بین المللی

بزرگداشت مراسم روز جهانی قدس در جنوب لبنان+ عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس امروز جمعه با نظارت «حسین الحاج حسن» رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک الهرمل و مشارکت جمعی از نمایندگان گروه‌های فلسطینی، احزاب لبنانی، شخصیت‌های سیاسی، دینی، مدنی، اجتماعی و علما برگزار شد.

در این مراسم همچنین رژه ۸۰۰ پیشاهنگ از جمعیت پیشاهنگان امام مهدی (عج) و ۳۰۰ نفر از نیروهای دفاع مدنی سازمان بهداشت اسلامی، امداد و اطفا حریق برگزار شد.

بنابر گزارش شبکه المنار، الحاج حسن طی سخنانی در این مراسم تأکید کرد که فلسطین هرگز متعلق به این مهاجمان، صهیونیست‌، متجاوزان، ظالمان، قاتلان و ستمگران نخواهد بود و محور مقاومت با دستیابی به انسجام بی‌سابقه بین کشور، ملت‌ها، احزاب و جریان‌های آن اختلافات را کنار گذاشته و به اتحاد به ویژه در خصوص آرمان فلسطین و قدس دست یافت و این اتحاد تنها یک شعار باقی نماند بلکه با خون شهدا و شهادت رهبران مقاومت به واقعیت تبدیل شد.

وی افزود که محور مقاومت از فلسطین گرفته تا بقیه محورها موفق شد شکستی را بر این دشمن و آمریکا وارد کند و به پیروزی در سال ۲۰۰۰ و انتفاضه فلسطین در سال ۲۰۰۱، انتفاضه قدس و الأقصی، پیروزی سال ۲۰۰۶ و همه پیروزی‌های پس از آن در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۹، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و شمشیر قدس و غیره دست یابد و حتی اخیرا نیز شاهد عقب‌نشینی نتانیاهو و وزرای کینه‌توز و تروریست آن درباره مسجدالأقصی بودیم که اعلام کردند از ورود شهرک‌نشینان به این مسجد مقدس تا پایان ماه رمضان ممانعت می‌کنند.

همچنین شیخ بلال شعبان دبیر کل جنبش توحید اسلامی، عبدالناصر المصری مسئول «المؤتمر الشعبی اللبنانی» و نمایندگان گروه‌های فلسطینی و کمیته‌های مردمی در سخنانی تأکید کردند که قدس با مقاومت و موشک‌های رزمندگان و جانفشانی ملت فلسطین آزاد خواهد شد.

شیخ «علی دعموش» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز تأکید کرد: « روز قدس در قلب درگیری با دشمن صهیونیستی قرار دارد و دشمن اسرائیلی از روز قدس به عنوان بخش اساسی از نبرد مقاومت با رژیم صهیونیستی یاد می‌کند».

وی با اشاره به بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی و اینکه مقاومت از همه طرف آن را محاصره کرده است، تأکید کرد که این رژیم دیر یا زود نابود خواهد شد.

 

 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید