استانی

بوروکراسی و قوانین دست‌وپاگیر به انجمن‌های علمی صدمه زده است/ توانایی انجمن‌ها در به‌روزرسانی سیستم آموزشی

گروه خبرگزاری آنا در استان – مجتبی آزادیان؛ سازمانهای علمی دانشجویی دانشجویان فعال ، باانگیزه و پتانسیل بالایی دارند که دانشجویان متمرکز بر فعالیتهای تحقیقاتی و علمی را گرد هم می آورند.

بیشتر این قابلیت ها آغاز کار بالقوه است و اگر دانشگاه ها بستر مناسبی برای فعالیت انجمن ها فراهم کنند ؛ تحقق این توانایی ها دور از دسترس نخواهد بود. بنابراین ، برای ارتقا روحیه علمی ، توانمند سازی و انگیزه دانشجویان ، دانشگاه باید فعالانه و از سازمانهای علمی دانشجویی پشتیبانی کند.

ادامه مطلب:

در چهلمین شماره “توسعه دانش جدید با انجمن های علمی” درباره مأموریت ، اهداف ، برنامه ها ، دستور کار و دستاوردهای انجمن علمی دانشجویی فرانسه دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد ، خبرنگار خبرگزاری آنا به زبان سال 1989 صحبت کرد در مورد ، که می توانید جزئیات آن را بخوانید.

آنا: لطفاً جزئیات نحوه ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی ، یک سازمان علمی دانشجویی زبان فرانسه واحد مشهد و نوع و دامنه فعالیت آن را به شما ارائه دهیم.

جعفری: با گذشت نزدیک به یک دهه از فعالیت انجمن ، یعنی تبدیل کمیته علمی به یک سازمان علمی ، هنوز مکان مناسبی در شاخه مشهد از انجمن علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیست. ایده این است که تمایلی برای تمرکز بر انجمن های علمی در سطح مدیریت ارشد وجود ندارد. بوروکراسی بسیار پیچیده و خسته کننده و منابع مالی محدود ، که نقشی اساسی در عملکرد سازمان ها دارند. این سازمان می تواند به نوعی مشکلات موجود در سیستم آموزشی ، خلا existing موجود و آموزش معلم محور را تا حدودی برطرف کند و من شخصاً با حضور استاد به عنوان دبیر سازمان علمی دانشجویی موافق نیستم. من معتقدم این انجمن مکان خوبی برای کسب تجربه در کار تیمی و همچنین ورود به حوزه اجتماعی است.

آنا: نقش جامعه علمی به عنوان تمرکز ویژه بر پیشرفت علم و توسعه علم و دانش ، به ویژه علم جدید چیست؟

جعفری: ایده سازمانها می تواند در بهبود سیستم آموزشی بسیار مثر واقع شود. با توجه به اینکه نسل جوان به طور قطع با ابزارها و برنامه های مدرن آموزشی آشنایی بیشتری دارند و به خوبی با سخت افزار و نرم افزار دنیای مدرن که فناوری در همه جا درگیر است آشنا هستند و وقتی استادان از این آشنایی کمتری برخوردار باشند ، می تواند منجر به این امر شود. حضور فعال دانش آموزان ، یعنی نسل جوان در زمینه آموزش ، این آموزش را تغییر می دهد ، که به کمی بازسازی و نوسازی نیاز دارد و فضای آموزشی نرم و روح تازه ای به آن می بخشد.

بنابراین ، دانش آموزان می توانند با مشارکت فعال در تدریس با معلم ، کاستی های احتمالی را در تدریس شناسایی کرده و به کاهش مشکلات کمک کنند تا آموزش م moreثرتر باشد.

آنا: حمایت سازمان های علمی دانشجویی را چگونه ارزیابی می کنید و مشکلات و چالش های شغلی شما چیست؟

جعفری: در سطح مدیریت ارشد ، تمایل جدی برای دادن هویت کارآمد و مناسب به انجمن وجود ندارد و احتمالاً می توان آن را با نمایش و عملکرد آماده گزارش مقایسه کرد. اساتید فعال انجمن (که من گفتم ، استاد باید دبیر انجمن نیز باشد) هیچ امتیازی ندارند. اگر انجمن و فعالیتهای آن جدی باشد ، چگونه می توان در آن در محضر استاد جایگاهی در نظر گرفت؟ تنها امتیازی برای این استاد یا دانشگاه وجود ندارد. در واقع ، سازمان ها و اعضای آنها گهگاه مورد توبیخ و یا تعلیق قرار می گیرند.

قوانین سختگیرانه و آنچه بوروکراسی می نامیم آسیب زیادی به انجمن زده است و قطعاً باید برداشته شود. این اصل باید مبتنی بر اعتماد باشد ، نه بی اعتمادی و حمایت مالی بیشتری از سازمان ها داشته باشد.

آنا: برای موفقیت در پیشرفت علم ، چگونه می توان جامعه علمی را تقویت کرد؟

جعفری: بد نیست که کلاسهای ویژه ای برای اعضای انجمن به ویژه دانشجویان برگزار شود. کلاسی که دانشجویان را در یک برنامه یا بازاریابی ، کارآفرینی یا پروژه یا کلاس سخنرانی تعریف می کند. ایجاد شبکه ای از انجمن های فعال در سراسر کشور ، تداعی آنها ، برگزاری کنفرانس های منطقه ای یا ملی و گردآوری گروه هایی که به گونه ای نظم و انضباط می گیرند ، می تواند سازمان را قوی تر و موثرتر کند.

به عنوان مثال ، در زمینه زبان ، امکان برقراری ارتباط همه سازمانهای انگلیسی یا فرانسه زبان با یکدیگر ، آگاهی از فعالیتهای یکدیگر و سازماندهی فعالیتهای مشترک در سطح ملی وجود ندارد. این می تواند سازمان ها را در پیشرفت علم م moreثرتر سازد.

آنا: مسئولان دانشگاه چگونه با سازمان شما کار کرده اند؟.

جعفری: طبیعی است که دوستان فعال همه حس خوبی دارند و سخت کار می کنند. اما همانطور که گفتم ، شاید عدم اراده ای که باید در سطح مدیریت ارشد باشد و به سطح پایین سرایت کند ، اندکی به انجمن ها صدمه زده باشد ، و من قوانین اداری بسیار دست و پاگیر ، به ویژه تأخیر در تخصیص بودجه و تأخیر در پاسخ به ناسازگاری سایر مدیران دانشگاه یا به رسمیت شناختن رضایت آنها ، گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد می کند.

در سال 1999 ، با آمدن فراناز مولوی ، رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد (محققان جوان واحد مشهد و رئیس باشگاه نخبگان) ، اوضاع بسیار خوب پیش رفت و مشکلاتی که از قبل وجود داشت به سرعت از بین رفت. حل کرد.

وی با شور و نشاط احیای سازمان ها را دنبال می کرد و با دبیران سابق انجمن ها ملاقات می کرد. من شخصاً با او ملاقات داشتم و علی رغم همه تجربیات دشواری که داشتیم ، “دکتر مو مولوی” به من اطمینان داد که سازمان گروه فرانسوی خود را بازسازی می کنم ، و او با نگاه بسیار مثبتی سازمان را احیا کرد و هنوز هم هست. بسیار پایدار .

با حضور وی ، مواردی که برای ایجاد سازمان لازم بود به سرعت اتفاق افتاد ، اگرچه او مجبور بود با کار زیادی روبرو شود ، اما تمام تلاش خود را انجام داد تا کارها به سرعت و با دقت انجام شود. قبل از حضور “دکتر مولوی” ، اصل کفر بود؛ اما با حضور وی ، دکترین اعتماد تاسیس شد و بسیاری از پیچ و خمهایی که برای فعالیتهای انجمن ترمز ایجاد کرده بودند ، به ابتکار وی حذف شدند و انجمنها با انگیزه مضاعف فعالیت خود را از سر گرفتند.

آنا: لطفاً توضیح دهید که هرگونه فعالیت اجتماعی ، علمی ، فرهنگی یا دستاوردی دارید..

جعفری: طی سالهای فعالیت ، نشریه ویژه ای در بخشهای مختلف اخبار مجله انجمن علمی فرانسه و در زمینه فرهنگ ، تولید فعالیتهای ده دانشجو ، با ارائه متنوع در مهمانان رسمی مراسم در ماه مه ، ما منتشر شد. برگزار شد.

ما گروهی از خوانندگان داشتیم که به زبان فرانسه آواز می خواندند و این رویداد بی سابقه بود و برای اولین بار بود. انجمن با هم تقریباً به طور منظم شب شعر به زبان فرانسه ترتیب داد که همیشه مورد استقبال قرار گرفت و یکی از برنامه های آینده ماست. شب شعر.

در زمینه آموزش ، انجمن از متخصصان برای سخنرانی های ویژه دعوت به عمل آورد و سعی در برقراری ارتباط با سایر مراکز آموزشی و فرهنگی داشت. ما با سازمان علمی دپارتمان فرانسوی دانشگاه فردوسی مشهد و بنیاد فردوسی در ارتباط بودیم و از آنها برای شرکت در این مراسم دعوت کردیم.

به ابتکار سازمان علمی علمی گروه فرانسوی M شعبه مشهد ، زیر نظر یک معلم معتمد ، حدود 15 نفر از دانش آموزان این گروه دوره زبان فرانسه را به کودکان آموزش دادند و این دوستان ابتکار عمل را برای تماس مجدد با کودکستان گرفتند. بیش از 400 کودک زبان فرانسه را با گروهی از دانشجویان عضو انجمن فرا گرفتند و دوره تخصصی را گذراندند.

مواردی که ذکر کردم از جمله اقداماتی است که در سال های گذشته توسط شعبه انجمن علمی فرانسه Los f Losses of F Mashhad انجام شده است.

آنا: و حرف آخر

جعفری: امیدوارم با حضور مدیران متعهد و متعهد ، انجمن ها تغییر بیشتری کرده و استقلال بیشتری کسب کنند و بتوانند به اهداف تعیین شده برای آنها دست یابند.

انتهای پیام / 4103/4062 /