بین المللی

بازتاب سخنرانی رهبر معظم انقلاب در بلومبرگ و رویترز

وب سایت ماه نیوز بلومبرگ وی با اشاره به این قسمت از سخنان آیت الله خامنه ای نوشت كه ایران برای حل و فصل پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل عجله ندارد:

این شبکه به نقل از رهبر انقلاب گفت: “ما نباید فرصت ها را بسوزانیم ، اما نباید عجله کنیم.” ما صبر زیادی داریم و به کار خود ادامه خواهیم داد. اگر آنها سیاست مورد نظر ما را بپذیرند و آن را اجرا کنند ، همه چیز خوب خواهد شد. در غیر این صورت ، همانطور که هست باقی خواهد ماند و مشکلی نیست.

بلومبرگ وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بازگشت به تعهدات برجامی نوشت: “رهبر معظم ایران متذکر شدند که سخنان و وعده های واشنگتن برای تهران هیچ ارزشی ندارد. و ما به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کردیم ، اما آنها این عمل را نکردند.

این شبکه خبری همچنین به سخنان آیت الله خامنه ای مبنی بر آماده بودن تهران برای بازگشت به شرایط اصلی توافق هسته ای استناد کرد. نوشتن بلومبرگ، وی گفت ، یک نامزد ریاست جمهوری را که ضد فساد و عدالت خواه است و کار انقلابی دارد ترجیح می دهد.

آژانس خبری رویترز وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد حسن نیت آمریکایی ها به برجام نوشت: آیت الله العظمی عمانی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد آمریکایی ها روی کاغذ گفته اند که تحریم ها برداشته می شود اما در عمل تحریم ها برداشته شد. ندارد قول وی برای ایران ارزشی ندارد.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری گفت که روی کاغذ ، آنها گفتند که تحریم ها را لغو می کنند ، اما آنها به هر شرکتی که می خواست با ما معامله کند گفتند که این کار خطرناک و پرخطر است. آنها از سرمایه گذاران می ترسیدند.

رویترز از وی با اشاره به اشاره رهبر معظم انقلاب در رفع تحریم ها ، وی اظهار داشت: آمریکایی ها باید همه تحریم ها را لغو کنند. ما بررسی خواهیم کرد و اگر محدودیت ها واقعاً برداشته شوند ، تعهدات خود را بدون هیچ گونه باج خواهی باز خواهیم گرداند.

310 310