سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

برای دندان درد در بارداری چه دارویی بخوریم؟

یکی از مشکلات غیرمنتظره دندان درد در دوران بارداری یا حساسیت دندان است. اگر قرار ملاقات دندانپزشکی قبل از تولد دارید، حتماً به پزشک خود در مورد بارداری خود اطلاع دهید.

شما در دوران بارداری عوارض جانبی را تجربه خواهید کرد، اما شاید درد دندان در دوران بارداری برای شما تازگی داشته باشد.

در ابتدا ممکن است فکر کنید که وضعیت خواب شما ممکن است باعث دندان درد شده باشد، اما تداوم این درد شما را مطمئن می کند که باید راهی برای درمان آن پیدا کنید.

بارداری زمان فوق‌العاده‌ای است و طبیعتاً برای گذراندن این ۹ ماه به سلامت کارهای زیادی انجام می‌دهید. این شامل مراقبت مناسب از دهان، حفظ رژیم غذایی سالم، ورزش و حتی ترک برخی عادات مانند سیگار کشیدن است.

مهم است که در این دوره از بهداشت دهان و دندان غافل شوید.

یکی از مشکلات غیرمنتظره بارداری دندان درد یا حساسیت است، اما با اتخاذ عادات خوب و مراجعه به دندانپزشک می توانید دندان ها و روده خود را سالم نگه دارید. در مورد ایمپلنت دندان شیراز نیز بخوانید.

دندان درد به درد دندان یا سایر نواحی دهان گفته می شود. دندان درد معمولاً توسط لثه های داخل یا اطراف دندان و استخوانی که آن را نگه می دارد ایجاد می شود. دندان درد می تواند مداوم یا مداوم باشد و می تواند بدون هیچ مقدمه یا دلیلی به دلیل دندان درد رخ دهد. نادیده گرفتن دندان درد و درد ناشی از غذا خوردن، فعالیت های روزانه و مشارکت در زیبایی طراحی بصری بسیار دشوار است. اگرچه درد دردناک است، اما می تواند یک سیستم هشدار دهنده برای نشان دادن مشکل در دندان یا ناحیه اطراف و استفاده از مراقبت و درمان ریشه برای درمان درد دندان بزرگ یا نرم باشد. نقش مهمی در سلامت کلی کودکان دارد. نادیده گرفتن مشکلات دندانی در کودکان می تواند منجر به مشکلاتی شود که می تواند بر رشد دندان های دائمی آنها تأثیر منفی بگذارد. دندان‌های شیری نقش مهمی در جویدن و غذا خوردن دارند، فضا را برای دندان‌های دائمی نگه می‌دارند و آن‌ها را به موقعیت مناسب هدایت می‌کنند و همچنین به رشد طبیعی استخوان‌ها و ماهیچه‌های فک کمک می‌کنند. البته دلیلی برای نگرانی در مورد این موضوع وجود ندارد، بیشتر مشکلات و نگرانی هایی که در دندان ها ایجاد می شود، طبیعی است، اکثر آنها جدی نیستند و همه آنها راه حلی دارند. شاخه دندانپزشکی کودکان برای درمان مشکلات دندانی کودکان طراحی شده است و بهترین دندانپزشک شیراز برای اطفال در این زمینه تخصص دارند.

حاشیه، غیرمتمرکز

دندان درد معمولاً در اثر آسیب یا آسیب به دندان ایجاد می شود. در این صورت آسیب دیدن دندان می تواند آن را حساس کند. این آسیب می تواند به صورت پوسیدگی دندان یا «خوردگی کرم» باشد. پوسیدگی ریشه معمولا زمانی متوجه می شود که بزرگ و عمیق شود و به لایه های زیرین دندان نفوذ کند. لایه سخت بیرونی دندان مینا و لایه نرم زیر مینای دندان عاج نامیده می شود. حساسیت عاج ناشی از کانال های میکروسکوپی کوچکی است که از مرکز هر دندان خارج می شوند. هسته دندان را ساقه پالپ می نامند که شامل پالپ دندان می شود. این ناحیه حاوی رگ های خونی و اعصاب است. اگر پوسیدگی مینای دندان را از بین ببرد و به عاج برسد، پوسیدگی می تواند برای فرد درد ایجاد کند. اگر پوسیدگی به عمق مرکز دندان نفوذ کند، زیرا این امر می تواند آسیب بیشتری به دندان وارد کند و ساختار دندان کمتری برای محافظت و حفظ پالپ در برابر پوسیدگی باقی بماند، ممکن است دندان دردناک شود. علل دیگر دندان درد عبارتند از:

پوسیدگی دندان: پوسیدگی دندان بیماری است که از دندان منشا می گیرد و به ریشه و استخوان زیرین سرایت می کند.

دندان های آسیب دیده یا ترک خورده: دندان های ترک خورده می توانند باعث ایجاد حساسیت در ناحیه عاج یا پالپ دندان شوند. خطوط ترک می توانند به لایه های عمیق تر دندان کشیده شوند و هر زمان که غذا را می جوید یا گاز می گیرید باعث درد دندان می شوند، اما گاهی اوقات این ترک ها آشکار نیستند. به این مشکل «سندرم دندان ترک خورده» می گویند.

درمان دندانپزشکی: پس از پر کردن دندان عمیق یا پهن یا پس از استفاده از روکش، دندان حساس‌تر می‌شود. اگرچه اقدامات دندانپزشکی ضروری است، گاهی اوقات ممکن است اعصاب دندان را تحریک کند. با گذشت زمان، اگر به درستی از دندان های خود مراقبت کنید، این حساسیت ممکن است کاهش یافته و از بین برود.

دندان قروچه یا دندان قروچه همزمان: به این عادت «دندان قروچه» می گویند و گاهی اوقات دندان قروچه ناخودآگاه در خواب. متأسفانه دندان قروچه به دندان ها آسیب می رساند و اعصاب را تحریک می کند به گونه ای که حساسیت دندان را افزایش داده و باعث درد دندان می شود. در واقع حساسیت دندان احساس درد و ناراحتی است. می تواند ارائه شود.

عفونت لثه یا بیماری لثه: لثه، پیوند لثه و استخوان اطراف دندان و تکیه گاه آن را پریودنتیم می نامند. دندان درد و درد لثه معمولاً در مراحل پیشرفته بیماری لثه (یا پریودنتیت) رخ می دهد که در آن استخوان دندان به شدت آسیب می بیند. در این موارد به دلیل از دست دادن استخوان، آبسه لثه (عفونت) می تواند بین دندان و لثه فاصله ایجاد کند و عفونت لثه باید درمان شود.

آسیب به ریشه دندان: زمانی که ریشه دندان دیگر توسط استخوان و تکیه گاه پوشانده نمی شود، این سطوح می توانند حساس شوند و نتایج یا تغییرات مسواک زدن باعث درد دندان در کودکان یا بزرگسالان می شود.

سینوزیت: از آنجایی که ریشه دندان های آسیاب فوقانی بسیار نزدیک به سینوس ها قرار دارد، عفونت و التهاب سینوس ها یا همان سینوزیت می تواند باعث حساس شدن این دندان های آسیاب و ایجاد دندان درد و چرک شود.

آسیاب سوم (دندان عقل): آسیاب سوم آخرین دندان دائمی است که در دهان می روید. در بیشتر موارد فضای خالی در دهان برای رشد این مولرها وجود ندارد. در نتیجه دندان های آسیاب سوم می توانند به طور کامل یا جزئی در استخوان فک و زیر بافت لثه گیر کنند. به دلیل عدم دسترسی مناسب به این دندان ها، مسواک زدن صحیح این دندان ها مشکل است و به همین دلیل این ناحیه می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. مشکلات دندان آسیاب سوم می تواند باعث درد دندان عقل به دلیل فشار روی دندان های در حال رشد، عفونت یا پوسیدگی در آن دندان ها شود.

علل دندان درد در بارداری چیست؟

اکثر زنان باردار در دوران بارداری کمی احساس ناراحتی می کنند. همه ما داستان تهوع صبحگاهی، پاهای متورم در دوران بارداری، کمردرد و خستگی را شنیده ایم – اینها مواردی هستند که همه با آن آشنا هستند.

اما وقتی صحبت از درد یا حساسیت دندان می شود، ممکن است تعجب کنید.

بدن در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی دستخوش تغییرات زیادی می شود. افزایش استروژن و پروژسترون می تواند علائمی مانند استفراغ و حالت تهوع ایجاد کند و شما را بیشتر مستعد ابتلا به پلاک کند.

این تجمع پلاک می تواند عامل اصلی خونریزی و ملتهب لثه باشد که به آن التهاب لثه بارداری نیز می گویند. ژنژیویت بارداری تا 75 درصد از زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد.

بسته به شدت بیماری لثه در دوران بارداری، ممکن است به بیماری لثه مبتلا شوید. این یک عفونت جدی لثه است که استخوان های نگهدارنده دندان را از بین می برد و منجر به از دست دادن دندان می شود.

برخی از زنان دچار کیست بارداری می شوند که ناشی از پلاک اضافی است. ترسناک به نظر می رسد، اما در چین یک رشد سرطانی نیست، نگران نباشید.

می تواند باعث حساسیت و درد شود و شما را از خوردن و آشامیدن باز دارد. خبر خوب این است که این توده ها معمولاً پس از زایمان از بین می روند.

بارداری می تواند اشتهای شما را تغییر دهد، هوس های غذایی خاص کاملا طبیعی است، اما مشکلات زمانی ایجاد می شوند که به دنبال غذاهای سالم نباشید.

اگر دائماً به دنبال غذاهای شیرین یا پر کربوهیدرات هستید، در نتیجه احتمال پوسیدگی و پوسیدگی دندان در شما بیشتر است.

اگر از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برید، استفراغ مکرر یا اسید معده در دهان می تواند به آرامی به مینای دندان شما آسیب برساند و باعث حساسیت دندان شود.