بین المللی

اروپایی ها به زودی مجبورند رقم نجومی برای گاز بپردازند

پس از آنکه دمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت روسیه در توییتی به روسیه هشدار داد، اتحادیه اروپا هشدار داد که اتحادیه اروپا پروژه خط لوله گاز “نورد استریم 2” خود را به حالت تعلیق درآورده است. مجبور به پرداخت 2000 یورو (002200) به ازای هر هزار متر مکعب گاز هستند.

مدودف در یوتا نوشت:اولاف شولتزصدراعظم آلمان دستور توقف خط لوله استریم 2 را صادر کرده است. خبر بد به دنیای جدید خوش آمدید، جایی که اروپایی ها به سرعت مجبور می شوند برای هزار متر مکعب گاز 2000 یورو بپردازند.

پس از به رسمیت شناختن دو منطقه شرقی اوکراین توسط آلمان، آلمان پروژه خط لوله گاز «نورد استریم دو» روسیه به دریای بالتیک را متوقف کرد.

این خط لوله قرار بود بر مصرف کنندگان اروپایی که با بحران انرژی مواجه هستند فشار وارد کند تا هزینه زندگی پس از جهانی شدن را افزایش دهند. کرون، او گفت.

اما با این حرکت، شاخص قیمت گاز در اروپا در روز سه شنبه 9.8 درصد افزایش یافت و به 78.95 یورو در هر مگاوات ساعت رسید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در سخنرانی خود درباره آخرین تحولات اوکراین، دو منطقه “دونتسک” و “لوهانسک” را به رسمیت شناخت.

قانونگذاران مجلس سفلی فدراسیون روسیه روز گذشته در جلسات جداگانه قطعنامه ای را با موضوع تصمیم رئیس جمهور این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن رسمی استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک تصویب کردند.

در پاسخ، روسیه، وزارت خزانه داری آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کردند.

پایان پیام/

gg




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید