عمومی

بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتری

بهترین راه برقراری ارتباط با مشتریان

اگر به دنبال بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان می باشید، می توانید از ترفندهای کاربردی و موثر در این مقاله بهره ببرید. چراکه در جمع آوری مطالب این مقاله سعی شده تا بهترین راه های برقراری ارتباط با مشتری و ترفندهای عملی بیان شود. همچنین در انتهای این مطلب قصد داریم شما را با یک ابزار فوق العاده کاربردی برای اجرای ترفندهای بیان شده معرفی کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و کسب و کار خود را رونق بخشید.

اهمیت برقراری ارتباط با مشتریان

ایجاد یک ارتباط خوب با مشتریان اثرات مطلوبی را در پیشرفت و موفقیت روز افزون کسب و کار شما خواهد داشت. پس استفاده از برخی تکنیک ها برای برقراری ارتباط با مشتری و جذب آنها مفید می باشد. روش هایی موثر در برقراری ارتباط با مشتری وجود دارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم تا سبب ارائه خدمات و محصولات به بهترین شکل به مشتری شده و این توانایی را داشته باشید تا ارتباط تأثیرگذار تری با او برقرار کنید و در نهایت با روابط طولانی مدت، هم مشتری خدمات مورد نیاز را دریافت کند هم شرکت به سود بیشتری دسترسی پیدا کند.

نقش کارشناسان در برقراری ارتباط با مشتری

کارشناسان به عنوان یک بیزینس من می باشند و به طور گسترده با مشتریان در ارتباط هستند. پس باید در این تعاملات، مشتری حس خوبی را از شما دریافت کند و تا مقدار ممکن راضی باشد پس از کلمات مثبت استفاده کرده و به دنبال حفظ نام آن ها باشید.

  • استفاده از نام ها

با دانستن اطلاعات شخصی مشتریان مانند نام فرزندان، مکان زندگی و شغل های آنان می توانید ارتباط با مشتری را قوی تر کرده و با او صمیمی شوید.

  • آموزش به مشتری

مشتریان را با روند کاری آشنا کنید و در حد تعادل آموزش دهید با راهنمایی های صحیح به نیازها رسیدگی و تلاش کنید یک ارتباط تجاری و همچنین یک تعامل دوستانه ایجاد کنید.

  • بهبود ارتباط با مشتری

برای باقی ماندن مشتریان و پیشی گرفتن از رقیب های تان با توجه به تجربه های به دست آمده، کسب و کار خود را ارتقا دهید. برای این کار می توانید از کانال‌های ارتباطی همچون ایمیل تلفن، فناوری های الکترونیک و غیره استفاده کنید و پس از تایید مشتری  نیازهای او را برآورده سازید. در فروشگاههای فیزیکی ارائه خدمات به صورت شخصی نسبت به سایر روش های موجود برتری دارد اما برای شرکت هایی که به صورت الکترونیکی توانایی فعالیت خواهند داشت، مشتریان ارتباط خود با شرکت را از طریق وب سایت ها یا ایمیل برقرار می کنند.

  • شناخت مشتریان

برای ارتقاء ارتباط با مشتریان، شناختن آنها یک امر لازم می باشد و مشتریان از کارشناسان شرکت انتظار دارند که به بهترین نحو خدمات رسانی کنند پس برای انجام این کار باید مشتری خود و نیازهایش را بشناسید .

  • خدمات رسانی در قالب کوچک تر

اگر سازمانی منابع کافی برای ارائه خدمات متنوع نداشته باشد، بهتر است که خدمات رسانی را در بخش کوچکتری انجام دهد و با توجه به بهترین عملکرد خود در همان قسمت متمرکز شود.

  • بخشندگی

بخشش به معنای مهربانی و راستگویی می باشد که به صورت سپری کردن زمان و حتی هدیه  دادن برای افراد دیگر خواهد بود اگر بتوانید رفتاری اینگونه به مشتریان ابراز کنیم قطعاً حس خوبی را به او منتقل کرده اید و می توانید یک ارتباط قوی تر برقرار کنید زیرا مشتری این را خواهد فهمید که درک بیشتری از جانب شما شده و در ارائه خدمات نسبت به وظیفه خود صادق خواهید بود.

  • شفاف سازی

از عوامل مهم در ارتباط شما با مشتریان این مورد می باشد. در یک ارتباط با شفاف و طولانی مدت مشتری به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری نسبت به مسائل پیدا کرده و صداقت شما حس می شود و همین کار سبب می‌شود به شما اعتماد کند و بهترین ها را برای مشتری و شرکت رقم بزنید.

  • حل مشکلات خارج از کار

ارتباط شما با یک مشتری علاوه بر حوزه کار و خرید و فروش، در زمینه های دیگر هم می باشد زمانی که یک مشتری با مشکل برخورد کرده و از شما در خواست کمک می کند، سعی کنید تا حد ممکن کمک کرده و حسن نیت خود را به او نشان دهید.

  • برخورد انسانی

این هدف شماست که برای برقراری هرچه بهتر ارتباط با مشتری از راهکارهای استفاده میکنید اما حواستان باشد نباید رفتارهای انسانی را فراموش کنید پس با توجه به چارچوب اخلاقی انسانی رفتار صحیحی انجام داده و سبب پایمال شدن حقوق مشتریان نشوید.

  • افزایش نظرات مشتریان

پس از بازگشایی کسب و کارتان به مخاطبان و مشتریان اولیه فرصت دهید تا در نظرسنجی رضایتمندی همکاری کرده تا از طریق دریافت بازخورد نظرات مشتریان متفاوت را نسبت به محصولات و یا ارائه خدمات به دست آورید و ذهنیت مثبتی در آنان ایجاد شود.

  • نحوه ذهن خوانی شما باید به قدری توانایی درک مشتریان را داشته باشید که مشتری به راحتی با شما ارتباط برقرار کند و این توانایی را در شما ببیند که براحتی درخواست‌ها و پیشنهادات خود را به شما ارائه دهد و شما در این مسیر راه حل ها های مطلوب را ارائه دهید در این راه می توانید با استفاده از اطلاعات و کیفیت محصولات، نظرها و تجربیات مشتریان به شما کمک بگیرید.
  • بالا بردن ارتباط رودررو

بهترین روش برای داشتن مشتریان وفادار ارتباط رو در رو با آنها می‌باشد مشتریان برای مطمئن شدن نسبت به نوع خرید خود و در برطرف کردن این انتظارات خود به دنبال مکالمه های دهان به دهان با اطرافیان میرود.

  • اطلاع رسانی کافی

هدف یک مشتری یک خرید مطلوب و ارائه خدمات به بهترین نحو می‌باشد. پس این انتظار را از شما خواهد داشت که در مورد محصول یا خدمات ارائه شده اطلاعات کافی به دست آورید. بهتر است به این نکته توجه ویژه کنید و تمام ابهامات و سوالات مشتریان را پاسخ دهید و با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی، آنها را نسبت به خود و شرکت مجاب و رضایت آنها را به دست آورید. در نهایت باید بدانید که مشتری با تمام شرایط تمایل دارد پاسخ انتظارات خود را از زبان یک انسان رفع کند است باید با آن ها صحبت و همدردی کنید اگر توانایی برقراری و پاسخ به مشتری را ندارید بهتر است تماس را به قسمت دیگری ارجاع دهید.

علاوه بر این تمام قسمت ها برای حل مشکل مشتری را به طور شفاف توضیح دهید و مشتری را در این امور آگاه کنید. گاهی اوقات یک شرکت توانایی رفع انتظارات مشتری را نخواهد داشت در این شرایط بهتر است برای رفع مشکل پیشنهاد دیگری در جهت رفع مشکل او انجام شود. اگر در رفع بعضی از مشکلات مشتری ها اقدامات لازم را کردند از آنها سپاسگزاری کرده و در جهت رضایتمندی او کد تخفیف یا هدیه کوچک برای جبران استفاده کنید.

 انجام یک پشتیبانی دقیق بهترین راهکار برای دریافت بازخورد مطلوب و رضایت مشتریان خواهد بود در نهایت در برخورد با مشتری به شکلی رفتار کنید که انتظار دارید همان رفتار با شما انجام شود.

 

استفاده از نرم افزار کاربردی برای برقراری ارتباط با مشتری

یکی از بهترین نرم افزارهای کاربردی برای برقراری ارتباط با مشتری نرم افزار CRM رکاما می باشد.این نرم افزار تمامی قابلیت های برقراری ارتباط با مشتری را دارا می باشد. برای اطلاع از امکانات این نرم افزار بر روی امکانات و خدمات CRM کلیک کنید.