اقتصادی

بازگشت بدون تغییر؛ شوکی برای صنعت

به گفته یک متخصص صنعت گوجه فرنگی ، با توجه به سابقه برگزاری کنفرانس رقابت در مورد قیمت خودرو ، اگر بخواهد دوباره بر همان عقاید غلط تأکید کند و وضعیت گوجه فرنگی های اتومبیل را در نظر نگیرد ، بازگرداندن قیمت وی ​​قطعاً به صنعت آسیب می رساند. این امر به عقب رانده می شود ، اما شیوه های گمراه کننده و گران قیمت برای تجارت با فروشندگان اتومبیل به راحتی نادیده گرفته نمی شود و کارآفرینی باید در وهله اول و مهمتر از نو تجدید شود.

در مصاحبه با ماه نیوز ، حسن کریمی سنجری درباره زمزمه های اخیر درباره بازگشت کمیته رقابت به حوزه قیمت گذاری خودرو اظهار داشت: “اولین و مهمترین شرط رشد اقتصادی پایدار و پایدار ، وجود یک ساختار است.” سالم و کارآمد است. اصولاً ایجاد کنفرانس رقابت نتیجه توجه به این تفکر استراتژیک و اقتصادی است ، اما شورای رقابت در فعالیت های خود موفق نبوده است ، خصوصاً در توسعه سلامت و کارآیی صنعت گوجه فرنگی و ایجاد بازار عادلانه خودرو در کشور. وی با توجه به برنامه هایی برای بهبود ساختار شرکت های اتومبیل و افزایش رقابت در بازار خودرو ، او بیشتر وقت و انرژی خود را صرف قیمت خودرو کرد.

وی گفت: “با این وجود ، کنسرسیوم تولید کنندگان و مصرف کنندگان جای یک کنفرانس رقابت را گرفتند تا اقتصاد و بازار خودرو را به یک فضای رقابتی و سودآور تبدیل کنند که در آن شورای رقابت شکست خورد.” اما در عمل ، سازمان دفاع نیز به ابزاری برای بیان رفتارهای افراد بالقوه دولت تبدیل شده است ، که منجر به تخریب زیرساختهای شرکت های اتومبیل و از بین رفتن بیش از حد ، 000،000 میلیارد روپیه برای این شرکت ها شده است. در عین حال ، کلیه مشتریان واقعی توانسته اند از کم هزینه بودن درب های کارخانه ای استفاده کنند و حداقل 60 درصد خسارت های وارد شده توسط شرکت های خودروسازی در دو سال گذشته به نفع سیستم کارگزاری بوده است.

اولین قدم برای بهبود عملکرد شغلی شماست

وی افزود: بنابراین ، بازگشت شورای رقابت اگر بخواهد بر همان روشهای نادرست قیمت گذاری گرامر تأکید کند ، باید بدون توجه به عنصر دولت شرکت های خودروسازی و مجازاتهایی که به آنها (خودروسازان) در این زمینه آسیب می رساند ، در نظر گرفته شود. قطعاً یک قدم عقب است.

به گفته وی ، در واقع تنها راه پس انداز شرکت های خودروسازی ، تبدیل آنها به بنگاه های سودآور است و این تنها با بهبود شیوه های تجاری و تعیین مدیران ماهر و مسئول امکان پذیر است. اگر قرار است شورای رقابت تبدیل به یک شورا شود ، باید این موضوعات مطرح شود تا بتواند رقابت بازار خودرو را ارتقا بخشد.

کریمی سنجری با بیان اینکه قیمت گذاری رقابتی نتیجه یک ساختار سالم و سودآور است ، افزود: هم اکنون شرکت های خودروسازی در یک فضای محدود اقتصادی و البته در یک بازار منحصر به فرد با مجازات های محدود دولت روبرو هستند. علاوه بر این ، محدودیت در صنعت خودرو در کشور محدودیت های بسیاری را برای این شرکت ها ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: بنابراین ، روشهای نادرست و گران قیمت کارآفرینی این شرکت ها را نمی توان به راحتی دور زد. شورای رقابت یا هر سازمانی که مسئولیت مدیریت بازار خودرو را برعهده داشته باشد باید این واقعیت را در نظر بگیرد که هیچ نظارت و مداخله ای قبل از اصلاح شیوه های شرکتی این شرکت ها نمی تواند باعث رشد و توسعه این شرکت ها شود. بمان صرف نظر از نظارت بر قیمت ، ساختار تولید ، تولید و فروش شرکت های خودروسازی نتایج مطلوبی را برای مردم و مصرف کنندگان واقعی خودرو به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام