اقتصادی

بودجه “بد”رای نیاورد – ماه نیوز

بودجه 1400 کروری ، که قرار بود طی این مطالعه برای کاهش بار تورمی و تمرکز بیشتر بر معیشت مردم بهبود یابد ، توسط کمیسیون مشترک هزینه های پایان ، دستکاری نرخ ارز ، افزایش یارانه های پردرآمد ، با تورم حذف شد نتایج. ، لایحه ارائه شده توسط دولت توسط کارشناسان و قانونگذاران نیز با توجه به اصلاحیه به اصطلاح منجر به شفافیت در نتیجه رد نشد. در صحن علنی پارلمان. بهبود یافته در همان محورهایی که ذکر شد!

بر اساس آن ، لایحه بودجه 1400 با سقف کل 2435 هزار میلیارد تومان وارد مجلس شد و در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت ، اما آنچه بیرون آمد ، بودجه 2744 هزار میلیارد تومانی را نشان داد.

آمارهای عجیب دولت حتی عجیب تر شد

از همان ابتدا ، نمایندگان بر بیان نادرست ارقام بودجه و عدم توجه به تورم و معیشت مردم تأکید کردند و اعلام کردند که این ارقام را برای شفاف سازی بیشتر تنظیم می کنند ، اما آنچه برای کمیسیون اتفاق افتاد افزایش چشمگیر درآمد نفت بود. نرخ ارز 4200 تومانی قطع و نرخ 17 هزار و 500 تومان تغییر کرد و در مجموع هزینه های دولت برای سال آینده نه تنها کاهش نیافت ، بلکه 300 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

روند این بود که درآمد دولت در بخش منابع عمومی از 311.31 تریلیون میلیارد میلیارد دلار به 439 هزار میلیارد نفر به انسان افزایش یافت ، که این ناشی از رشد درآمد گمرک به 1 میلیارد میلیارد دلار برای انسان بود که از این میزان 60 هزار میلیارد نرخ ارز یا مجلس آن را تصویب و سال آینده وارد می کند. ممکن است قیمت کالاهای ساخته شده را افزایش دهد. هزار میلیارد دلار دیگر به دلیل افزایش درآمد مالیاتی بود که عمدتا از مالیات بر ارزش افزوده و سایر درآمد 400000 پوندی بود.

در انتقال دارایی های سرمایه ای ، منابع باید از 225 هزار میلیارد (درآمد 199 هزار میلیاردی نفت و جابجایی دارایی 25 هزار میلیارد دلار) به 349 هزار میلیارد تن با افزایش 124 هزار میلیارد تومانی افزایش یابد ، گرچه وابستگی بودجه باید باشد کمتر از نفت. و انتقال دارایی های سرمایه ای نمی تواند 199 تریلیون روپیه درآمدزایی کند. با افزایش نرخ ارز ، درآمد نفت و وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است.

از سوی دیگر ، انتقال دارایی های مالی با تصمیم مجلس از 298 به 355 هزار میلیارد تومان افزایش یافت ، با افزایش پیش بینی اوراق بهادار مالی به 57 هزار میلیارد تن افزایش یافت.

این افزایش درآمد ترکیبی منجر به افزایش 302 تریلیون هزینه دولت در سال آینده شد. به طوری که حداقل 279 هزار میلیارد روپیه به هزینه جاری دولت افزوده شد ، در این شرایط تراز کاری بودجه منفی تر شده و با افزایش 157 هزار میلیارد روپیه ای از منفی 320 هزار میلیارد اسکناس به منفی 477 هزار میلیارد روپیه به عبارت دیگر ، دولت باید حداکثر 477 هزار میلیارد روپیه از منابع غیر درآمد مانند نفت یا اوراق قرضه تأمین کند. با این حال ، طبق اسناد بالادستی ، دولت باید در بودجه به گونه ای عمل کند که تراز عملیاتی به سمت صفر حرکت کند ، اما نه تنها در نتیجه بودجه دولت ، بلکه با تصویب مجلس ، این تراز منفی تر شده است هر سال.

رد بودجه جهت رد

خروجی صورتحساب مصوب در مجموع دادگاه علنی پارلمان رأی نداد و 148 رأی مخالف وجود داشت ، حدود 50 رأی بیشتر از مخالفان.

جالب اینجاست که نکات اصلی اختلاف نمایندگان در وهله اول به موضوعاتی مربوط می شود که اتحادیه اعلام کرد اصلاح می کند. بحران ارزی ناشی از تصمیمات کمیسیون تلفیق در مورد نرخ ارز ، تورم ، افزایش وابستگی بودجه به نفت ، افزایش فرار مالیاتی ، نحوه توزیع یارانه ها و نحوه حذف ارز 0000 تومانی و درآمدزایی از آن محل.

چاره ای نبود ، در آستانه انتخابات بدتر شد

در هر صورت ، اکنون اختلاف نظر شدیدی در مورد لایحه بودجه وجود دارد ، جایی که لایحه اولیه دولت مورد انتقاد قرار گرفت و آنچه از اتحاد بیرون آمد با مخالفت بیشتری روبرو شد. مطابق با کوچکی نژاد – عضو کمیسیون برنامه و بودجه – بودجه ای که مانند یک بیمار اورژانسی بود ، نه تنها دردی را دوا می کرد ، بلکه آن را بدتر می کرد.

وی گفت که دولت اعلام می کند بودجه را قبول نمی کند و این بودجه ها از زمان انتخابات نبرد ذهنی را بر مشاغل و افراد تحمیل می کند. از طرف دیگر ، متفقین (کمیسیون مشترک) اطمینان حاصل می کنند که تورم به مردم تحمیل نمی شود و تورم افزایش نمی یابد زیرا مردم دیگر نمی توانند افزایش تورم را تحمل کنند ، اما این بودجه تورم را سنگین می کند و بیش از 40 کسری کسری دارد. ٪.

اصلاحات روی کاغذ در جامعه متفاوت است

یا نمایندگان از نگرش دولت در این زمینه در مورد وضعیت ارز انتقاد کردند و گفتند که ما از تلاش های کمیسیون مشترک قدردانی می کنیم ، اما نمایندگان باید بدانند که اصلاحات روی کاغذ در جامعه متفاوت خواهد بود. وقتی گفته می شود ارز 4200 تومانی تغییر خواهد کرد ، پایان این گفتگو را جامعه تصمیم می گیرد و مقاماتی که این گفتگو را آغاز کرده اند نمی توانند رفتار مردم را کنترل کنند.

آنها درخواست کردند 4200 ارز را حذف کنید

اما برخی نمایندگان نیز با یک اقدام واحد برای حذف ارز 4200 تومانی موافقت کردند امیرآبادی – عضو هیئت رئیسه ماژلان – در همین رابطه ، وی گفت وقتی در جلسات خصوصی و با مقامات دولتی ، وزرا ، معاونان رئیس جمهور در امور اقتصادی ، رئیس کل بانک مرکزی و هر مقام دیگری صحبت می کنیم ، آنها از مجلس خواستند اجاره دلار را حذف کند اما این رسانه ملی رفتار سیاسی دارد و می گوید که ارز 500 تومانی نباید تمام شود ، در غیر این صورت کالاها گران می شوند. در دو سال گذشته که ارز 42،500 تومان بود ، کدام شهروند جوجه را به قیمت 00200 تومان گرفت؟ این اجاره به جیب چند نفر از بستگان مقامات ، اعضای حزب و افراد مشهور ریخته شد و به دست مردم نرسید ، در غیر این صورت مرغ 30 هزار تومان هزینه نمی کرد. ما همچنین می گوییم این مبلغ باید به صورت یارانه به دست مردم برسد.

پیش از این ، دولت در موضع خود در مورد لغو 200 تومانی اعلام کرده بود که بدش نمی آید ، اگرچه تأثیرات مثبت این لغو بیشتر از پیامدهای ادامه آن است و از سوی دیگر ، لغو منجر به توزیع کارآمد و م ofثر منابع می شود. . با این حال ، آنچه در این تلفیق اتفاق افتاده است ، توزیع بین میلیون 106000 میلیارد به 77 77،000 میلیارد از مجموع 78 78 میلیون یارانه ، صرف نظر از غربالگری افراد با درآمد بالا ، و یارانه های آنها دو برابر شده است.

دوباره به روز کنید

به دنبال رد كامل لایحه بودجه ، كمسیون تلفیق دولت اعلام كرده است كه “آمادگی دارد شرایط مزبور را با پارلمان اصلاح كند” بدون ایجاد اختلال در ساختار بودجه و افزایش درآمد ساختگی. ” مشخص نیست که چطور پیش می رود.

انتهای پیام