اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

از کجا کیف پول سخت افزاری معتبر و اصل بخریم؟

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

این روزها بازار ارز های دیجیتال حسابی داغ است و رمزارزها توانسته اند به عنوان یک دارایی قابل اطمینان و با ارزش خود را به مردم جهان معرفی کنند. در گذشته انسان ها برای حفظ دارایی های خود روش های مختلفی را به کار می بستند، از گاو صندوق گرفته تا دفن طلا و جواهر بین مردم مرسوم بوده است زیرا برای حفظ دارایی در مقابل خطرات لازم بوده چاره ای اندیشیده شود.

ولت سنتر: رمزارزها نیز به عنوان یک دارایی دیجیتال نیاز به محافظت دارند و ما برای ذخیره و مدیریت آن ها از کیف پول استفاده می کنیم. کیف پول های کریپتوکارنسی در واقع ابزاری هستند که از کلید خصوصی شما محافظت می کنند زیرا اگر فردی کلید خصوصی را داشته باشد عملا مالک دارایی شماست. بنابراین باید والت هایی را انتخاب کنیم که از رمزارز شما در مقابل تهدید ها محافظت کنند.

کیف پول های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که در دو دسته عمده والت نرم افزاری و والت فیزیکی یا همان سخت افزاری تقسیم بندی می شوند.

والت های نرم افزاری به آن دسته از کیف پول ها گفته می شود که کلید خصوصی را در بستر نرم افزاری یا آنلاین ذخیره می کنند، مثلا کیف پول تراست والت کلید خصوصی شما را در گوشی موبایل ذخیره می کند یا صرافی ها کلید خصوصی شما را در سرور های آنلاین نگه داری می کنند.

اما کیف پول های سخت افزاری کلید خصوصی شما را در تراشه های امن و محافظت شده که به روش های مختلف در مقابل دسترسی افراد غیرمجاز مقاومت می کنند نگه داری می کنند. مثلا والت لجر نانو اس.

مهم تر از خرید ارز دیجیتال نگه داری آن است زیرا هرچقدر هم که به موقع رمزارز خریداری کنید و قیمت آن رشد کرده باشد درصورتی که نتوانید آن را ایمن ذخیره کنید فایده ای ندارد. بنابراین می توانیم قاطعانه بگوییم مهمترین شرط فعالیت در بازار کریپتوکارنسی انتخاب یک کیف پول مناسب است.

اگر کیف پول سخت افزاری خوبی انتخاب کنید تا 99 درصد خیال شما از بابت هک و از دست رفتن رمزارزها راحت است. اینجاست که سوال پیش می آید حالا که فهمیدیم داشتن کیف پول سخت افزاری از واجبات است پس از کجا اقدام به خریداری والت های سرد کنیم؟ در ادامه مقاله به این سوالات نیز پاسخ خواهیم داد.

 

از کجا کیف پول سخت افزاری اصل بخریم؟

برای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال باید حتما دقت کنید از فروشگاه های دارای نماد اعتماد و اعتبار اقدام به سفارش کنید زیرا اصالت کیف پول فیزیکی بسیار مهم است و در صورتی که از کیف های تقلبی استفاده کنید دارایی خود را از دست خواهید داد.

هم اکنون می توانید از فروشگاه آنلاین داتیس نتورک با آدرس datisnetwork.com برای اصل و اورجینال اقدام کنید.

در بازار همواره قطعات الکترونیکی اصل و تقلبی در کنار هم به فروش می رسد، شاید اگر یک فلش تقلبی خریداری کنید در نهایت کار نکند یا آهنگ های خود را از دست بدهید اما کیف پول با این ماجرا فرق دارد و شما پول و دارایی خود را از دست خواهید داد، بنابراین خرید این سخت افزار نیاز به توجه بیشتری دارد و قطعا ارزش ریسک ندارد. از فروشگاه های مطمئن خریداری کنید.

نکات مهم هنگام خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

قبل از اینکه در فروشگاه های آنلاین معتبر مثل داتیس نتورک اقدام به خرید کیف پول فیزیکی کنید لازم است یکسری نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین والت سخت افزاری را با توجه به شرایط خود انتخاب و خریداری کنید.

رمزارزهای پشتیبانی شده

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید بحث پشتیبانی این والت ها از کریپتوکارنسی های مد نظر شماست.

بنابراین همواره قبل از خرید و ثبت سفارش لازم است تحقیق کنید آیا والت سخت افزاری مورد نظر از کریپتوی شما پشتیبانی می کند یا خیر!

معمولا والت های شناخته شده مثل Ledger nano s و Ledger nano x و کول والت اس و پرو و ترزور و دورج و … از اکثر رمزارزهای مطرح پشتیبانی می کنند.

برند تولید کننده والت

نکته مهم دیگر که در این راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری تاکید داریم باید دقت کنید بحث نام نیک تولید کننده کیف پول سخت افزاری است.

باید تحقیق کنید آیا تولید کننده مورد نظر شما سابقه خوبی دارد و آیا قبلا هک شده است یا خیر؟

آیا کیف پول های تولیدی آن توانسته مجوز و گواهی های امنیتی قابل قبولی دریافت کند یا خیر!

مشهورترین برندهای تولید کننده Ledger و Trezor و Keepkey و CoolWallet و … می باشند.

بنابراین سعی کنید از برندهای متفرقه و ناشناس کیف پول خریداری نکنید زیرا حفظ دارایی شما به این بستگی دارد که امنیت کیف پول مورد نظر قابل اتکا باشد.

فناوری های ارتباطی پشتیبانی شده

برای اتصال کیف پول های فیزیکی و سرد به نرم افزارهای مدیریت آن راه هایی پیش بینی شده است که در برخی والت ها اتصال کابلی است و در برخی روش بلوتوث و وای فای و QR Code و … می باشد.

قبل از خرید کیف پول سخت افزاری حتما دقت کنید والت انتخاب شده روش ارتباطی مورد نیاز شما را پشتیبانی کند. مثلا لجر نانو ایکس از اتصال بلوتوثی پشتیبانی می کند اما لجر نانو اس تنها با کابل و از طریق پورت یو اس بی کار می کند.

قابلیت های امنیتی و دفاعی

کیف پول های سخت افزاری جدید قابلیت هایی دارند که در صورت گم شدن کیف پول یا سرقت مکانزیم محافظت از دارایی شما را اجرا می کنند.

به عنوان مثال مکانیزم خود تخریبی (with self-destruct) یکی از قابلیت هایی است که می توانید روی آن حساب کنید و در صورتی که کیف پول انتخابی شما آن را داشته باشد در صورت سرقت اجازه سوء استفاده را به سارق نمی دهد.

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری

1- لجر نانو ایکس

کیف پول Ledger Nano X را می توان بهترین کیف پول سخت افزاری ارز های دیجیتال رمزنگاری شده دانست.

لجر نانو ایکس نسل دوم از کیف پول سخت افزاری Ledger است که با ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به مدل نانو اس ارائه شده است و شما می توانید بیش از 100 برنامه بلاک چین را همزمان نصب کنید.

همچنین صفحه نمایش لجر نانو ایکس بزرگتر و بهتر از مدل قبلی است.

کیف پول Ledger Nano X برای دستگاه های تلفن همراه به دلیل امکان اتصال بلوتوث مناسب تر می باشد.

Ledger Nano X از ویندوز، لینوکس، مک، بلکه دستگاه های آندروید و iOS پشتیبانی می کند.

قیمت لجر نانو ایکس حدود 119 یورو است.

2- لجر نانو اس

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S ، ساخت فرانسه بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره مطمئن ارزهای دیجیتالی است.

کیف پول Ledger Nano S از امن ترین چیپ سخت افزاری بهره می برد و دارای گواهینامه امنیتی CC EAL5+.می باشد.

ولت Ledger Nano S توسط 24 عبارت اختصاصی یا SEED برای هر کاربر بصورت شخصی سازی شده ایجاد می شود و این 24 عبارت کلید اصلی برای دسترسی به رمزارزها می باشد .

شما توسط این 24 عبارت و نوشتن آن بر روی کاغذ همیشه بانک شخصی خود را خواهید داشت و در صورتی که برای کیف پول Ledger Nano S مشکلی پیش بیاید توسط این 24 عبارت می توانید موجودی ارزهای خود را بازیابی کنید.

جهت دسترسی به رمزارزها در سخت افزار لجر نانو اس یک پین کد 8 کاراکتری برای امنیت بیشتر وجود دارد.

این کیف پول قابلیت مدیریت بیش از 50 نوع ارزدیجیتال و هزاران توکن مثل توکن های شبکه ERC-20 را دارد که توسط نرم افزار Ledger Live مدیریت می شود.

در اصل کیف پول لجر نقش حفاظت از کلیدهای خضوضی یا Private Key را بصورت آفلاین ایجاد میکند و در اصل دارایی های رمزنگاری شده در شبکه بلاکچین آن ارز ذخیره می شود و بنابراین غیر قابل تحریم  غیر قابل مسدود شدن اکانت است.

تایید انتقال رمزارزها بصورت دو مرحله ای یعنی تایید از نرم افزار Ledger Live و همچنین تایید در سخت افزار توسط فشردن دکمه تایید بر روی این کیف پول سخت افزاری صورت می گیرد که باعث امنیت حداکثری این کیف پول می شود