نماد سایت ماه نیوز

انتقاد نماینده اهواز از اختصاص ۳۰ درصد عوارض آلایندگی به صندوق محیط زیست

ماه نیوز/ خوزستان نماینده اهواز با اشاره به اینکه در سال 1399 30 درصد از حق آلایندگی صنعتی استان به صندوق محیط زیست اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: این اقدام خلاف قانون است و در سال 1400 اصلاح شد، اما دولت می خواهد آن را احیا کند. فرآیند بودجه. شامل سال 1401 می باشد.

مجتبی یوسفی در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در شرکت فولاد اکسین خوزستان که امروز (23 دی ماه) برگزار شد، گفت: زیست شناسی اختصاص یافت.

به گزارش ماه نیوز، وی افزود: این اقدام موجب کاهش توان مالی استان های کشور برای رسیدگی به مناطق محروم و محروم شده است و باید تلاش شود تا در بودجه 1401 چنین اشتباهی تکرار نشود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه ها و منابع اختصاص یافته به صندوق محیط زیست در سال 1399 بسیار مبهم بوده است، افزود: بررسی ها نشان می دهد که این منابع صرف فعالیت های سیاسی و انتخاباتی شده است.

یوسف با اشاره به اینکه در سال 1399 بالغ بر 30 درصد از حق آلایندگی صنعتی استان به اعتبارات زیست محیطی اختصاص یافته است، گفت: این اقدام خلاف قانون است و در سال 1400 اصلاح شده است اما دولت می خواهد این روند را احیا کند. 1401 است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز شهرداری ها و دهیاری های کشور به ویژه استان خوزستان از محل مالیات آلایندگی صنایع تامین می شود و اختصاص بخشی از این حق آلایندگی به اعتبارات زیست محیطی موجب تضعیف خدمات در مناطق کم برخوردار شده است. “

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره ارزش محصولات در صنایع گفت: انتظار می رود پتروشیمی ها علاوه بر تکمیل این زنجیره در صنعت فولاد گام های جدی تری در این زمینه بردارند. ” خودت را بگذار

یوسفی افزود: تعداد مجتمع های پتروشیمی استان خوزستان 21 واحد است و با وجود این ظرفیت تولید نهایی در منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل