اقتصادی

امسال ۹۵ هزار میلیارد خصوصی سازی انجام می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سال 1400 خصوصی سازی باید معادل 95 هزار میلیارد روپیه باشد و این خصوصی سازی به طرق مختلف به ویژه در بلوک ها در یک فضای شفاف و شیشه ای مانند بازار سرمایه انجام می شود.

بر این اساس ، فرهاد دژاسپند در یکصد و چهل و چهارمین نشست کمیته گفتگوی بخش خصوصی – خصوصی گفت: “اولویت بندی هزینه های دولت ، افزایش درآمد مالیاتی ، فروش سهام دولت در شرکت های دولتی و ارائه انواع اوراق بهادار مالی اسلامی از استراتژی های اصلی جبران خسارت دولت است. ” در بودجه سال گذشته تخمین زده شده است.

وی در ادامه گفت که شورای گفتگو راهی برای تقویت و ساده سازی اقتصاد و تولید کشور است و ما باید قوانین و مقررات دست و پاگیر ساخت نیرو محرک را حذف کنیم. حدود 35 میلیارد پوند واردات و حدود 5/538.5 میلیارد واردات واردات صادرات غیرنفتی کشور 1.5 درصد افزایش یافته است در دو ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته ، امیدواریم که اگر این روند ادامه داشته باشد ، صادرات خوبی نیز در سال جاری حاصل شود.

وزیر دارایی افزود: “در زمینه درآمد مالیاتی ، من معتقدم که دولت و دولت جمع آوری را افزایش داده اند بدون اینکه به مودیان انتظامی و مجاز فشار بیاورند. جلوگیری از فرار مالیاتی و گرفتن مالیات از مودیان برنامه اصلی وزارت است. اقتصاد برای افزایش درآمد مالیاتی. ”

دژاسپند با بیان اینکه در سال گذشته حتی یک وام واقعی از بانک مرکزی گرفته نشده است ، اما مشکل این است که برخی از مردم تعریف وام را به اشتباه تفسیر می کنند ، افزود: در سال 1400 خصوصی سازی باید معادل 95000 میلیارد به مانز برسد ، جاده ها بخصوص در محیط های شیشه ای شفاف مانند بازارهای سرمایه.

وی با اشاره به مجوز قانونی برای انتشار و “تأمین” 213 تریلیون اوراق قرضه T-man برای تأمین بودجه در سال 1999 ، گفت: “وقتی می گوییم” عرضه “، برخی آن را به عنوان” فروش “خود در بورس و می گوید دولت در مجموع 300000 میلیارد روپیه از فروش اوراق بهادار در بازار سرمایه جمع کرده است.

وزیر دارایی ادامه داد: عرضه اوراق بهادار در بازار بدهی به هیچ وجه رقیب بازار سرمایه نیست ، زیرا اوراق بهادار توسط افرادی خریداری می شد که اجازه خرید سهام را نداشتند ، در حالی که هیچ تعهدی برای فروش وجود نداشت و خریداران به طور کلی سعی کنید ریسک را کاهش دهید سبد سهام خود را تنظیم کنید تا شامل نوع اوراق بهادار شود.

انتهای پیام