 13 اردیبهشت 1392 به صورت سهامی خاص تاسیس شد و در سه شهر، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را جذب کرده است.


این شرکت که دارای مرکز خدمات فنی و بازرگانی است با 4 قرارداد منعقد شده و 3000 واحد اشتغال مستقیم در استان کردستان ارائه کرده است.

انتهای پیام