استانی

افزایش آمار فوتی روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی به ۲۷ نفر

به گزارش اخبار آنلاین آذربایجان غربیجواد آزازاده گفت: استان آذربایجان غربی مانند سایر استانها وارد موج چهارم بیماری قلبی شده و تعداد بیماران و پذیرش و مرگ و میر در بیمارستان در حال افزایش است.

وی در مورد انطباق با پروتکل های موجود در استان افزود: با اعمال تحریم ها ، مطابقت با پروتکل های بهداشتی نسبت به هفته قبل بهبود یافته به طوری که رعایت موارد استفاده از ماسک در استان به 0٪ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره مرگ در استان گفت: مرگ 27 نفر در یک روز خبر بسیار بدی است و برای من و همکارانم در دانشگاه کابوس است. این در شرایطی است که ما هنوز در ابتدای موج هستیم.

آزادزاده گفت: “فاصله بستری شدن در بیمارستان و پذیرش بیمارستان و مرگ و میر بیمار در بخش مراقبت های ویژه بسیار کوتاه بوده است.”

آزادزاده افزود: ما نباید از مبارزه با این بیماری ناخوشایند خسته شویم و باید بایستیم و پروتکل ها را دنبال کنیم تا بتوانیم از طریق واکسیناسیون شرایط را کنترل کنیم.

وی در مورد تعداد پذیرش بیمارستان ها در استان افزود: در حال حاضر یک هزار و 338 بیمار در استان بستری هستند که در صورت عدم رعایت پروتکل این تعداد به 1800 بیمار می رسد.

48