نماد سایت ماه نیوز

بررسی عملکرد شش ماهه نحوه توزیع قیر در کمیسیون برنامه

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه خود از بررسی عملکرد دستگاه های توزیع قیر خبر داد.

محمد خداباکشی در گفت وگو با ماه نیوز ، با اشاره به جلسه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی عملکرد شش ماهه توزیع قیر با حضور افسران اجرایی ، گفت: معاون وزیر حمل و نقل جاده ای ، وزیر نفت و دارایی ، مدیر شرکت پالایش و پخش و معاون برنامه ریزی ، کارشناسان دادگاه حضور داشتند. مرکز تحقیقات و تحقیقات و نمایندگان مجلس اجرای قانون را بر عهده گرفتند و تصمیم گرفتند کمیته ای برای پیشبرد این موضوع تشکیل دهند.

وی افزود: بین سالهای 1995 و 1999 ، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی و انجمن حمل و نقل جاده ای ، بهسازی جاده های شریانی ، فرعی و روستایی با توجه به دو شاخص ناهمواری و پارگی رو به کاهش است ، بنابراین توجه بیشتر به به این جاده ها پرداخت شود. ”

این نماینده مجلس افزود: “تصمیماتی که در قانون بودجه 99 برای کمک به تأمین قیر و مسیرهای حمل و نقل گرفته شده است ، به دلیل افزایش قیمت قیر و عدم تخصیص تناژ معتبر برای انواع مختلف ، قادر به تأمین اهداف MLA نیستند. آژانس ها “

حفاری ادامه داد: بر اساس گزارشی که از سوی دستگاه های متولی ارائه شده است ، در مجموع تاکنون 1 میلیارد تن قیر به کل منابع 1 میلیارد تن قیر اختصاص یافته است ، اما از آنجا که این میزان به صورت اوراق سه ساله بوده است ، نمایندگی ها آنها نیازی به خرید قیر مورد نظر ندارند.

وی با بیان اینکه بیش از 500 میلیارد پوند به اعتبار قانون مانده است ، اضافه کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا دلایل افزایش قیمت قیر را بررسی کند و دلیل این افزایش مربوط به افزایش قیمت نفت سفید و کوره و میزان افزایش قیمت قیر تحت تأثیر نرخ ارز بود و ضعف نظارتی وجود نداشت.

سرانجام خداباکشی گفت: هدف از بررسی این موضوع در کمیته ویژه بهبود عملکرد قانون تأمین قیر است و سعی خواهیم کرد با حل مشکلات موجود در بخش ، اجرای قانون قیر 1400 را تسریع کنیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل