عمومیمعرفی کسب و کار

بهترین پارک آبی وان ترکیه

این روزها شهر زیبا و تاریخی وان ترکیه در میان گردشگران ایرانی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، مراکز خرید مجهزی هم دارد و همین مسئله باعث جذابیت بیشتر آن برای ایرانیان شده است.البته جاذبه‌های وان فقط محدود به این موارد نمی‌شود و وجود پارک‌های آبی دلیل دیگری است که مسافران از سفر به این شهر لذت ببرند.

پارک آبی وان برای مسافران این امکان را فراهم می‌کند تا آن‌ها همراه با خانواده یا دوستان خود به تفریح آبی دسته‌جمعی پرداخته و لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. سه پارک آبی خوب و جذاب در این شهر وجود دارند که امکانات خوبی را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند. در ادامه پارک های آبی وان را معرفی می‌کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

پارک آبی وان  Van Aqua Park در ساحل دریاچه وان

پارک آبی وان در ساحل دریاچه وان واقع شده و مجهزترین و کامل‌ترین مجموعه در شهر وان است. این پارک آبی دارای استخر، سونا، جکوزی، سرسره‌های آبی، صندلی‌های آفتاب‌گیر و مکان‌هایی برای استراحت است و بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار تفریحات آبی، منظره‌ی زیبای دریاچه‌ی وان را هم تماشا کنند. به طور کلی این پارک محل مناسبی برای گردشگرانی است که همراه با خانواده و کودکان خود به وان سفر کرده‌اند. کودکان و بزرگسالان می‌توانند بازی‌ها و تفریحات هیجان‌انگیزی را در بخش‌های مختلف پارک و ۴ سرسره آبی آن تجربه کنند.

برای راحتی بیشتر بازدیدکنندگان، در این پارک آبی دو استخر مجزا برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. آب این استخرها به علت نظافت روزانه بسیار تمیز است و گردشگران با خیالی آسوده می‌توانند از تفریحات آبی لذت ببرند. همچنین در اطراف پارک مکان‌هایی برای صرف نوشیدنی و غذا وجود دارند که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند.

یکی از مشکلاتی که درباره پارک آبی وان وجود دارد روباز بودن و نداشتن آب گرم است. این مسئله باعث می‌شود استفاده از این مکان در فصل‌های پاییز و زمستان غیرممکن شود. اما با شروع فصل بهار و تابستان و فرا رسیدن گرما، گردشگران می‌توانند به این مکان جذاب سر بزنند و تفریحات هیجان‌انگیزی را در کنار عزیزانشان تجربه کنند.اگر قصد رفتن به پارک آبی وان را دارید باید به این نکته توجه کنید که این پارک مختلط است و فضای جداگانه‌ای برای بانوان و آقایان در آن وجود ندارد. اگر این مسئله برایتان مهم است می‌توانید به پارک آبی چاغداش سر بزنید.

The best water park in Türkiye

پارک آبی چاغداش  Cagdas Aqua Park اولین پارک آبی منطقه آناتولی

پارک آبی چاغداش (Cagdas Aqua Park) اولین پارک آبی منطقه آناتولی است که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است. این مکان جذاب امروزه یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی وان است و گردشگران زیادی در سفرشان به شهر وان، حتما سری به آن می‌زنند. از امکانات پارک آبی چاغداش وان می‌توان به سونا، استخر، جکوزی، انواع سرسره‌های آبی، صندلی‌های آفتاب‌گیر و کلاس‌های باله، یوگا و زومبا اشاره کرد.

اگر همراه با کودک خود به این پارک آبی بروید کودک شما می‌تواند در استخر مخصوص کودکان یا رودخانه شنا کند و یا در آبشار این پارک به تفریح و بازی بپردازد. همچنین کودک شما امکان استفاده از کلاس‌های آموزش ژیمناستیک و شنا را دارد. به طور کلی در مجموعه چاغداش امکانات خاصی برای خانواده‌ها و کودکان فراهم است.

امکانات ورزشی پارک آبی چاغداش هم بر جذابیت این مکان افزوده است. از جمله این امکانات می‌توان به دستگاه‌های پیلاتس، هوازی، فیتنس و تنیس اشاره کرد. حتی افرادی که با این ورزش‌ها و شنا آشنا نیستند هم می‌توانند از حضور در این پارک آبی لذت ببرند زیرا کلاس‌های آموزشی مجموعه چاغداش در سطح استاندارد و زیر نظر مربی‌های حرفه‌ای برگزار می‌شوند و گردشگران در مدت کوتاه حضورشان می‌توانند موارد مهم و اولیه را یاد بگیرند. همچنین این پارک آبی وان دارای کافی‌شاپ و ویتامین‌بار است و بازدیدکنندگان از این نظر مشکلی نخواهد داشت.

تور وان هوایی ارزان و کم دردسر

وقتی که تور وان با قطار موجود است و ارزان‌ است چه نیاز به تور هوایی وان! اما مهم‌ترین دلیل شرکت هواپیمایی سان‌اکسپرس در پذیرفتن چالش پرواز مستقیم تهران وان، منظره‌ بی‌نظیر پرواز برفراز آناتولی شرقی و تماشای حوض کوچک دریاچه وان، با دیوارهایی از کوه‌های سر به فلک کشیده و سفید پوش آناتولی، در بستری از مخمل سبز و رنگارنگ طبیعت بهاری، است که گردشگران را از همان بال آسمان محو تماشای خود می‌کند. چشم‌اندازی که تماشای آن بر هر گردشگری واجب است.

اما فارغ از این موضوع، تور وان هوایی، برای کم حوصله‌ها نیز مناسب‌تر است؛ کسانی که طاقت سفر طولانی با قطار و حوصله پیاده شدن از قطار در میانه‌ی راه، برای امور گمرکی را ندارند یا سروصدای قطار را تاب نمی‌آورند و به همین دلیل تاکنون از سفر به وان منصرف شده‌اند، تور وان هوایی بهترین فرصت برای تماشای ترکیب فوق‌العاده سنّت و مدرنیته در شهر عجایب وان است. شهری مملو از آداب و رسوم کهن، که جای خود را در بین بافت‌های مدرن مراکز فروش شهر گم نکرده است.

پارک آبی غیر مختلط وان

همانطور که در قسمت قبل گفته شد پارک آبی وان که در نزدیکی دریاچه وان قرار دارد مختلط است اما افرادی که به دنبال پارک آبی غیر مختلط هستند می‌توانند به مجموعه چاغداش مراجعه کنند. ساعات مخصوص آقایان و خانم‌ها در این پارک متفاوت است و هر کدام از آن‌ها در روزهای مخصوص به خودشان( از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب) می‌توانند از تفریحات این پارک لذت ببرند.

روزهای ویژه بانوان در پارک آبی چاغداش: شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه

روزهای ویژه آقایان در پارک آبی چاغداش: یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه

این مجموعه در ساعات ۶ تا ۹ شب بسیار شلوغ است. پس اگر ترجیح می‌دهید در ساعات خلوت‌تر به پارک سر بزنید صبح‌ها را انتخاب کنید. همچنین ورود برای کودکان زیر ۶ سال رایگان و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال با تخفیف است. از نکات دیگر درباره این پارک آبی، سرپوشیده بوده آن است که امکان استفاده از این مکان جذاب را در فصل‌های مختلف سال برای گردشگران فراهم می‌کند.

پارک آبی ساحلی دیوان Divan Beach Aqua Park پارکی روباز و جذاب برای گردشگران

پارک آبی ساحلی دیوان (Divan Beach Aqua Park) پارکی روباز و جذاب برای گردشگران است. این پارک آبی در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است و در فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر وان قرار دارد. از امکانات پارک آبی ساحلی دیوان می‌توان به استخر مخصوص بزرگسالان، استخر مخصوص کودکان، ۳ سرسره آبی هیجان‌انگیز، صندلی‌های ساحلی برای استراحت، چتر، سالن ماساژ، کافی‌شاپ، رستوران، خانه کباب و چایخانه اشاره کرد.

بازدیدکنندگان می‌توانند روی صندلی‌های آماده شده استراحت کنند و یا از تفریحات جذابی که در این پارک فراهم شده لذت ببرند. این پارک محل مناسبی برای افرادی است که با خانواده به شهر وان سفر کرده‌اند. اگر در سفرتان به وان قصد رفتن به پارک دیوان را داشتید باید به منطقه ادرمیت بروید. این پارک از ساعت ۹:۴۵ صبح تا ۲۳:۵۴ شب آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است. ورودی این پارک آبی وان برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

جمع‌بندی درباره پارک آبی وان

در این مقاله ۳ پارک آبی وان را معرفی کردیم. دو مورد از این پارک‌های معرفی شده روباز بوده و فقط در فصول گرم قابل استفاده هستند اما پارک آبی چاغداش به صورت سرپوشیده طراحی شده است و گردشگران در تمام فصل‌ها می‌توانند از تفریحات آن استفاده کنند. به طور کلی یکی از جذاب‌ترین تفریحات شهرهای مختلف ترکیه بازی‌های آبی است. در تمام شهرهای این کشور زیبا پارک‌های آبی جذابی وجود دارند.

این پارک‌ها در شهرهایی مانند آنتالیا و استانبول بسیار مجهز بوده و قابل مقایسه با پارک آبی وان نیستند. در واقع پارک‌های آبی شهر‌های کوچک ترکیه بیشتر شبیه استخرهای مجهز و دارای امکانات هستند اما در همین پارک‌ها هم می‌توان لحظات هیجان انگیز و به یادماندنی را تجربه کرد. پارک‌های آبی وان دارای کافه، رستوران، سالن ماساژ و چندین سرسره آبی هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. همچنین در شهر وان هتل‌های لوکسی وجود دارند که امکاناتی مانند استخر، سونا و تفریحاتی دیگری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

نکته:جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور وان هوایی از تهران میتوانید با مراجعه به وب سایت ما تمام سوال هایی که دارید به پاسخ ان ها برسید.