عمومیمعرفی کسب و کار

انواع پرشر سوئیچ

سوئیچ فشار یک دستگاه الکتریکی است که برای کنترل و نظارت بر فشار مایع یا گاز در یک سیستم استفاده می شود. هنگامی که فشار مایع یا گاز به حد معینی می رسد یا از آن فراتر می رود، سوئیچ فشار به عنوان یک کلید الکتریکی عمل می کند و به سیستم کنترل سیگنال می دهد. سوئیچ فشار نام دیگر این دستگاه است. سیالات رایج مورد استفاده در این دستگاه مایع، آب، گاز مبرد، هوای فشرده و بنزین می باشد.

انواع سوئیچ فشار

سوئیچ فشار دیجیتال

تغییر قدرت مکانیکی

در ادامه مقاله به بررسی و تشریح هر یک از این انواع با توجه به ساختار و عملکردشان خواهیم پرداخت.

سوئیچ فشار دیجیتال

سوئیچ های فشار دیجیتال نسخه های پیشرفته ای از فشار سوئیچ ها هستند که از فناوری دیجیتال در عملکرد و نمایش اطلاعات استفاده می کنند. در این نوع کلیدها فشار مایع یا گاز را به صورت دیجیتال تشخیص داده و اطلاعات فشار را به صورت دیجیتال نمایش می دهد.

سوئیچ فشار دیجیتال از یک سنسور فشار استفاده می کند که تغییرات فشار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. این سیگنال ها توسط مدارهای الکترونیکی پردازش می شوند و نتیجه به صورت یک عدد دیجیتال بر روی صفحه نمایشی مانند صفحه نمایش LCD یا LED نمایش داده می شود.

سوئیچ های دیجیتال فشاری نسبت به نسخه های غیر دیجیتال ویژگی های بیشتری دارند. به عنوان مثال، می تواند تنظیمات دقیق تری برای تشخیص محدودیت فشار داشته باشد. این دستگاه همچنین دارای دکمه های انتخاب نقطه است.

همچنین از قابلیت های زنگ دیجیتال برای هشدار به کاربران در صورت تغییر فشار استفاده کنید. همچنین این نوع سوئیچ معمولا دارای یک رابط ارتباطی مانند پورت USB یا RS-485 برای ارتباط با سایر سیستم های کنترل یا نظارت است.

همچنین دکمه ای برای تنظیم مقاله در این دستگاه وجود دارد.

سوئیچ های فشار دیجیتال در محیط های پیچیده صنعتی، کنترل فرآیند، نظارت بر تجهیزات صنعتی و سیستم های اتوماسیون استفاده می شوند. این نوع سوئیچ به دلیل دقت بالا، امکانات جامع و اطلاعات دقیقی که ارائه می دهد به افزایش کارایی و ایمنی در محیط های صنعتی کمک می کند.

تغییرات مکانیکی

یک فشار سوئیچ مکانیکی ساختار ساده ای دارد این دستگاه ها از فنر و پیستون برای کنترل فشار استفاده می کنند مکانیسم کار سوئیچ فشار مکانیکی به شرح زیر است: هنگامی که فشار به حد معینی می رسد، می شکند یا اتصال الکتریکی ایجاد می کند. این دکمه ها در انواع مختلف و با مشخصات فنی متفاوت برای کنترل و تنظیم فشار در سیستم ها و دستگاه ها ساخته می شوند. برای خرید پرشر سوئیچ با ما تماس بگیرید.

اجزای سوئیچ فشار

میکرو سوئیچ (پریز)

حلقه کنترل میکروسوئیچ وظیفه قطع و وصل را بر عهده دارد و عموماً به صورت کنتاکت های NO و NC ساخته می شود.

پین عملیات

یک پین ماشه مطابق شکل به انتهای پیستون متصل می شود. حرکت پیستون به دلیل افزایش فشار این پین را مجبور به تماس می کند.

پیچ برای تنظیم فاصله سفر

سوئیچ برای تنظیم موقعیت شروع (پیچ صفر) استفاده می شود.

بهار بازگشت

فنر برگشتی یک فنر از پیش فشرده شده است. فشاری که سوئیچ فشار در آن کار می کند با نیروی ایجاد شده توسط فنر تعیین می شود.

پیستون

پیستون از طریق حرکت خود، تماس های فشار سوئیچ را تحریک می کند.

سوئیچ مسکن و اتصالات فرآیند

ساختاری جعبه مانند با سلول های میکرو و مواد دیگر، این خانه ها از فولاد، آلومینیوم یا فولاد ساخته شده اند و به تناسب محیط متصل می شوند.

واشر

O-ring نوعی واشر پلاستیکی است که برای آب بندی و جداسازی دو قسمت استفاده می شود.

پین تماس

این عنصر که با پین ماشه ادامه می یابد، کنتاکت های میکروسوئیچ را فعال می کند.

اصول کار سوئیچ
همانطور که در بالا توضیح دادیم، فنر نیرویی در جهت مخالف پیستون وارد می کند و هنگامی که فشار گاز یا مایع در ورودی سوئیچ فشار افزایش می یابد، این فشار بر نیروی فنر غلبه کرده و پیستون به سمت داخل حرکت می کند. حرکت پیستون همچنین باعث حرکت پین ماشه و پین تماس می شود و درز در نهایت باعث فعال شدن کنتاکت های میکروسوئیچ می شود.

با چرخاندن سوئیچ فشاری که توسط میکروسوئیچ ایجاد می شود تغییر می کند. در واقع این مهره میزان نیرویی که آب به پیستون وارد می کند را تغییر می دهد. به عنوان مثال، اگر مهره را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، نیروی وارد بر پیستون افزایش می یابد. این کار را زمانی انجام دهید که نیاز به فشار سوئیچ برای کار با فشار بالاتر دارید.

به بیان ساده، یک سوئیچ فشار معمولاً دو نقطه تماس دارد: یک تماس NO باز و یک کنتاکت بسته NC. هنگامی که کانال یا فشار اتاق مورد نظر افزایش می یابد، اندرکنش میکروسوئیچ از NO به NC و بالعکس تغییر می کند. برای کنترل ورودی و خروجی پمپ ها و سیستم های مختلف می توان از متغیرها استفاده کرد.

کاربردهای سوئیچ فشار

کاربرد سوئیچ فشار به شرح زیر است:

کنترل فشار دیگ بخار

سیستم های تهویه مطبوع

دستگاه چاپ، تزریق پلاستیک

کنترل مقدار آب پمپ شده به ماشین لباسشویی

به طور گسترده ای در صنعت نفت و گاز استفاده می شود.

فشار را بررسی کنید تا فشار میله را برای هوای موجود در میله اصلاح کنید

کنترل دمنده هوا در کامیون ها و کنترل فشار ترمز در قطار

در خودرو به عنوان چک روغن موتور، فرمان برقی و روغن گیربکس

فشار گاز ورودی به دستگاه های مختلف پزشکی مانند سیستم های اکسیژن رسانی را کنترل می کند

علاوه بر این، سایر کاربردهای سوئیچ فشار برای اطمینان از ایمنی و عملکرد سیستم های هیدرولیک مختلف استفاده می شود.

تنظیم فشار سوئیچ (راهنمای جامع)

ما در زندگی روزمره با سوئیچ های فشار سر و کار داریم. اما آیا تا به حال به اهمیت تنظیم فشار روی این کلیدها فکر کرده اید؟ در اینجا به این موضوع می پردازیم و راهنمای کاملی برای تنظیم فشار سوئیچ ها ارائه می دهیم.

تمام فشار سوئیچ ها مجهز به پیچ تنظیم هستند. برای دسترسی به این پیچ باید درپوش بالایی فشار سوئیچ را باز کنید. مطمئن شوید که قبل از انجام این کار به یاد داشته باشید که برق را خاموش کنید. قبلاً توضیح داده شد که فنر پیچ تنظیمی وجود دارد. هر چه فشار روی این فنر بیشتر باشد، سوئیچ فشار بیشتری کار خواهد کرد. همچنین هرچقدر پیچ را باز کنید کنتاکت ها را به فشار کم تغییر می دهد.

برخی از این دستگاه ها برای تنظیمات فشار بهتر مجهز به کلید صفحه مدرج هستند. با چرخاندن پیچ تنظیم، تقریباً فشار تحریک سوئیچ فشار را نشان می دهد.