عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین ترفند نگهداری از ریمیل

ریمل یکی از عناصر ضروری و البته مهم هر کیف آرایشی در کنار کرم پودر لاکچری کویین است، مگر اینکه مژه‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشید. مطمئنا همه ما برای زیبا‌تر شدن چشمانمان از ، و استفاده می‌کنیم. شاید بعضی مواقع سایه چشم را حذف کنیم، اما معمولا ریمل  لاکچری کوین می‌زنیم تا بلندی و ضخامت مژه را بیشتر کرده و آن‌ها را زیباتر نشان دهیم. ریمل حتی اگر به تنهایی استفاده شود، چهره‌تان را متحول می‌کند. گاهی ریمل خشک شده یکی از مشکلاتی است که به آن برخورد می‌کنیم که در این مطلب به ارائه راهکارهایی برای افزایش ماندگاری ریمل همچون نگهداری ریمل و کرم روز و شب فرانسوی در یخچال و… می‌پردازیم.

همان طور که گفتیم انتخاب و نگهداری ریمل معمولا آسان نیست، چرا که مطمئنا یافتن یک کاملا منطبق با سلیقه و اولویت‌هایتان کمی مشکل است. به همین دلیل است که وقتی یک ریمل عالی را پیدا کردید، دیگر نمی‌خواهید آن را ر‌ها کنید. متأسفانه بسیاری از ریمل‌ها معمولا زود خشک می‌شوند، خصوصا در فصل تابستان که گرمای بیش‌تر، باعث سریعتر خشک شدن ریمل می‌شود.

نکات مهم در مورد افزایش ماندگاری ریمل

چندین نکته وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید عمر ریمل خود را افزایش داده و یا از خشک شدن آن جلوگیری کنید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

۱- همیشه در ریمل را بسته نگهدارید.

هر بار که می‌زنید، لوله ریمل را در معرض هوا قرار می‌دهید. بدین ترتیب محتویات آن به سرعت خشک می‌شوند. برای جلوگیری از این مورد، هنگامی که برس را بیرون می‌آورید، در ظرف ریمل را ببندید. برای اینکار از دستمال تمیز یا انگشتان خود که با دقت ضدعفونی شده‌اند، استفاده کنید تا هیچ میکروبی به لبه لوله ریمل نرسد.

۲- برای افزایش ماندگاری ریمل از ابتدای لوله ریمل بردارید.

هنگامی که حجم ریملتان کم شد، شاید وسوسه شوید که با پمپ کردن میله به داخل لوله، مقدار بیشتری ریمل از آن خارج کنید، اما اینکار را انجام ندهید. شاید استفاده از این ترفند به شما کمک کند مقداری بیشتر از ریمل خود بیرون بیاورید، اما باعث می‌شود که هوای بیشتری به داخل لوله ریمل برود و ریمل شما را حتی خشک‌تر از قبل کند. اگر می‌خواهید مقدار ریمل بیشتری بردارید، برس را به دیواره لوله ریمل بکشید و با یک حرکت آهسته مقدار بیشتری ریمل بیرون‌ آورید.

۳- ریمل خود را از آلودگی‌ها و میکروب دور کنید.

چشم پزشکان توصیه می‌کنند هر سه ماه یکبار ریمل را تعویض کنید و دلیل بسیار معقولی برای آن دارند. هر بار که از ریمل استفاده می‌کنید، دسته‌ای از باکتری‌ها را به برس ریمل وارد می‌کنید. مطمئنا دوست ندارید که تیوپ ریمل‌تان میکروبی شود.

۴- نگهداری ریمل در یخچال را به خاطر بسپارید.

اگر از ریمل خود به طور منظم استفاده نمی‌کنید، مطمئنا همیشه ریمل خشک شده دارید. بهترین راه برای نگهداری ریمل در یخچال است. دمای پایینی که به تازه نگه داشتن غذا کمک می‌کند، در حفظ مورد علاقه شما نیز معجزه می‌کند.

البته همانطور که می‌دانید ممکن است ریمل شما در اثر سرما غلیظ شود که استفاده از آن را دشوارتر می‌کند، اما با انجام این کار به جای سه ماه تا شش ماه دوام خواهد داشت.

راه‌های جلوگیری از میکروبی شدن ریمل

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که از ورود میکروب‌ها به ریملتان جلوگیری می‌کنند.

  • قبل از اینکه اجازه دهید کسی از ریمل شما استفاده کند، کمی فکر کنید. اگر چه شریک شدن وسایل با دیگران خوب است و حس انسان دوستانه‌ای به آدم می‌دهد، اما مطمئننا باکتری‌ها و میکروب‌های گوناگون آخرین چیزی هستند که می‌خواهید با دوستان خود مبادله کنید!
  • از مصرف این محصول بر روی چشم‌های ملتهب و تحریک شده خودداری کنید. در این شرایط استفاده از ریمل، نه تنها می‌تواند التهاب را بدتر کند، بلکه برس را نیز آلوده می‌کند و ممکن است خارش و تورم را درست زمانی که فکر می‌کردید از شر آن‌ها خلاص شده‌اید، بازگرداند.

برای احیای ریمل خشک شده چکار کنیم؟

راه حل‌های اضطراری برای استفاده از ریمل خشک شده وجود دارند که عبارتند از:

  • اگر ریمل خشک شده دارید و نمی‌توانید یک ریمل جدید را جایگزین آن کنید، می‌توانید با چند قطره چشمی دوباره محصول را احیا کنید. برخی از متخصصان زیبایی می‌گویند که از محلول سرم نمکی هم می‌توانید برای احیا ریمل خشک شده استفاده کنید.

همچنین می‌توانید لوله ریمل خشک شده را برای چند دقیقه در یک فنجان آب داغ قرار دهید. گرما محصول را نرم کرده و استفاده از آن اینطوری اگر برای رفتن به جایی عجله داشتید و یهو دیدید که ریملتون خشک شده دست و پاتونو گم نمی کنید و فوری راه چاره ما رو اجرا می کنید. این روش فوق العاده براتون صرفه اقتصادی داره. میگی نه امتحان کن !

بازیابی ریمل خشک شده ممکنه ؟

تصور کنید به یک مهمانی مهم دعوت شده‌اید و در حال تکمیل آرایشتان هستید که ناگهان با برس خشک‌شده ریمل مواجه می‌شوید؛ چه صحنه ناراحت‌کننده‌ای! شما لباس‌های زیبایی به‌تن کرده‌اید و به‌جز مژه‌هایتان، همه‌چیز کاملا بی‌نقص به‌نظر می‌رسد. در چنین شرایطی تنها راه ‌حل باقی‌مانده، بازسازی ریمل خشک شده است.

نحوه رقیق کردن ریمل چشم و ریمل ابرو خشک شده باید اصولی باشد؛ چرا که این وسیله آرایشی به‌صورت مستقیم با چشم‌های شما در تماس است. استفاده از روش‌های نادرست می‌تواند باعث ریزش مژه، سوزش چشم و حتی عفونت شود. امروز  با روش‌های بهداشتی و اصولی برای بازسازی ریمل خشک شده آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم ریمل خشک شده ؟

گاهی اوقات ممکن است علت خشک شدن ریمل شما اتمام تاریخ انقضای آن باشد. پس در قدم اول تاریخ انقضای آن را بررسی کنید، اگر فاسد شده بود، حتما آن را دور بیاندازید.

در غیر این صورت باید بافت آن را چک کنید. فرچه ریمل را روی دست خود بکشید، اگر بافت آن دچار برجستگی و دانه دانه بود نشان‌دهنده این است که ریمل خشک شده و نیاز به بازسازی دارد.

خط چشم برای پلک افتاده کمی سخت است و و نیاز به مهارت دارد . با دانستن ترفند‌های ساده و انتخاب آرایش درست، می‌توان چهره‌ای جذاب را برای کسانی که پلم افتاده دارند ، داشت.

چه عواملی باعث خشک شدن ریمل می‌شود ؟

فرمولاسیون ریمل‌ها به‌گونه‌ای است درصد خیلی کمی آب در آن‌ها به کار رفته و اگر در استفاده از آن، بعضی نکات رعایت نشود زود خشک می‌شود.

مدل آرایش 1402 را در شادمگ برای شما جمع آوری کردیم تا با ایده گرفتن از آن بتوانید بهترین میکاپ و آرایش را برای خود داشته باشید.

باز ماندن درب ریمل

بعد از هر بار استفاده، درب ریمل را محکم ببندید، زیرا اصلی‌ترین دلیل خشک شدن زود هنگام ریمل باز ماندن درب آن است. در صورتی که درب ریمل شما باز بماند هوا وارد آن شده و آب درون ریمل تبخیر می‌شود.

وارد شدن هوا

از پمپاژ کردن چندباره فرچه ریمل به داخل محفظه خودداری کنید، زیرا انجام این کار باعث وارد شدن هوا به داخل محفظه ریمل و خشک شدن آن می‌شود.

برند معتبر

سعی کنید ریملی با برند معتبر و باکیفیت تهیه کنید، در این صورت عمر ریمل شما طولانی‌تر خواهد بود.

پاک کردن ریمل ضدآب کار ساده‌ای نیست و دشوار بودن آن ممکن است شما را از استفاده از ریمل به کلی منصرف کند. روش‌های مختلفی برای پاک کردن ریمل وجود دارد که ما در گروه زیبایی شادمگ به شما ارائه کردیم

هوای گرم

از نگه‌داری ریمل در جایی که هوا گرم است اجتناب کنید، بلکه سعی کنید آن را در جایی خشک و خنک مثال یخچال نگه‌دارید تا ریمل شما زود خشک نشود.

برای بازسازی ریمل خشک شده چه روش‌ هایی وجود دارد؟

به دلیل وجود عواملی که در قسمت قبل گفته شد، معمولا ریمل‌ها قبل از فرارسیدن تاریخ انقضای خود خشک می‌شوند. با این حال، روش‌هایی برای بازسازی ریمل خشک شده وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

از ژل آلوئه‌ورا کمک بگیرید

ژل آلوئه‌ورا یکی از بهترین گزینه‌ها برای احیای ریمل خشک شده است. حدود نصف قاشق چای‌خوری از این ژل را داخل محفظه ریمل ریخته و درب آن را ببندید. سپس به مدت ۱ الی ۲ دقیقه آن را تکان دهید تا کاملا حل شود. خواهید دید که ریمل شما مانند روز اول خود می‌شود. اگر احساس کردید ریمل هنوز خشک است کمی دیگر ژل آلوئه‌ورا به آن اضافه کنید.

آب داغ را امتحان کنید

اگر چشم‌های حساسی دارید و نمی‌خواهید چیزی به ریمل اضافه کنید، از این ترفند استفاده کنید. مقداری آب‌جوش را در ظرفی ریخته و ریمل خود را به مدت ده دقیقه درون آن قرار دهید. سپس ریمل را تست کنید. اگر هنوز خشک بود، این کار را چند بار دیگر انجام دهید. در حین انجام این روش حتما به این نکته توجه کنید که آب وارد تیوب ریمل نشود.

استفاده از چای گرم برای ریمل

چای گرم نیز یکی از چیزهایی است که شما به کمک آن می‌توانید ریملتان را مجدد قابل استفاده کنید. برای انجام این کار باید 3 قطره چای را درون محفظه ریمل بچکانید. پس از ریختن چای بهتر است درب آن را ببندید و چند ثانیه محفظه را محکم تکان دهید. بدین ترتیب موادی که در ریمل وجود دارد، دوباره به‌صورت کامل به حالت اول برگردد. توجه کنید که بعد از ریختن چای باید مدتی صبر کنید تا خنک شود. هرچقدر این ایزار آرایشی شما خشک‌تر باشد، باید قطرات بیشتری از چای را درون محفظه ریمل بریزید.

از انواع روغن‌های مغذی استفاده کنید

اگر روغن‌های مغذی مثل روغن زیتون، بادام شیرین، نارگیل، کرچک و ماکادمیا را در دسترس دارید، یکی از بهترین‌ روش‌ها برای احیای ریمل خشک شده است. زیرا این روغن‌ها حاوی ویتامین‌هایی هستند که به پرپشتی و سلامت مژه‌های شما کمک می‌کنند. برای استفاده از هر یک از این روغن‌ها، ابتدا آن را به روش بن ماری گرم کنید.

قبل بعد بازیابی ریمل – ریمل خشک شده

این کار باعث می‌شود اثرگذاری روغن‌ها بیشتر شود. در قدم بعد، تقریبا یک قاشق چای خوری روغن را درون تیوپ ریخته و آن را به خوبی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تکان دهید. سپس ریمل را امتحان کرده و در صورت نیاز چند قطره روغن دیگر به آن اضافه کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که اگر از لنز تماسی استفاده می‌کنید، از این روش برای بازسازی ریمل خشک شده استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث حساسیت و یا آسیب به چشم‌های شما شود.