نماد سایت ماه نیوز

انگلیسی‌ها هم به خیابان‌ها آمدند

صبح امروز صدها نفر از معترضین در منطقه بریکسون در جنوب لندن راهپیمایی کردند و شعار “زندگی برای سیاه پوستان مهم است” و شعارهای ضد آپارتاید و حمایت از سیاهپوستان شعار دادند. آنها شعارهایی مانند “سیاه پوستان مهم هستند” شعار می دادند. آنها فریاد زدند: “ما از اسلام هراسی شرمنده و از مهاجران استقبال می کنیم.” “انگلیس بی گناه نیست.”

هزاران نفر از معترضان چند ساعت بعد در میدان معروف ترافالگار لندن راهپیمایی کردند و خواستار عدالت و صلح شدند.

در میان امنیت شدید ، فعالان حقوق بشر ، اتحادیه های صنفی و دانشجویان رفتار پلیس آمریکا را محکوم کردند. آنها همچنین دیروز در مقابل سفارت آمریکا در لندن برای نشان دادن حمایت و همبستگی با مخالفان آمریکایی تجمع کردند و شعارهایی علیه دولت دونالد ترامپ شعار دادند.

تظاهرات مشابهی در 24 ساعت گذشته به عنوان بخشی از کمپین “زندگی طولانی سیاه” در بیرمنگام ، منچستر ، کاردیف و گلاسگو برگزار شده است و معترضین ابراز بیزاری خود را از نژادپرستی در سراسر جهان ابراز کرده اند.

جورج فلوید ، شهروند سیاهپوست آمریکایی ، سه‌شنبه گذشته (26 ژوئن) توسط افسر پلیس سفیدف دف شوین هنگامی که او را به گردن کشید ، کشته شد.

شب گذشته (شنبه شب) ، هزاران آمریکایی تظاهرات گسترده ای را در شهرهای مختلف برگزار کردند که با مداخله پلیس خشونت بار شد.
آمریکایی های خشمگین ، علیرغم تهدیدهای رئیس جمهور و تهدیدهای مقامات دولتی در برابر نژادپرستی و قتل مرد سیاه پوست ، دو روز گذشته معترض و درگیری با نیروهای امنیتی در برخی از شهرها بودند.

در همین حال ، گروهی از قانونگذاران انگلیس امروز بیانیه ای را صادر كردند كه با انتقاد از دولت ها به دلیل رفتارهای نژادپرستانه در جهان اقلیت های قومی ، گفتند كه آنها از مرگ شهروندان سیاه پوست آمریكایی توسط پلیس سفید چشم پوشی نمی كنند.

در این بیانیه آمده است: “ما با خانواده ، دوستان و همسایگان جورج فلوید در مینیاپولیس ایستاده ایم و نمی توانیم مرگ وی را به عنوان یک مرد سیاه پوست مسلح دست کم بگیریم.”

امضا کنندگان این بیانیه ، مرگ فلوید را بخشی از تاریخچه محرومیت های اجتماعی و بهره برداری اقتصادی از آمریکایی های آفریقایی تبار توصیف می کنند: ما ایستاده ایم.

نمایندگان پارلمان انگلیس ، که خود را عضو جنبش سوسیالیستی می دانند ، گفتند: “اکنون مهم است که ما در انگلیس بفهمیم که ما از حمله دولت تبعیض آمیز خلاص نیستیم.” سیاهپوستان انگلیسی نیز به طور نامتناسب از بی رحمی پلیس رنج می برند و تعداد آنها در زندان بیشتر از سایر اقلیت های قومی است.

وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به این پیشرفت ، قتل یک شهروند سیاهپوست آمریکایی را “غمناک” خواند ، اما از محکوم کردن رفتار دولت ترامپ خودداری کرد. با این حال ، در سایه وزیر امور خارجه دولت ، لیزا نندی پاسخ لندن را “ضعیف و اشتباه” خواند و تأکید کرد که جهان نباید از توسعه چشم پوشی کند.

310311 است

خروج از نسخه موبایل