بین المللی

افزایش تظاهرات مردمی علیه اشغالگری ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، ساکنان مناطق شمالی استان حلب در اعتراض به هجوم ارتش ترکیه و تروریست های وابسته به آن دست به تجمع زدند.

به گزارش اسپوتنیک، ساکنان شهرهای عرب و کرد در جمال در محکومیت اشغال ترکیه و غارت منابع آن توسط تروریست های مرتبط با این کشور تجمع کردند.

دیر جمال در جاده «حلب-غازی عنتاب» قرار دارد. این منطقه منطقه آزاد شده تل رفعت را از مناطق تحت اشغال ترکیه در شمال حلب جدا می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ساکنان در جمال که «از تهدیدهای مکرر ترکیه به تنگ آمده بودند، در جریان اعتراضات در میدان شهر، تهدید ترکیه به حمله نظامی به شمال سوریه را محکوم کردند».

معترضان گفتند: «مردم سوریه یکی هستند و در برابر دشمنان مقاومت خواهند کرد… اهداف ترکیه روشن است: غارت و اشغال اراضی و منابع سوریه، بازی با جان و اقتصاد مردم سوریه».

این افراد گفتند که قصد دارند آخرین واجب را از خاک سوریه آزاد کنند و به اشغال، غارت و آوارگی مردم سوریه توسط ترکیه «نه» بگویند.

در هفته گذشته هزاران کرد و عرب در مناطق مرزی ترکیه با مناطق آزاد شده در شمال حلب تظاهراتی را در محکومیت «جنایت ارتش ترکیه و افراد مسلح وابسته به آن» برگزار کردند.

معترضان با پرچم های سوریه و تصاویر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، شعارهای ضد ترکیه سر دادند.

معترضان آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه اقدام ترکیه برای اشغال خاک سوریه اعلام کردند و «خواهان خروج فوری نیروهای ترکیه از خاک سوریه» شدند.

این در حالی است که ارتش ترکیه چند روز پیش مدعی شد که با حمایت تروریست های وابسته به خود به شهر تل رفعت حمله خواهد کرد.

انتهای پیام/ص



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید