بین المللی

بلینکن: توافق با ایران باید پیشبرد امنیت ملی آمریکا را در پی داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در سفر به بروکسل گفت: توافق با ایران باید موجب ارتقای منافع امنیت ملت شود. “

به گزارش خبرگزاری رویترز، بلینکن در نشست خبری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: در چند هفته گذشته شکاف‌ها را برطرف کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران از برخی درخواست‌های غیرمرتبط با توافق کوتاهی کرد، اما قرار نیست به توافقی برسیم که حداقل شرایط ما را برآورده نکند.

بلینکن درباره واکنش ایران به پیشنهادهای اخیر بروکسل برای دستیابی به توافق گفت: واشنگتن تنها در صورتی وارد توافق می شود که امنیت ملی ما را ارتقا بخشد، اما به نظر می رسد آنچه دیده ایم ما را به عقب می برد نه به جلو.

آخرین دور از مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنه مهه 13 مردادماه تا 17 مردادماه در شهر وین برگزا شد. پس از برگزاری این دور از مذاکرات، جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای در روزنامه فایننشال تایمز مدعی شد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته شده است که حاوی راهکارهای به روز در خصوص رفع تحریم ها است. و اقدامات هسته ای ایران جمهوری اسلامی ایران و آمریکا چندین بار با میانجیگری اتحادیه اروپا پاسخ های خود را به متن اتحادیه اروپا تغییر داده اند.

تحلیلگران عواملی مانند فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف با کنگره و مشکلات داخلی آمریکا را دلیل عدم تمایل دولت به بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته می‌دانند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی با دبیرکل ناتو افزود که نیروهای اوکراینی توانستند در میدان نبرد علیه روسیه «پیشرفت واقعی» داشته باشند.

استولتنبرگ همچنین گفت که اگرچه کمپین روسیه در دونباس پیشرفتی نداشته است، “جامعه جهانی باید آماده ادامه حمایت از کی یف باشد زیرا انتظار می رود جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد.”

انتهای پیام/م




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید