نماد سایت ماه نیوز

بهترین روش کراتین مو در منزل با این مواد طبیعی

کراتینه مو قطعا یکی از بهترین روش‌ها جهت صاف کردن و ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده مو به حساب می‌آید. روش کراتین مو یک کار حرفه‌ای و تخصصی است که تقریبا در همه مراکز خدمات زیبایی ارائه می‌شود. البته این روش در کنار مزایای خود، معایب مختلفی هم دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی یا کراتین طبیعی مو دارند. کراتینه با مواد طبیعی و گیاهی یا کراتین گیاهی در منزل قطعا خطرات صاف کردن مو با مواد شیمیایی را ندارد. بسیاری از محصولات صاف‌کننده مو حاوی ماده‌ای به نام فرمالدهید هستند که عوارض مختلفی را برای سلامتی به همراه دارد.

انواع روش کراتین مو خانگی کدامند؟

کراتینه مو در خانه انواع بسیاری دارند که موثرترین آن‌ها عبارتند از:

  1.     کراتین مو با سس مایونز
  2.     کراتینه خانگی با ژلاتین
  3.     کراتینه خانگی مو با قرص ویتامین E
  4.     کراتین خانگی مو با برنج

کراتین مو خانگی با سس مایونز

برای انجام کراتینه مو با مایونز، ابتدا مو‌ها را کمی مرطوب کرده و سپس اندازه یک فنجان مایونز روی مو‌هایتان بمالید. سپس به آرامی موهایتان را ماساژ دهید. دقت کنید که سس مایونز به تمامی قسمت‌های موهایتان برسد. بعد از اینکه تمام مو‌ها را به مایونز آغشته کردید، کلاه رنگ را روی سرتان بکشید و اجازه دهید که به مدت نیم ساعت روی مو‌هایتان بماند. سپس سرتان را با شامپوی مناسب شسته و مراقب باشید که چربی لای موهایتان باقی نماند.

کراتین مو در منزل با ژلاتین

کراتین مو خانگی با ژلاتین یکی دیگر از روش‌های کراتینه خانگی است که به آسانی در عرض بیست دقیقه انجام می‌شود. برای انجام این کار تنها کافیست که ورقه ژلاتین یا پودر آن را با روش بن ماری در مقداری آب حل کرده و اجازه دهید که سرد شود. بعد از این که دمای ژلاتین به دمای محیط رسید، مقداری از آن را برداشته و به مو‌های خود بمالید. برای انجام این کار بهتر است ژلاتین را در ابتدا روی ساقه مو‌ها بمالید و سپس به آرامی ماساژ دهید. بعد از اینکه تمامی ژلاتین را روی مو‌های خود استفاده کردید، کلاه رنگ را بر سر خود بکشید و اجازه دهید بیست دقیقه روی مو‌هایتان باقی بماند و سپس آبکشی کنید.

کراتینه مو با قرص ویتامین E

برای انجام کراتینه مو با قرص ویتامین E، یک بسته قرص ویتامین E را در کاسه‌ای فشار داده و محتویات آن را خارج کنید. سپس قبل از اینکه مو‌هایتان را شامپو کنید، تمامی روغن کپسول‌ها را روی ساقه و ریشه مو‌های خود مالیده و ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی مو‌هایتان باقی بماند و سپس با شامپو بشویید.

کراتین خانگی مو با برنج

برای استفاده از این روش، ابتدا مقداری برنج را در آب بجوشانید و اجازه دهید که مدتی در همین حال باقی بماند. سپس برنج را آبکش کنید و از آب غلیظ برنج برای کراتینه کردن مو‌های خود استفاده کنید. تمامی قسمت‌های موی خود را در آب برنج فرو برده و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید که آب برنج به مدت نیم ساعت روی مو‌های شما باقی بماند و سپس مو‌هایتان را بشویید.

روش کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی

۱.ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ

کراتینه کردن مو در خانه، یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید برای مخلوط کردن بهتر است مواد را توی مخلوط کن بریزید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شود و یک مخلوط نرم تهیه شود . این مخلوط را قبل از حمام کردن روی موهای خود بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپو بشویید . برای صاف شدن مو لازم است از این ترکیب دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

۲.ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری عسل ، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و قبل از حمام به موهایتان بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه ، مو های خود را آبکشی کنید. شما می توانید به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین اضافه کنید تا اثر بخشی آن بهتر شود .

۳.ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

کراتینه کردن مو در خانه، 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. سپس همه ماسک مو را به مو های خود بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد مو های خود را بشویید.

۴.ماسک تخم مرغ و ماست

1 عدد تخم مرغ ، 4/1 لیوان ماست ، 4/1لیوان سس مایونز را آنقدر با هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. سپس این ماسک را به موهای خود بمالید و پوست سر را مالش دهید و با یک پلاستیک بپوشانید و یک ساعت صبر کنید . بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با یک شامپوی ملایم با آب سرد بشویید . برای کراتینه طبیعی مو حداقل هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

۵.ماسک موز و تخم مرغ

کراتینه کردن مو در خانه، موز له شده ، تخم مرغ ،2قاشق غذا خوری شیر ، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 و نیم قاشق روغن زیتون را با یک همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود به طوری که تکه های موز در آن دیده نشود.سپس ماسک را روی مو و پوست سر خود به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای نرم شدن موهای خود این ماسک را یکبار در هفته استفاده کنید.

۶.ماسک روغن نارگیل ، زیتون و نشاسته ذرت

کراتینه کردن مو در خانه، چهار قاشق چایخوری آب لیمو، یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق چایخوری روغن زیتون، سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت را درون ظرفی بریزید و بر روی دمای ملایم با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن را بر روی موی خود بمالید و با پلاستیک به مدت یک الی دو ساعت بپوشانید.

کراتینه مو با سس مایونز

به جرات می توان سس مایونز را یکی از قدرتمند ترین مواد برای صاف کردن مو با کراتین طبیعی نامید. سس مایونر از آن جایی که روغن کانولا، روغن سویل، زرده تخم مرغ، سرکه و آب لیمو دارد، به خوبی می تواند به شما در کراتینه مو خانگی کمک کند و بهترین کراتین مو خانگی است. برای آن که بتوانید موهای خود را به وسیله سس مایونز صاف کنید، بهتر است از معتبر بودن مارک سس اطمینان حاصل کنید. سپس برای شروع کراتینه مو خانگی با سس مایونز موهای خود را با آب خیس کنید. در گام بعد باید سس را به آرامی روی موهایتان ماساژ دهید (برای این کار می توانید از یک برس یا شانه مو نیز کمک بگیرید) ، به گونه ای که تمام موها به صورت کامل به سس آغشته شود. سپس یک کلاه رنگ یا یک پلاستیک را روی سرتون بکشید و اجازه دهید تا مواد به مدت تقریبا نیم ساعت روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این زمان موهایتان را با آب گرم بشویید.

همچنین می توانید برای ساخت کراتین مو خانگی، یک عدد تخم مرغ را با ¼ لیوان ماست را هم به سس مایونز خود اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید و آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود. سپس ترکیب حاصله را بر خلاف روش اول که از سس مایونز به تنهایی استفاده کردید، روی موهایتان بگذارید. به یاد داشته باشید، برای نتیجه‌ گیری بهتر از این روش کراتینه مو خانگی، باید هر هفته و به صورت مداوم از آن استفاده کنید تا بتوانید با کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی موهایی نرم و صاف داشته باشید.

کراتین خانگی مو با سرکه سیب

یکی از ساده ترین روش های کراتین طبیعی مو در منزل، استفاده از سرکه سیب برای کراتینه مو خانگی است. سرکه سیب تاثیر شگفت آوری در صاف، نرم و یکدست شدن موها دارد، به همین خاطر است که در میان روش های کراتینه مو خانگی جزو بهترین روش کراتینه مو در خانه محسوب می شود. استفاده از سرکه سیب روی موها باعث می شود تا سطح pH موها متعادل شود که به دنبال آن کوتیکول هایی که باز مانده اند، بسته می شوند. در نهایت نیز رطوبت به خوبی در موها حفظ می شوند. از سوی دیگر کراتینه کردن مو با مواد خانگی مانند سرکه سیب به خوبی می تواند، خاک و آلودگی های سطح مو را پاک سازی نماید که همین امر براق شدن موها را به دنبال خواهد داشت.

اگر می خواهید از خواص بی شمار سرکه سیب برای موهایتان بی نصیب نمانید و به کمک آن بتوانید، موهای خود را به زیبایی هر چه تمام تر کراتینه مو خانگی نمایید، باید دو قاشق سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کنید. سپس موهای خود را با آن بشویید. در این مرحله از کراتین سرد خانگی لازم است تا چند دقیقه صبر کنید تا سرکه سیب به خوبی جذب مو شود. در پایان نیر مقداری نرم کننده روی موهای خود بزنید و موهایتان را آبکشی کنید. همچنین اگر می خواهید، این روش کراتینه مو خانگی بیشترین بازدهی را در صاف کردن موهایتان داشته باشد، باید از آن هر هفته به صورت مرتب استفاده نمایید.

خروج از نسخه موبایل