نماد سایت ماه نیوز

امارات با کمک صهیونیست‌ها در شاخ آفریقا پایگاه نظامی می‎‌سازد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، منابع آگاه اعلام کردند که یک کشتی اماراتی مملو از تجهیزات و تسلیحات سنگین وارد جزیره «عبدالکوری» در استان سقطری یمن شده است.

به گزارش سایت «26 سپتامبر»، کشتی اماراتی عبدالکوری برای ساخت پایگاه نظامی در این جزیره زیر نظر کارشناسان صهیونیست وارد تجهیزات مذکور شد.

منابع آگاه افزودند کارشناسان رژیم صهیونیستی هر روز با بالگرد به این جزیره منتقل می شوند.

عبدالکوری یکی از مهمترین جزایر نزدیک شاخ آفریقا است و از نظر اقتصادی و منابع نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است. این جزیره در 120 کیلومتری سوکوترا واقع شده و 133 کیلومتر مربع مساحت دارد و پس از مجمع الجزایر سوکوترا، دومین جزیره مهم است.


موقعیت سقطری و شاخ آفریقا

عبدالکوری ساکن جزیره است. موضوعی که خیلی ها از آن بی خبرند. آنچه بیشتر مردم یمن در مورد جزایر خود نمی دانند این است که حدود 100000 نفر از ساکنان اصلی بین جزیره سقطری و عبدالکوری زندگی می کنند، اما امکانات زندگی برای ساکنان عبدالکوری بسیار کمتر از ساکنان سقطری است. عبدالکوری همچنین از نظر اداری در شهر کالانسیه در استان سقطری واقع شده است.

اخیرا در پی گزارش منابع غربی مبنی بر تلاش امارات برای ساخت پایگاه های نظامی و فرودگاه در جنوب یمن، رسانه ها گزارش دادند که ابوظبی قصد دارد با صدور شناسنامه های جدید مجمع الجزایر سقراط یمن، هویت ساکنان این منطقه را تغییر دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

خروج از نسخه موبایل