اقتصادی

بهبود وضعیت آبگرفتگی‌ها و دفع فاضلاب در اهواز

ماه نیوز/ خوزستان مدیر عامل آبفا کشاورز با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب اهواز گفت: به شما اطمینان می دهم با کارهای خوبی که در این چند ماه انجام شده وضعیت ما روز به روز بهتر می شود و سعی می کنیم در خط مقدم بمانیم. ” اجرای عملیات های مختلف در اهواز به گونه ای که این شبکه بتواند در مواقع بحرانی مانند بارندگی های آتی و شرایط مشابه کارایی لازم را داشته باشد.

حمیدرضا جانباز امروز 28 آذرماه در بازدید از ایستگاه پمپاژ زکی زاده در منطقه کمپولو شمالی و ایستگاه پمپاژ ولی عشر در کمپولو و خیابان اصلی کیانپارس، اظهار کرد: استان خوزستان برای به عنوان مثال و در سالهای اخیر به ویژه با توجه به شرایط خشکسالی و مشکلات سال گذشته، این بارندگی موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شده است.

وی افزود: در استان خوزستان به دلیل ترکیب زیبای خاک و وجود شهرها در زمین های مسطح بارندگی های خوبی را در شمال استان و در مناطق جنوبی استان و در شهر اهواز شاهد بوده ایم. مشکلات زهکشی سطحی دارند.”

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: از صبح امروز که بارندگی شدید در منطقه جنوب خوزستان و اهواز بارید، از پروژه های اجرایی شرکت آب و فاضلاب بازدید کردم و در حال حاضر از 139 جبهه کاری از جمله بازدید کردم. لوله کشی، بازسازی ایستگاه های پمپاژ و ساخت ایستگاه های پمپاژ در حال انجام است، برای اولین بار در شهر اهواز با استفاده از دستگاه حفاری، لوله کشی و در تمامی این موارد دفع فاضلاب نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است.

وی گفت: در سفر اولین رئیس جمهور استان خوزستان و تاکید ایشان و وزیر نیرو بر پروژه فاضلاب اهواز به گونه ای کار شود که مردم به ویژه در شرایط بارندگی مانند سال های گذشته دچار مشکل نشوند. تا به امروز بیش از 110 کیلومتر خطوط زهکشی بیش از 300 ایستگاه پمپاژ در 186 ایستگاه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: به عنوان مثال منطقه شهید زکی زاده در سال های اخیر دچار سیل زیادی شده بود که در بازدید امروز مشخص شد تقریبا مشکلی وجود ندارد و ایستگاه پمپاژ در منطقه وجود دارد. . پمپاژ با پمپ آماده و پمپ ذخیره.

این جانباز افزود: می توانیم اطمینان حاصل کنیم که در مناطقی که ایستگاه های لوله کشی و پمپاژ در حال فعالیت هستند، کل سیستم کار می کند و دائماً در حال انتقال فاضلاب است.

وی گفت: در شهر اهواز به دلیل سادگی و نبود شبکه دفع آب های سطحی در بارندگی ها مشکلاتی وجود دارد و تلاش می کنیم آنچه در ظرفیت خطوط و سامانه های ذخیره و انتقال فاضلاب است دفع شود. کمک به آب های سطحی

مدیرعامل شرکت آبفای کشور گفت: در صورت اجرای 100 درصدی پروژه فاضلاب اهواز، ظرفیت آن 600 هزار متر مکعب در روز و بارندگی سال گذشته که بیش از 10 میلیون مترمکعب بوده است، خواهد بود. کنتور ظرف چند ساعت این شبکه مسئولیتی در قبال دفع آب های سطحی ندارد و برای این منظور ساخته نشده است.

این جانباز گفت: به شما اطمینان می دهم با کارهای خوبی که در این چند ماه انجام شد، وضعیت ما هر روز بهتر از روز قبل خواهد بود و تلاش می کنیم در مجموع ایستگاه های پمپاژ خط مقدم را درست کنیم. خطوط جمع آوری و خطوط انتقال به گونه ای کار می کنند که این شبکه بتواند در شرایط بحرانی مانند باران و شرایط مشابه در آینده کارآمد باشد.

وی گفت: همکارانم در اهواز و سایر نقاط استان به ویژه شهرستان های جنوبی آماده فعالیت هستند. حضور کامل خدمه در مناطق سیل خیز است و مانورهای بسیار خوبی نیز در این ایام انجام شده است و خوشبختانه در این بارندگی شاهد هستیم که وضعیت نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر شده است.

انتهای پیام/