بین المللی

ایران به اظهارات وزیران خارجه آمریکا و فرانسه پاسخ داد

به گزارش ماه نیوز ، سعید خطیب زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد برجام به برجام برگردد اما این ایالات متحده است که باید با لغو تحریم های غیرقانونی و انجام م effectivelyثر تعهدات خود به برجام برگردد.

مردم ایالات متحده و اروپا می دانند که علی رغم خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های غیرقانونی و سرکوبگرانه علیه مردم ایران و بی عملی اروپا ، ایران تصمیم خود را برای زنده نگه داشتن شورای امنیت سازمان ملل گرفت . .

خطیب زاده افزود: در جریان مذاکرات وین بارها عنوان شد که این ایالات متحده است که توازن برجام را بر هم می زند و با عدم رعایت کامل آن ، اجرای برجام را عملا متوقف می کند. بارها تأکید شده است که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای به حالت تعلیق درآوردن اقدامات تلافی جویانه و از سرگیری اجرای تعهدات خود در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل را دارد ، مشروط بر اینکه ایالات متحده آن را به طور کامل اجرا کند و سایر طرفین نیز از آن آگاه باشند. واضح است که در صورت تصمیم ایالات متحده ، آمادگی برای اجرای کامل تعهدات خود و کنار گذاشتن استفاده از تحریم ها به عنوان یک منافع ، توافق ممکن خواهد بود.

سخنگوی سپاه دیپلماسی در پایان گفت: “از آغاز مذاکرات وین ، موضع ما تغییری نکرده است. ما خواهان لغو تحریم های آمریکا ، تأیید آنها و پایان اقدامات تلافی جویانه و از سرگیری تعهدات ایران هستیم.” احزاب مخالف باید تصمیم خود را بگیرند.

311311