اقتصادی

اعتماد بخش خصوصی را باید احیا کرد

ماه نیوز/ فارس رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تمام وظیفه هیات خصوصی سازی در کشور این بوده است که بخش خصوصی اعتماد خود را از دست داده و باید این اطمینان بازگردانده شود.

غلامحسین شافعی روز سه شنبه ۱۸ آبان در دیدار رئیس کل دادگستری فارس گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع خصوصی سازی تاکید دارند و در این دولت نیز قوه قضاییه موضوع خصوصی سازی و اجرای سیاست های اصل ۴۴ را مطرح می کند. ارائه شده که امیدوارکننده و مثبت است.

وی افزود: دولت با مشکلات بزرگی مانند تورم بالا، تحریم، خشکسالی و … مواجه است که کشور بدون کمک بخش خصوصی قادر به اداره آن نیست و قوه قضاییه نیز اقدامات حمایتی را اعلام کرده است که امیدهای جدیدی را ایجاد کرده است. در میان هنرمندان اقتصادی

شافعی گفت: راه حل های گذشته پاسخگوی مشکلات امروز کشور نیست و در حال حاضر کشور در حالت آزمون و خطا قرار ندارد و کشور باید مسیر خود را تغییر دهد.

وی افزود: امیدواریم وعده های روشن بخش در کشور محقق نشود و بخش خصوصی آمادگی دارد در همه بخش ها در کنار دولت بماند.

وی گفت: اگر در حوزه اقتصاد بر اساس اصول متقن اقتصادی پیش برویم قطعا پاسخ درستی خواهیم گرفت، کمیسیون حل اختلاف مالیاتی باید توسط قاضی تدوین شود.

شافعی گفت: ما معتقدیم توسعه کشور محدود به تهران نیست و باید از استان ها شروع شود و در این راستا تورهای استانی را برای قدردانی از حرکت استان ها و تعامل بخش خصوصی و دولتی و ایده اساسی برای قدردانی از استان ها راه اندازی کردیم. آینده اقتصاد کشور». باشیم

وی افزود: حضور هفتگی نماینده قوه قضائیه و دادستانی در اتاق بازرگانی شیراز اقدامی ارزشمند، موثر و مثبت است و باید این الگو در سایر اتاق ها نیز تکرار شود.

شافعی افزود: اتاق ایران و قوه قضائیه کمیته مشترک دائمی تشکیل داده اند که پس از مشخص شدن ساختار این کمیته به اتاق های دیگر اعلام خواهد شد.

محصول استان نباید با اقدام قضات آسیب ببیند

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در این نشست گفت: تمام تلاش دستگاه قضایی استان حمایت و تقویت تولید است و در این راستا در کنار فعالان اقتصادی هستیم و تاکید کردیم که قضات ما باید وارد عمل شوند. وارد نشو

وی افزود: در حوزه حقوق نیز با قوانینی مواجه هستیم که قدیمی و منسوخ شده اند و تا زمانی که این قوانین اصلاح نشود از بسیاری جهات شاهد هرج و مرج خواهیم بود.

موسوی گفت: در بسیاری از حوزه های کشور، اقتصاد نیازمند اقدامات کلان ساختاری و ساختاری است که یکی از آنها نظام بانکی است چرا که مشکل اقتصاد کشور با بانک ها موضوعی اساسی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران اپیدمی بیماری عروق بیماری کرونا در کشور، افزود: اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری عروق بیماری کرونا در کشور نشان می دهد که اگر همه تلاش کنند، مشکلات حل می شود.

انتهای پیام/