بین المللی

بیانیه وزارت‌ خارجه در سالروز ربایش دیپلمات‌های ایرانی

به گزارش ماه نیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

این حادثه که ماه گذشته رخ داد به مناسبت سالگرد درگذشت چهار دیپلمات ایرانی است.

چهل سال پیش در سال نهم چهار دیپلمات ایرانی به نام‌های سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم در مناطقی از لبنان در جریان اشغال رژیم صهیونیستی توسط مزدوران این رژیم به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران به یک اندازه در قبال پیامدهای سیاسی و حقوقی خود مسئول است و این اقدام تروریستی علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

علیرغم پیگیری های بی وقفه وزارت امور خارجه و تشریفات حقوقی که از سوی سازمان ملل متحد همزمان با نهمین سالگرد اعلام شد، متاسفانه همکاری مناسبی برای تعیین سرنوشت دیپلمات های ایرانی از جامعه جهانی و حقوق بشر صورت نگرفت. رژیم صهیونیستی که هیچ گونه قوانین بین المللی و حقوق انسانی و بشردوستانه را رعایت نمی کند، زیر سایه سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایت از مسئولیت فرار کرده است.

جمهوری اسلامی ایران منتظر همه نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل متحد است تا اقدامات لازم را برای اجرای اقدامات لازم برای تحمیل همکاری صهیونیستها در پرتو سرنوشت این عزیزان انجام دهند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر قدردانی از تلاش های جمهوری لبنان برای تعیین سرنوشت سفارتخانه های خود، بر تشکیل کمیته حقیقت یاب بین دو کشور و همکاری با نهادهای بین المللی تاکید می کند.

به مناسبت چهلمین سالگرد جان باختن چهار جوان دیپلمات توسط رژیم مزدور رژیم صهیونیستی در لبنان، با دادن و رستگاری، سرنوشت این قوم عزرا به دستور خودشان رقم می خورد.

311311