استانی

افزایش ۶۰ درصدی شرکت کنندگان در دومین دوره جشنواره عکس کیش

به گزارش ماه نیوز کیش نیوز ، نشست خبری دومین جشنواره عکس کیش با حضور هیئت داوران و دبیر دوره دوم برنامه ، محمد ساتعی ، امروز پنجشنبه 8 بهمن ماه در اتاق جلسات سازمان برگزار شد. . عکس 116 اثر ارسالی به دومین جشنواره عکس پذیرفته شد.

بدره بحرانی ، مدیر هنری اداره امور فرهنگی و اجتماعی ، از افزایش 60 درصدی تعداد شرکت کنندگان در دومین جشنواره عکس کیش نسبت به دوره قبل خبر داد.

وی گفت: جشنواره عکس کیش به همت معاونت اجتماعی سازمان برگزار شد تا جزیره را از منظر هنری عکاسان مختلف بهتر معرفی کند تا تعاملی بین هنرمندان کیش و سایر شهرهای کشور ایجاد شود. انگیزه در بین طرفداران و هنرمندان یکی دیگر از اهداف معاون این معاونت برای سازماندهی و سازماندهی جشنواره های مختلف در تقویم سالانه است.

بحرینی افزود: این حادثه به دلیل نیاز به رعایت مقررات بهداشتی و اقدامات ویژه برای قطع زنجیره ویروس ، مطابق با سیاست های ارتباطی ستاد مرکزی کرونا از 11 دسامبر ، با شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

وی با بیان اینکه می توان دومین جشنواره عکاسی کیش را به عنوان آخرین رویداد عکاسی کیش در قرن 14 معرفی کرد ، اظهار داشت: عکاسی با مضمون کیش ، سبک زندگی ، جاذبه های کیش یا عکاسی با تلفن همراه با موضوع تجربه سفر ، عکاسی رایگان با موضوع کرونا در ایران و چهاردهمین جشنواره قرن. عکسهای جانبی با موضوع عکسهای بایگانی کیش در .H) چهار قسمت از این رویداد بودند.

مدیر امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی با تشریح کارهای ارسالی به این برنامه گفت: دبیرخانه 1806 اثر با موضوعات مرتبط دریافت کرده و وارد مرحله قضایی شد.

بحرینی با بیان اینکه طبق مطالعه ای که در این مدت انجام شده ، در مقایسه با دوره قبل ، شرکت کنندگان از شهرهای مختلف کشور افزایش 30 درصدی و افزایش 60 درصدی را اعلام کرده اند گفت: “این نشان دهنده اهمیت جشنواره و ارتقا its آن در ذهن مخاطب. “

بدریه بحرینی در مورد اعلام برندگان گفت: تقریباً تمام مراحل این رویداد انجام شده و اسامی برندگان و برندگان به همین ترتیب اعلام و آثار آنها در کتاب جشنواره منتشر می شود.

دبیر دومین جشنواره عکس کیش ، محمد استای ، با تشکر از هیئت داوران برای این مناسبت گفت: سعی در برگزاری جشنواره عکس به بهترین شکل ممکن داشت.

دبیر دومین جشنواره عکس کیش افزود: از بین 3 اثر ثبت شده در جشنواره ، 5 اثر برای قسمت مسابقه انتخاب و سپس به تصمیم نهایی رأی دادند.

به گفته ساتی ، 37 اثر در بخش اصلی برنامه پذیرفته شده ، 0 اثر در بخش تاج و 29 اثر در بخش عکس موبایل پذیرفته شده است. برندگان هر بخش جایزه یکسانی دریافت می کنند و آثار قابل تقدیر جایزه داوران را دریافت می کنند.

وی در ادامه به تفاوت جشنواره امسال با تعداد شرکت کنندگان کیش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدوارم عکاسان کیش رویکرد خود را برای شرکت در جشنواره های مختلف و شرکت بیشتر در رویدادهای خود تغییر دهند.

سرانجام ، استای برای چند روز آینده اسامی افراد منتخب را در صفحه اینستاگرام Kishphotofestial اعلام کرد.

در این نشست ، اساتید برجسته حوزه عکاسی که به عنوان هیئت داوران جشنواره عکس کیشو ، عکاسان ساحلی سیار و لزوم تشکیل اتحادیه صنفی حرفه ای در زمینه عکاسی کیش برای ساماندهی شرایط گردشگری جزیره حضور داشتند ، اقدام به سازماندهی عکاسی کردند کلاسها با دعوت. بحث در مورد ارتقا new فرهنگ و هنرهای تجسمی با اجرای پیشنهادهای جدید و قابل توجه در زمینه عکاسی.

گفتنی است ، سیف الله صمدیان ، ساسان مویدی ، غوغا بیات ، حسین تحواری ، احسان نیک فرجام ، مهدی ناظری و عباس ولادی اعضای هیئت داوران دومین جشنواره عکس کیش هستند.

48