نماد سایت ماه نیوز

بایدن اولین دستورات اجرایی خود را امضا کرد/ از لغو منع مهاجرتی مسلمانان تا بازگشت به توافق پاریس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، جورج دبلیو بوش رئیس جمهور ایالات متحده ساعاتی پس از مراسم افتتاحیه به کاخ سفید رفت که آغاز اولین روز کاری وی با هزینه اداری به نام “اتاق بیضی” بود.

به گفته رسانه های آمریکایی ، بایدن در اولین روز حضور خود به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده 17 دستور اجرایی با هدف سرنگونی اقدامات “دونالد ترامپ” را امضا کرد.

مهمترین این دستورات اجرایی شامل رفع محدودیت های سفر و مهاجرت از کشورهای دارای اکثریت مسلمان ، پس گرفتن توافق نامه آب و هوای پاریس ، اعمال استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرزهای آمریکا و مکزیک است.

بایدن به محض امضای دستورها به رسانه ها گفت: “امیدوارم سفارشاتی که من امضا می کنم به همین ترتیب باشد.” [مقابله] “تغییر آب و هوا با تغییر اقلیم و تغییر آب و هوا.”

وی درباره یادداشت روی میز ترامپ گفت: “ترامپ برای من نامه ای بسیار دوستانه نوشت ، اما تا وقتی با او صحبت نکنم جزئیات آن را وارد نمی کنم.”

خبرنگار سابق CBS همچنین گزارش داد که بید ، برخلاف ترامپ ، که به مدت چهار سال با یک جادوی سیاه و سفید دستور اجرایی را امضا کرد ، آنها را با قلم عادی صادر کرد.

آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به دستور بایدن برای بازگشت به توافق نامه پاریس ایالات متحده گفت: “من از تصمیم رئیس جمهور بایدن برای پیوستن مجدد به توافق نامه تغییر اقلیم پاریس به گرمی استقبال می کنم.”

انتهای پیام /


خروج از نسخه موبایل