اقتصادیمعرفی کسب و کار

بهترین بروکر فارکس

بروکر اپو فارکس جزو بروکر های تازه تاسیس فارکس است ، رگوله خیلی معتبر ندارد ، کمیسیون آن بیشتر از آلپاری است و با مبالغ کم نمی توانید حساب باز کنید . برای ساخت حساب معاملاتی در بروکر اپوفارکس باید حداقل 100 دلار سرمایه داشته باشید .

از مزایای آن می توان به واریز و برداشت ریالی اشاره کرد و همچنین پشتیبانی از ارز دیجیتال که می توانید در کم ترین زمان ممکن حساب خود را شارژ کنید ، همچنین این بروکر از پلتفرم کپی ترید فیبودا نیز پشتیبانی می کند که یکی از مزایای این بروکر است .

پشتیبانی بروکر اپوفارکس

بروکر اپوفارکس پشتیبانی فارسی دارد و شما می توانید سوال خود را از پشتیبانی آنلاین بپرسید ولی این به این معنا نیست که مشکل شما برطرف می شود همچنین پشتیبان های حساب معاملاتی اصلا به دنبال حل مشکل معامله گران نمی باشند .

بهترین بروکر فارکس چیست؟

اگر شما بخواهید یک حساب معاملاتی در یک در آموزش رایگان بروکرها باز کنید باید مقدار سرمایه ای را به عنوان موجودی یا وجه تضمین واریز کنید معمولا 1000 دلار مقدار مناسبی است ولی اگر نمی خواهید چنین سرمایه ای قرار دهید از 1 دلار نیز می توانید فارکس را شروع کنید و حتی مدیریت سرمایه نیز رعایت کنید اما بحث اصلی این است سرمایه ای که قرار می دهیم کجا نگهداری می شود آیا تضمین می شود سرمایه ما؟

برای پاسخ باید بگوییم بله! اگر بروکر فارکس شما رگوله معتبر داشته باشد سرمایه شما تضمین می شود در اصل رگوله یک مجوزی است که یک نهاد مالی به بروکر می دهد تا معامله گران و سرمایه گذاران خیالشان بابت موجودی خود راحت باشد و در برابر آن نهاد رگوله کننده که به بروکر مجوز می دهد مقدار زیادی پول از بروکر دریافت می کند تا اگر بروکر ورشکسته شد بتواند سرمایه معامله گران را پرداخت کند.

ولی رگوله در ایران چالش هایی نیز دارد. از آنجایی بسیاری از بروکر ها بدون مجوز به ایرانیان خدمات می دهند رگوله اروپایی آن ها برای ایرانیان کاربردی ندارد و اگر اتفاقی رخ دهد قطعا آن نهاد مالی در اروپا پولی به معامله گران ایرانی نخواهد داد چرا که بانک های ایران تحریم و تبادل پولی انجام نمی شود .

در نتیجه رگوله فارکس برای ایرانیان اهمیتی ندارد؟ قطعا اهمیت دارد و هر چه یک بروکر رگوله های بهتری داشته باشد اعتماد به آن بروکر ساده تر است و بعضی از بروکر ها محدودیتی ندارند و فقط برای اروپا نیستند در همین راستا اگر بروکر ورشکسته شود پول تمامی معامله گران پرداخت می شود .

نتیجه گیری رگوله بروکر برای ایرانیان

یکی از معیار هایی که می توانید به یک بروکر اعتماد کنید رگوله آن است و در بروکر هایی که رگوله معتبر ندارد اصلا بهتر است ثبت نام نکنید بروکر هایی که به ایرانیان خدمات می دهند معمولا چند رگوله دارند که یکی از آن ها برای کاربران اروپایی و دیگری برای تمامی معامله گران است ، قطعا رگوله اروپایی اعتبار بالایی دار ولی سایر رگوله ها نیز وجه مشتریان را تضمین می کند پس تا اینجا متوجه شدیم یک بروکر فارکس باید حتما رگوله داشته باشد تا وجه مشتریان تضمین شود.

از بین بروکر های بررسی شده تمامی آن ها حداقل اعتبار را برخوردار می باشند ولی بروکر روبوفارکس و از نظر رگوله بسیار معتبر است.

اسپرد چیست؟

اسپرد در بروکر های فارکس تفاوت بین نرخ مبادله ای است که یک بروکر فارکس ارز را می فروشد و نرخی که بروکر ارز را خریداری می کند. ساده تر می توان گفت به اختلاف قیمت خرید و فروش یک جفت ارز یا هر چیزی که معامله شود گفته می شود که بخشی از اسپرد درآمد بروکر به حساب می آید.

اسپرد بروکر فارکس برای ایرانیان

همانطور که اشاره کردیم بروکر های مطرح که رگوله معتبر دارند اجازه فعالیت در ایران را ندارند و بروکر های محدودی هستند که به ایرانیان خدمات می دهند و هر گاه ممکن است به دلایلی نتوانند دیگر به ایرانیان خدمات دهند و از این بین معمولا بروکر ها اسپرد بالایی از مشتریان خود دریافت می کنند ولی با بررسی های انجام شده بروکر هایی هستند که علاوه بر داشتن رگوله معتبر با کم ترین موجودی حساب هایی با اسپرد پایین در اختیار معامله گران قرار می دهند که آن ها را کامل بررسی و ارزیابی خواهیم کرد.